AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Etter et uhell da eksen min ga meg oralsex for 12 år siden så fikk jeg herpes nedentil. Det var den varianten som gir munnsår på leppene. Det er den verste måneden i hele mitt liv, jeg fikk et vanvittig utbrudd og måtte ha flere doser medisin. Det er det mest smertefulle jeg har opplevd. Etter den gangen har jeg aldri fått det igjen. Likevel sitter det som en traume og jeg føler meg som skittent søppel. Jeg har hatt sexpartnere etter det, men har sagt fra om at jeg har hatt utbrudd der nede. Likevel, hver gang jeg skal si det så river det meg i stykker. Det er flere år siden siste kjæreste og jeg tenker at ingen kommer noen gang til å ville ha meg. Nå ser jeg også at flere får herpes sår som følge av korona og vaksine som svar på at immunforsvaret, jeg har ikke hatt utbrudd på 12 år og tenker at om dette starter til å dukke opp igjen hele tiden så er jeg i allerall kjørt. Jeg er så knust og lei meg, dette ødelegger alt og jeg går glipp av partner og familie fordi dette er så jævlig. Tror dere jeg klarer å finne noen som ikke bryr seg? Hadde du brydd deg? Anonymkode: 90b3f...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Herpes Simplex har 90% av befolkninga. Les om det… Anonymkode: 2f984...582 16
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Etter et uhell da eksen min ga meg oralsex for 12 år siden så fikk jeg herpes nedentil. Det var den varianten som gir munnsår på leppene. Det er den verste måneden i hele mitt liv, jeg fikk et vanvittig utbrudd og måtte ha flere doser medisin. Det er det mest smertefulle jeg har opplevd. Etter den gangen har jeg aldri fått det igjen. Likevel sitter det som en traume og jeg føler meg som skittent søppel. Jeg har hatt sexpartnere etter det, men har sagt fra om at jeg har hatt utbrudd der nede. Likevel, hver gang jeg skal si det så river det meg i stykker. Det er flere år siden siste kjæreste og jeg tenker at ingen kommer noen gang til å ville ha meg. Nå ser jeg også at flere får herpes sår som følge av korona og vaksine som svar på at immunforsvaret, jeg har ikke hatt utbrudd på 12 år og tenker at om dette starter til å dukke opp igjen hele tiden så er jeg i allerall kjørt. Jeg er så knust og lei meg, dette ødelegger alt og jeg går glipp av partner og familie fordi dette er så jævlig. Tror dere jeg klarer å finne noen som ikke bryr seg? Hadde du brydd deg? Anonymkode: 90b3f...ed9 ❤️ Klem til deg! ❤️ Anonymkode: fd8c5...afe 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Trenger du å opplyse det? Du smitter vel ikke partner dersom du ikke har sex under utbrudd. Anonymkode: 53a34...35d 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 jeg har også herpes nedentil, men det er en sykdom som ikke pålagt å si ifra til partner da man ikke er smittsom uten utbrudd. Med valtrex kan du ta det når du kjenner at det begynner å prikke, og hindre utbrudd. Nå er det slik at 90% har herpes i en eller annen form, og du er nok en av de «heldige» som hadde ett utbrudd. Det er ganske vanlig.. og siden mange ikke vet at det ikke er noen krise, så kan det jo være lurt å ikke «fortelle» med en gang du møter noen du liker. selv med relativt hyppige utbrudd (ca 6 ganger i året), er det et lite sår på tissen i tre dager ,ikke verdens undergang. skulle ønske det var mer åpenhet om det, og at det kunne bli like ufarliggjort som munnsår. Man er ikke skitten eller har ligger rundt selvom man har det. Det er nok at den eneste kjæresten man har hatt har smittet deg.. jeg fikk det også av min eks, og er ikke en som driver med tilfeldig sex. Anonymkode: f4675...0f8 14
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Tusen takk for trøst og støtte ❤ ja legen min har hele tiden forsikret meg om at jeg ikke smitter om jeg ikke har utbrudd, jeg sjekker hver dag. Men likevel har jeg valgt å si det til partnerene jeg har hatt sex med for jeg husker hvor jævlig det var for meg den gangen og jeg vil ikke utsette de for sånt om de kunne bestemt selv. Om dere skjønner.. jeg hadde bare det ene store utbruddet og tenkte lenge at alle er sånn. Jeg føler meg litt lettere, kanskje jeg bare er veldig hard og skamfull mot meg selv angående dette. Anonymkode: 90b3f...ed9 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Fikk samboer og barn selvom jeg hadde herpes nedentil. Null problem! Anonymkode: ee72a...7e9 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for trøst og støtte ❤ ja legen min har hele tiden forsikret meg om at jeg ikke smitter om jeg ikke har utbrudd, jeg sjekker hver dag. Men likevel har jeg valgt å si det til partnerene jeg har hatt sex med for jeg husker hvor jævlig det var for meg den gangen og jeg vil ikke utsette de for sånt om de kunne bestemt selv. Om dere skjønner.. jeg hadde bare det ene store utbruddet og tenkte lenge at alle er sånn. Jeg føler meg litt lettere, kanskje jeg bare er veldig hard og skamfull mot meg selv angående dette. Anonymkode: 90b3f...ed9 Herregud stress ned. Det er ingen fare. Om du er den som sier det først kan du banne på at halvparten av de du er med har det samme, de bare sier det ikke. Så sier du det og de tenker: åh da slapp jeg å si noe selv, nå er det bare å peise på videre. Det går fint. Ikke gjør det verre enn det er og ødelegg for deg selv. Anonymkode: e46fa...7ba 4
Jr.Garcon Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for trøst og støtte ❤ ja legen min har hele tiden forsikret meg om at jeg ikke smitter om jeg ikke har utbrudd, jeg sjekker hver dag. Men likevel har jeg valgt å si det til partnerene jeg har hatt sex med for jeg husker hvor jævlig det var for meg den gangen og jeg vil ikke utsette de for sånt om de kunne bestemt selv. Om dere skjønner.. jeg hadde bare det ene store utbruddet og tenkte lenge at alle er sånn. Jeg føler meg litt lettere, kanskje jeg bare er veldig hard og skamfull mot meg selv angående dette. Anonymkode: 90b3f...ed9 Supert at du er ærlig om det - selv om du synes det er ubehagelig. Det sier mye positivt om deg som person! Når du sjelden/aldri har utbrudd og tar litt hensyn til det, så vil ikke det stoppe deg fra å finne en partner. Det at du heller ikke tar så lett på det viser også at du har litt sirkulasjon under topplokket 👍- selv om jeg seff ikke mener du skal gå rundt å føle på skam osv. 24-7. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud stress ned. Det er ingen fare. Om du er den som sier det først kan du banne på at halvparten av de du er med har det samme, de bare sier det ikke. Så sier du det og de tenker: åh da slapp jeg å si noe selv, nå er det bare å peise på videre. Det går fint. Ikke gjør det verre enn det er og ødelegg for deg selv. Anonymkode: e46fa...7ba Nei, ærlig talt. 50% av folk har ikke kjønnsherpes, og 50% av folk har ikke den kliiiiiiient trashy tankegangen du skisserer der. 8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Fikk både mann og to barn selv om jeg har herpes nedentil. Jeg sa ikke fra med en gang, men først når forholdet vårt var blitt seriøst. Han tok det fint. Har aldri smittet noen, men fikk tabletter så jeg kunne holde det i sjakk. Nå tar jeg ikke tabletter lenger og har ikke hatt utbrudd på evigheter. Det sies at viruset brennes ut etterhvert. Anonymkode: ec795...d11 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 Følte veldig likt når jeg ble smittet selv, jeg var i tillegg singel. Syns det var helt forferdelig. Var helt bestemt på at jeg skulle være ærlig og åpen med nye fremtidige sexpartnere før vi hadde sex. Jeg følte meg bedratt av han som smittet meg siden han bevist løy og holdt det skjult for meg helt til jeg ble smitta. Bare 1 mnd etter jeg fikk første utbruddet møtte jeg min nåværende kjæreste. Jeg fortalte det på første date før vi hadde sex. Han tok det med knusende ro, og brydde seg ikke. Vi prøvde å være forsiktige, men likevel ble han smitta tidlig i forholdet, det tok han også veldig fint. Nå har vi vært sammen noen år, og ingen av oss har hatt utbrudd på lenge, tenker ikke over at vi har det annet enn når jeg kommer over tråder som dette. Anonymkode: 23fbb...4ba 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 Fikk også Herpes type 1 etter oral sex. Han hadde begynnende munnsår, men det var ikke synlig der og da. Fikk ett voldsomt utbrudd første gang. Ble så dårlig av smerter at jeg havnet på akutten og fikk sterke smertestillende. Så ikke ut i underlivet. Jævligste jeg har sett. Fikk behandling og det gikk over etterhvert. 5 måneder senere fikk jeg en liten blemme igjen som svei. Starter rett på behandling igjen og den forsvant. 2 år siden nå og ikke hatt utbrudd siden 😊 De fleste mennesker har herpes 1 da i form av munnsår eller så har de det latent i kroppen uten plagsomme utbrudd. Sjansen for at man smitter partner når man ikke har utbrudd er minimal og med stor sannsynlighet har vedkommende herpes i kroppen som nevnt. Om en mann ikke vil ha meg fordi jeg har noe 90% av befolkningen har, så må han bare dra, da klarer jeg meg fint uten han. Anonymkode: 8e9fc...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 Jr.Garcon skrev (46 minutter siden): Supert at du er ærlig om det - selv om du synes det er ubehagelig. Det sier mye positivt om deg som person! Når du sjelden/aldri har utbrudd og tar litt hensyn til det, så vil ikke det stoppe deg fra å finne en partner. Det at du heller ikke tar så lett på det viser også at du har litt sirkulasjon under topplokket 👍- selv om jeg seff ikke mener du skal gå rundt å føle på skam osv. 24-7. Nei, ærlig talt. 50% av folk har ikke kjønnsherpes, og 50% av folk har ikke den kliiiiiiient trashy tankegangen du skisserer der. Nei 50 av folk har ikke herpes nedentil fordi de mest sansynlig hadde munn herpes først. De fleste som får herpes nedentil smittes av herpes type 1 som smitter via oral sex. Så om partner har hatt munnsår noen gang, har vedkommende herpes virus og om den som blir smitter via oral sex aldri har hatt herpes virus før, vil vedkommende bli smittet nedentil først og ikke på leppene. Ofte kommer det litt rifter/såre slimhinner nedentil under sex og om du mottar oralsex av noen som har hatt munnsår eller har det, så er det lett å bli smittet. Har ikke noe med å være trashy å gjøre. Anonymkode: 8e9fc...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 Det er jævlig når det står på, men det er heldigvis ikke verdens undergang. Dette viruset er så vanlig at det ikke er vanlig å teste for det en gang. Jeg hadde utbrudd rett etter at jeg (sannsynligvis) ble smittet og har aldri hatt det siden. Anonymkode: 651c4...fc7 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #15 Skrevet 21. august 2021 Og her er en av grunnen til at munn og kjønnsdeler skal være hver for seg. Anonymkode: 02b0b...378 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #16 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og her er en av grunnen til at munn og kjønnsdeler skal være hver for seg. Anonymkode: 02b0b...378 Hjelper jo ikke å holde de fra hverandre, da herpes smitter fra munn til munn og kjønn til kjønn også. Herpes er VELDIG vanlig, så sjansen for at en nye date har hatt herpes enten på munnen eller nedentil er rimelig stor, ts!! Du er ikke noe unikt utskudd i negativ forstand, du er helt vanlig. Jeg har herpes 1 selv, som jeg fikk nedentil- fikk det testa hos legen og fant ut at det var munnsår-herpes.. Jeg sa fra til mannen min da vi begynte å bli sammen, og advarte ham. Han fikk det selvsagt etter hvert likevel.. men vi har nå vært sammen i 20 år og det er virkelig ingen biggy. Stop beating yourself up. Anonymkode: ae334...cbc 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 Takk for flere svar, føler meg mer lettet enn på lenge ❤ jeg ville aldri hatt sex om jeg trodde jeg hadde utbrudd eller kjente noe, og siden legen min står veldig på at det ikke er smittsomt når det ikke er utbrudd så har jeg "tatt sjansen" på å ha sex. Jeg vil aldri gi noen dette her. Derfor har jeg vel skammet meg noe jævlig og følt at uansett hva salgs andre egenskaper jeg har, så vil jeg aldri være verdt å ha et intimt forhold med pga hvor jævlig dette er. Men jeg er åpen og jeg forteller før sex, og de 3 jeg har hatt et forhold med de siste 13 årene har tatt det fint og ingen ble smittet heller mens vi var sammen. Så jeg håper jo på det beste fremover. Anonymkode: 90b3f...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 Jeg tror jeg har det. Tror det fordi jeg får en blemme nedentil ca hver fjerde mnde og blir ett sår og er vondt. Var hos legen for noe annet og nevnte det. Han bare: ja er vel antagelig det. Jeg : Ja antagelig. Vi gadd ikke sjekke 😂 Så vanlig og liten sak er det. lever i frivillig sølibat nå så har ikke behov for å vite. Men antar jeg har en av variantene eller begge Dette er så vanlig Ts. Høres utrolig kjipt ut å ha slik forhold til det som du har. Du er akkurat like bra og like mye verdt. Det er vi alle. Du er tøff og ett godt menneske som forteller nye partnere. Men du har ingenting å skamme deg over. Anonymkode: 8ef28...aac 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #19 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for flere svar, føler meg mer lettet enn på lenge ❤ jeg ville aldri hatt sex om jeg trodde jeg hadde utbrudd eller kjente noe, og siden legen min står veldig på at det ikke er smittsomt når det ikke er utbrudd så har jeg "tatt sjansen" på å ha sex. Jeg vil aldri gi noen dette her. Derfor har jeg vel skammet meg noe jævlig og følt at uansett hva salgs andre egenskaper jeg har, så vil jeg aldri være verdt å ha et intimt forhold med pga hvor jævlig dette er. Men jeg er åpen og jeg forteller før sex, og de 3 jeg har hatt et forhold med de siste 13 årene har tatt det fint og ingen ble smittet heller mens vi var sammen. Så jeg håper jo på det beste fremover. Anonymkode: 90b3f...ed9 Kjære deg. Jeg kan bare stille meg bak alle som har skrevet her om hvor vanlig dette er! Det stemmer! De fleste har herpes type 1 eller 2 latent, men de færreste får utbrudd. Jeg fikk type 2 påvist for en del år siden og gikk ganske «i kjelleren» selv. Har slitt mye med skamfølelse rundt det og vært plaget med en del utbrudd. MEN: det har etterhvert avtatt betydelig. Nå er det sjeldent jeg får symptomer. Viruset brenner vanligvis ut etterhvert. I begynnelsen følte jeg også veldig på behov for å fortelle om dette til nye partnere (som stort sett tok det bra og ville ha sex uansett 😄), men jeg er enig med de som har skrevet at det kanskje ikke er nødvendig. Sjansen for å smitte noen når du ikke har utbrudd er minimal. Og sjansen for at de du har sex med har et av virusene i kroppen fra før er stor. Kondom hjelper også. Jeg har aldri smittet noen (slik at de har fått utbrudd, i hvertfall). Jeg har ei venninne som fikk herpessår én gang for mange år siden og ble veldig stressa. Men hun fikk det aldri igjen. Du er heldig som kun har fått det én gang, men jeg skjønner at det føltes traumatiserende - utbrudd kan være veldig smertefullt (jeg vet!). Men du som ikke har hatt utbrudd på 12 år, hvorfor skal dette ødelegge for deg?❤️ Til slutt: det kan hjelpe å snakke med noen profesjonelle om skamfølelsen og selvfølelsen din rundt dette. Jeg følte meg i hvertfall mye lettere til sinns når jeg fikk snakket med min psykolog om dette. Hun også kunne fortelle at hun har hatt mange klienter som har snakket om herpes og slitt med følelser av skam rundt det og følelsen av å bli «straffet» for sine seksuelle erfaringer. Det er vanlige følelser, men dette er ingen katastrofe. Jeg bryr meg faktisk ikke så mye lenger - men jeg kunne ønske jeg snakket med psykolog om dette før. Håper du klarer å snu tankegangen din og gi slipp på de vonde følelsene ❤️ Anonymkode: cf06f...a6f 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #20 Skrevet 21. august 2021 Utbruddene blir mindre og mindre med årene, jeg fikk herpes for 10 år siden, og nå har jeg ikke hatt utbrudd på 4 år Har rett og slett glemt at jeg har det 🙈 Så lite påvirker det livet mitt (og er ikke vits å fortelle meg at jeg sikkert ikke har merket at jeg har hatt utbrudd, hallo, jeg har hatt dette i 10 år, kjenner godt til symptomene ) Anonymkode: 1c663...511 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå