AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Har oddsene mot meg. Idag har jeg likevell bestemt meg for å jobbe for å få et verdig liv. Jeg har ikke noe lyst til å gjemme meg bort lenger. Jeg har vært slem mot meg selv og sagt at jeg ikke fortjener noe og må være alene borte fra andre mennesker resten av livet. Men nå er jeg lei og vil gjøre noe med livet mitt. Små steg må til. Men jeg kunne tenke meg å hjelpe andre, det er en start. Men først må jeg hjelpe meg sjøl. Jeg har begynt å spare penger selv om det kjennes nytteløst når jeg hører hvor mye andre sparer og har spart. En liten tohundrelapp lagt til sides i måneden kommer man ikke langt med.men et sted må jeg jo begynne. Jeg velger å tenke litt positivt nå for en gangs skyld og se om det kan bringe noe godt med seg å endre tankegangen litt. Jeg har også en dato klar hvor jeg skal stumpe røyken for godt. Det blir tungt, men nødvendig. Når du leser overskriften min. Hvis overskriften gjalt deg, hvor ville du begynt? Jeg spørr fordi jeg vet at her har jeg såpass mange problemer og utfordringer på en gang at jeg må begynne smått for å lykkes. Målet mitt er ikke å bli rik og lykkelig, målet mitt er å få et liv med mening og verdighet Takker for svar. Anonymkode: fd55c...f50 30
Kratt_ Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Så utrolig inspirerende og flott at du har begynt med detta! 😊 Når (jeg skriver når for detta klarer du! du stumper røyken så får du spart litt der også 😊 Masse lykke til med det du har bestemt deg for å gjøre! 18
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Har du samboer da? Anonymkode: 933da...1f4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har du samboer da? Anonymkode: 933da...1f4 Nei... Men jeg har ikke lyst til å fokusere på ting jeg ikke har nå. Gjør jeg det så drar jg meg selv ned igjen. Jeg vil komme inn i en driv som jeg klarer holde på Anonymkode: fd55c...f50 23
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har oddsene mot meg. Idag har jeg likevell bestemt meg for å jobbe for å få et verdig liv. Jeg har ikke noe lyst til å gjemme meg bort lenger. Jeg har vært slem mot meg selv og sagt at jeg ikke fortjener noe og må være alene borte fra andre mennesker resten av livet. Men nå er jeg lei og vil gjøre noe med livet mitt. Små steg må til. Men jeg kunne tenke meg å hjelpe andre, det er en start. Men først må jeg hjelpe meg sjøl. Jeg har begynt å spare penger selv om det kjennes nytteløst når jeg hører hvor mye andre sparer og har spart. En liten tohundrelapp lagt til sides i måneden kommer man ikke langt med.men et sted må jeg jo begynne. Jeg velger å tenke litt positivt nå for en gangs skyld og se om det kan bringe noe godt med seg å endre tankegangen litt. Jeg har også en dato klar hvor jeg skal stumpe røyken for godt. Det blir tungt, men nødvendig. Når du leser overskriften min. Hvis overskriften gjalt deg, hvor ville du begynt? Jeg spørr fordi jeg vet at her har jeg såpass mange problemer og utfordringer på en gang at jeg må begynne smått for å lykkes. Målet mitt er ikke å bli rik og lykkelig, målet mitt er å få et liv med mening og verdighet Takker for svar. Anonymkode: fd55c...f50 Så utrolig bra 😀 Du har all frihet i verden til å gjøre hva du vil med ditt eget liv. Anbefaler deg å lese bøkene til Ingvar Wilhelmsen. Men du er allerede på god vei! Anonymkode: 9d9d3...426 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Spar 200 kr videre du, det blir penger av det også. Alle kan ikke spare tusenvis i måneden. Gå tur, en liten tur hver dag, hvis du ikke er vant til å gå mye ut av hjemmet. Etter hvert kan du begynne å trene litt? Hvis du ikke alt gjør det da. Finn deg en hobby, noe du kan kose deg med, gjerne både inne og ute. Du skriver ikke noe om andre ting, som kosthold og sånn, kanskje du kan lage deg gode middager, dekke bordet pent før du setter deg ned for å spise. Sånne ting tenker jeg på i alle fall. Anonymkode: 9e327...09d 12
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Spar 200 kr videre du, det blir penger av det også. Alle kan ikke spare tusenvis i måneden. Gå tur, en liten tur hver dag, hvis du ikke er vant til å gå mye ut av hjemmet. Etter hvert kan du begynne å trene litt? Hvis du ikke alt gjør det da. Finn deg en hobby, noe du kan kose deg med, gjerne både inne og ute. Du skriver ikke noe om andre ting, som kosthold og sånn, kanskje du kan lage deg gode middager, dekke bordet pent før du setter deg ned for å spise. Sånne ting tenker jeg på i alle fall. Anonymkode: 9e327...09d Legger til: se deg i speilet og si til deg selv at du er din egen beste venn. Hver dag. Anonymkode: 9e327...09d 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Spar 200 kr videre du, det blir penger av det også. Alle kan ikke spare tusenvis i måneden. Gå tur, en liten tur hver dag, hvis du ikke er vant til å gå mye ut av hjemmet. Etter hvert kan du begynne å trene litt? Hvis du ikke alt gjør det da. Finn deg en hobby, noe du kan kose deg med, gjerne både inne og ute. Du skriver ikke noe om andre ting, som kosthold og sånn, kanskje du kan lage deg gode middager, dekke bordet pent før du setter deg ned for å spise. Sånne ting tenker jeg på i alle fall. Anonymkode: 9e327...09d Kostholdet mitt de siste åra har nok hatt mye å si for trivselen ja, så ser er jeg i gang med å ta grep. Spesielt også siden jeg skal slutte å røyke og kommer sikkert til å ville spise enda mere. Jeg skal finne sunnere løsninger som metter. Trinming planlegger jeg også, jeg vil begynne å gå turer, bare venter på trimsko som jeg har kjøpt brukt på finn. Det blir veldig ut av min komfort sone å i det hele tatt vise meg ute, jeg gruer meg. Men poenget er at jeg MÅ prøve å gjøre dette nå for at jeg skal få der litt bedre. Takk for fine innspill Anonymkode: fd55c...f50 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 Fortsett å spare, alle monner drar. Kjøp deg et fint antrekk, litt ny sminke eller annet som gjør at du føler deg freshere. Kanskje gå på et av kommunens dagtilbud, møte noen å snakke med. Det er flere i samme situasjon enn du tror. Anonymkode: a6f0d...337 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Kanskje du kan ta et universitetsfag, om du bor i en større by? Da kommer du deg litt ut, og kanskje du lærer noe nytt og Anonymkode: 8a988...68c 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kostholdet mitt de siste åra har nok hatt mye å si for trivselen ja, så ser er jeg i gang med å ta grep. Spesielt også siden jeg skal slutte å røyke og kommer sikkert til å ville spise enda mere. Jeg skal finne sunnere løsninger som metter. Trinming planlegger jeg også, jeg vil begynne å gå turer, bare venter på trimsko som jeg har kjøpt brukt på finn. Det blir veldig ut av min komfort sone å i det hele tatt vise meg ute, jeg gruer meg. Men poenget er at jeg MÅ prøve å gjøre dette nå for at jeg skal få der litt bedre. Takk for fine innspill Anonymkode: fd55c...f50 Det er ikke bare viktig å spise riktig, men også å lage litt trivsel ut av måltidene. Kokt egg i høystettet eggeglass til frokost med ristet brød f.eks. Du kan finne kule ting å dekke med i bruktbutikker, kopper i fine farger bl.a. Prøv å gjør det koselig rundt deg, det er å vise deg selv respekt. Anonymkode: 9e327...09d 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 Hvis du er dame er dette ikke noe problem. Du kan fortsatt få deg partner, stifte familie og få barn. For mange gir en egen familie mye mening med livet. Er du mann er du fortapt. Anonymkode: ee6b0...32c 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du er dame er dette ikke noe problem. Du kan fortsatt få deg partner, stifte familie og få barn. For mange gir en egen familie mye mening med livet. Er du mann er du fortapt. Anonymkode: ee6b0...32c Unødvendig innlegg i denne tråden. Lag din egen tråd! Anonymkode: 9e327...09d 23
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke bare viktig å spise riktig, men også å lage litt trivsel ut av måltidene. Kokt egg i høystettet eggeglass til frokost med ristet brød f.eks. Du kan finne kule ting å dekke med i bruktbutikker, kopper i fine farger bl.a. Prøv å gjør det koselig rundt deg, det er å vise deg selv respekt. Anonymkode: 9e327...09d Ja, veldig bra. Dette har jeg vært alt for dårlig på. Eggeglass har jeg faktisk aldri hatt men nå som jeg skal ha endel egg på menyen så hvorfor ikke. Her om dagen tente jeg et telys og satte ved siden av meg en kveld og kan ikke huske sist jeg gjorde det, det forandret faktisk humøret mitt litt å gjøre noe så lite . Gjøre det koselig for seg selv. Anonymkode: fd55c...f50 19
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #15 Skrevet 21. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, veldig bra. Dette har jeg vært alt for dårlig på. Eggeglass har jeg faktisk aldri hatt men nå som jeg skal ha endel egg på menyen så hvorfor ikke. Her om dagen tente jeg et telys og satte ved siden av meg en kveld og kan ikke huske sist jeg gjorde det, det forandret faktisk humøret mitt litt å gjøre noe så lite . Gjøre det koselig for seg selv. Anonymkode: fd55c...f50 🥰 Anonymkode: 9e327...09d 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #16 Skrevet 21. august 2021 Skriv deg en liste over positive egenskaper med deg selv. For du begynner med selve trådtittel som er ganske negativ og beskriver deg selv med negative ord. Snu det og ha fokus på POSITIVE ting med deg selv. Du skriver du etterhvert ønsker å hjelpe andre, det er en veldig god tanke og vitner om et godt hjerte. Du er kanskje omtenksom og snill? Hva mer? Ønsker deg for øvrig lykke til, jeg skal følge tråden din og håper på oppdatering. Heier på deg! Anonymkode: 4561f...bf3 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 Jeg vil også følge tråden din, gjerne svare hvis jeg kan. Oppdater ja! Jeg har tro på deg! Anonymkode: 9e327...09d 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du er dame er dette ikke noe problem. Du kan fortsatt få deg partner, stifte familie og få barn. For mange gir en egen familie mye mening med livet. Er du mann er du fortapt. Anonymkode: ee6b0...32c Gjesp🥱😴😴 Anonymkode: 5680f...c5b 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #19 Skrevet 21. august 2021 1. Kuttet røyk og andre unødvendige ting fra kostholdet. Gir sparte penger og bedre helse. 2. Utdannet meg. Fagskole kanskje? Gir raskt kompetanse og mulighet for jobb. Disse tingene ville jeg startet med. Anonymkode: f3665...bea 5
Cata Skrevet 21. august 2021 #20 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis overskriften gjalt deg, hvor ville du begynt? Jeg ville begynt med det første: "kan ingenting". Les på nett eller på biblioteket. Det åpner en verden utenfor deg selv og gir deg noe å begynne med. Om så er så begynner du med rene underholdningsbøker/artikler. Alt hjelper. Kanskje finner du noe du kan bygge på for å få en utdannelse senere - hvis ikke helseproblemene du nevner er så alvorlige at det stopper et slikt prosjekt. Sparer du en tohundrelapp i måneden så er det en tohundrelapp den første måneden, men neste måned har den fått selskap og gradvis vokser beløpet på sparekontoen. Tanken om å begynne å gå er bra. Frisk luft og moderat mosjon er sjelden feil. Gjør det fint rundt deg - altså slik at du liker omgivelsene. Selv om økonomien stopper ekstravagante innkjøp så kan du finne ting på brukthandler/Fretex/loppemarked som frisker opp hos nettopp deg selv om det ikke koster en formue. Du trenger ikke ha det fineste og nyeste. Jeg begynte voksenlivet med en gammel sengebenk og et hjemmesnekra stuebord. Da jeg etterhvert fikk inntekt så oppgraderte jeg, men stuebordet mitt er over 30 år gammelt og jeg bruker det enda for jeg liker det. Så kan interiørekspertene si det de vil (og de ville nok hatt et og annet å si om det bordet). 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå