Gå til innhold

Y2K-stilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skjønner at du begynner å bli voksen når ungdommene går rundt i de klærne du selv gikk i da du var på deres alder (og ikke selv kunne tenke deg å gå med dem).

Magetopp, boot cut, fargerike hårspenner, midt skill, platåsko, osv. Er det egentlig fint? Jeg synes jo det var fint da jeg selv var så ung, hvorfor synes jeg det er stygt nå? 

Er det noen av dere som "pusher 40" nå som har reoppdaget stilen og faktisk bruker den? 

(Jeg har ved to anledninger prøvd slengbukser/boot cut - noe som var min "go to"-stil på bukse langt oppi 20-årene, men jeg ser bare en "tjukk" gammel patetisk dame i de klærne, så det utgår!)

Anonymkode: b2cac...214

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du skjønner at du begynner å bli voksen når ungdommene går rundt i de klærne du selv gikk i da du var på deres alder (og ikke selv kunne tenke deg å gå med dem).

Magetopp, boot cut, fargerike hårspenner, midt skill, platåsko, osv. Er det egentlig fint? Jeg synes jo det var fint da jeg selv var så ung, hvorfor synes jeg det er stygt nå? 

Er det noen av dere som "pusher 40" nå som har reoppdaget stilen og faktisk bruker den? 

(Jeg har ved to anledninger prøvd slengbukser/boot cut - noe som var min "go to"-stil på bukse langt oppi 20-årene, men jeg ser bare en "tjukk" gammel patetisk dame i de klærne, så det utgår!)

jeg er 50+ og synes boot cut er den fineste jeansen, midtskill er like fint som sideskill og hva er galt med fargerike spenner? Magetopp, platåsko og g-streng er derimot det styggeste jeg vet, og som voksen kjenner jeg i tillegg på et ubehag fra et feministisk perspektiv knyttet til så idiotiske, ukomfortable og kvinnefiendtlige som f.eks magetoppen. 

Anonymkode: 65baf...457

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

jeg er 50+ og synes boot cut er den fineste jeansen, midtskill er like fint som sideskill og hva er galt med fargerike spenner? Magetopp, platåsko og g-streng er derimot det styggeste jeg vet, og som voksen kjenner jeg i tillegg på et ubehag fra et feministisk perspektiv knyttet til så idiotiske, ukomfortable og kvinnefiendtlige som f.eks magetoppen. 

Anonymkode: 65baf...457

Jeg vet ikke hva som er galt, synes bare ikke det er noe fint. Fargerike hårspenner og svære hårstrikker (de har sitt eget navn, men husker ikke hva) gir meg fjortissassiosasjoner. Altså ting man kler seg i før man egentlig har en stil. Y2K-stilen er et sammensurium av greier som ikke egentlig ser bra ut, på noen?

Skrevet

Jeg har også langt merke til at ungdommen kler seg likt som det vi gjorte da jeg gikk på VGs under y2k. Det er deilig nostalgist å se ungdommen stå med platåsko, bukse med sleng, og turtlenekk med ribbestrikk på samme bussholdeplass jeg stod slik for 20 år siden.

Skulle ønske de også tok tilbake musikken

Anonymkode: bfb11...b1d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...