Gå til innhold

amerikanske pannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir pannekakene større (mere fluffy) jo mere bakepulver jeg tar oppi røra? pleier å bruke 1 ts men da blir de veldig flate

Anonymkode: 3bdb1...2f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan piske eggehvitene stive og røre forsiktig inn i røren, da blir de litt mer fluffy i alle fall :)

• Liker 4
Skrevet

Oppskriftene på norske, flate pannekaker er tilpasset nettopp dette mtp. hvor mye væske og hvor mye tørt som er i. Om du vil lage amerikanske pannekaker anbefaler jeg å google etter en oppskrift på nettopp dette. Bakepulver kan sikkert hjelpe deg litt på vei, men det er ikke sånn at å bare pøse på med bakepulver gir mer og mer tykke/fluffy pannekaker, hehe 🙂. Som minikrølla over meg sier, er det flere av disse amerikanske pannekakeopppskriftene som har stiv eggehvite i oppskriften, og de er som regel veldig gode 🙂 Jamie Oliver sin oppskrift på amerikanske pannekaker er veldig god, og også faktisk naturlig sukkerfri, anbefaler deg å prøve! 

Skrevet

Det skal være en spiseskje bakepulver

Anonymkode: 5b667...c80

Skrevet

Det høres ut som det er litt lite. Jeg ville brukt mer bakepulver, men for mye bakepulver gir en bitter smak (og gjør ikke baksten mer luftig heller, den eser seg gjerne opp først og faller deretter sammen) så det finnes en grense. 

Jeg pleier å bruke denne oppskriften, alltid fornøyd med resultatet. 

300 g hvetemel

5 ss sukker

4 ts bakepulver

1 ts salt

7 ss olje

2½ dl skummet kulturmelk (det nærmeste vi kommer buttermilk/kjernemelk)

2 dl vanlig melk

2 egg

Visp alt sammen og stek.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...