Gå til innhold

Siden dem vil ha vekk olje og forandre klimaet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med f.eks

Alle avløpsrør?
Hva med kjøleskap?
Hva med gressklippere?
hva med alt av sykehus instrumenter som er elektriske?
Hva med dagens medesiner og innpaking? 
Hva med penger?
hva med tv? hva med internet?

Hva med el-biler?

Dem sier jo at El-biler er så miljøvennelig.. Men å produsere en El-bil produserer like mye som en fossil bil som har kjørt nesten 400.00 km.. vil ikke akkuratt kalle det miljøvennelig, og de fleste el-bilene blir kastet og ødelagt etter de har gått så langt fordi batteriet koster mere en bilen i seg selv.

Dette er rett å slett galskap.

Selvfølgelig vil jeg at kloden og menneskeheten skal leve så lenge som muligt, men selv om Norge blir 100% grønt, så blir det ikke å gjøre noe stor forskjell om ingen andre i verden gjør absolutt det samme.

Å gå tilbake til steinalderen er sinnsykt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du spør om? Problemet er først og fremst olje som brukes til forbrenning og ikke olje som brukes til materialer. Du forstår det er forskjell på en liter bensin som blir brukt i en fei og en liter som blir brukt til et plagg som skal vare i flere år?

Skrevet

Det du sier om elbiler er direkte feil. Igjennom et livsløp så har en elbil ca 25 % mindre co2 utslipp selv om den kjører på kull kraft og 65 % mindre om den kjører på fornybar energi.

Batteriene kan og kommer til å bli gjenbrukt eller resirkulert. Tesla har nevnt på en pressekonferanse Battery day at de kommer til å gjenbruke og resirkulere 100% av batteriene pluss at det kommer til å være billigere enn å lage nye av mineraler. Så bensin og diesel biler kommer til å bli borte fra markedet etterhvert.  Fra 2025 skal det bli forbud mot nybilsalg av dem. 

Prisen på batteriene går stadig nedover, så etterhvert kommer det til å bli generelt bedre på alle måter.

Historien gjentar seg, når de første bilene kom sa og kritiserte folk at det var vanskelig å finne bensin og drivstoff, mens det var gress over allt. Så hvorfor skulle de ha en bil istedenfor en hest?  Det ga ikke mening, samme sier mange om elbil lading nå inntil det er utbygd. 

• Liker 2
Skrevet

Det er kun 1 løsning på dette spetakkelet! Starte produksjon av bensin og dieselbiler i Norge, og raffinere og distributere olje og drivstoff til bensinstasjonene. For elbiler vil ikke være noen løsning ennå, kanskje om 100 år eller noe sånt? Og med tanke på at Kina øker utslippene av Co2, så er det mange forrædere blant oss, tenker da selvfølgelig på de som vil innføre klimareligionen for fullt her til lands!

Skrevet

Jeg ble småsjokkert da jeg oppdaget denne uka at 3-4 stk i min omgangskrets kommer til å stemme MDG. Da snakker jeg om ellers oppegående menn i 30-årene med god inntekt og det meste på stell. Jeg ble en del av en diskusjon hvor 1 av dem oppfordret alle tilstede til å stemme MDG, noe han selv skulle gjøre for første gang i år. Så kom 3 til som sa de også skulle stemme MDG. Jeg spurte hvorfor de skal stemme MDG og fikk svar at man måtte redde kloden. Eh, hva? MDG vil redde kloden? Norge vil redde kloden? Hæ? :klo:😄 Jeg klarte ikke holde igjen og begynte å le høyt. Jeg spurte hvordan MDG skulle redde kloden og jo, MDG har jo gode intensjoner. Jeg spurte om de kunne si noe mer om MDG sin politikk, økonomi, sånne ting og nei, det kunne de ikke noe særlig om, men kloden skulle reddes. Face palm og sjokktilstand hvordan folk hjernevaskes til å tro på julenissen. Nei, jeg er redd for at galskapen kommer til å overta på Stortinget og at Norge går i grøfta økonomisk i løpet av de neste 4 årene. Jeg begynner å foretrekke en stor og sterk Sp bare for å holde virkelighetsfjerne ekstremister i MDG unna beslutningsmakt. Norge er en av de ledende nasjonene nå på klimatiltak, så vi trenger virkelig ikke MDG ... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...