Gå til innhold

Er det egoistisk å gå fra en mann fordi jeg ikke har følelser igjen for ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - er det egoistisk å gå fra en mann som elsker meg - men jeg har ikke følelser for ham i så stor grad. Barn med i bilde

Anonymkode: e44cc...ef3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke 

Anonymkode: 9826a...4da

Skrevet

Ja det er det jo. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er feil.

Men hvorfor spør du om slik på KG da? Det er jo et ekkokammer der alle skriker "dump" uansett. Spør du fordi du vet du vil få svaret du ønsker deg?

Anonymkode: ccb05...607

Skrevet

Ja det er mye «dump dump» her inne men av og til kommer det det jo noen kloke ord og 😆

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som har lyst til å være sammen med noen som ikke har særlig følelser for dem? Helt ærlig? Det blir jo ikke noe godt forhold utav det?

Anonymkode: 769d4...ae9

• Liker 3
Skrevet

Nei, vil ikke si det er egoistisk, men en ærlig sak. Vi har alle et ansvar for vår egen lykke. Og for hans del, er jo det bedre at han får sjansen til å finne seg en dame, som har de riktige følelsene for han. 

Anonymkode: c6a94...6a0

• Liker 2
Skrevet

Følelser kommer og går. I alle hverdagene som er så er det vanskelig å hele tiden "føle" noe. Det kan gå noen år, men plutselig er de tilbake igjen. Jeg tror for par som bor sammen og er mye sammen så er det umulig å hele tiden kjenne noe. Du må heller vurdere om mannen har de kvalitetene du ønsker og om du er villig til å fortsette i perioder du ikke går rundt å kjenner på følelser for han.  Men er du der at du ikke liker noe som helst med han lengre og avskyr han da er jo valget enkelt. 

Anonymkode: 02d6a...690

• Liker 9
Skrevet

Det er mulig å jobbe med følelser. Om han er en god mann med kvaliteter du verdsetter. 

Anonymkode: a97ed...7f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 12.29):

Nei, vil ikke si det er egoistisk, men en ærlig sak. Vi har alle et ansvar for vår egen lykke. Og for hans del, er jo det bedre at han får sjansen til å finne seg en dame, som har de riktige følelsene for han. 

Anonymkode: c6a94...6a0

Det er ikke ansvaret for egen lykke som er det sentrale her, men snarere ansvaret for andres (les: barnas) lykke. Uttrykksmåten «ansvar for egen lykke» er forøvrig så gjennomsyret av infantil amerikansk nasissisme-kultur at jeg kjenner jeg får brekninger.

Anonymkode: cf128...c61

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 12.26):

Ja det er det jo. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er feil.

Men hvorfor spør du om slik på KG da? Det er jo et ekkokammer der alle skriker "dump" uansett. Spør du fordi du vet du vil få svaret du ønsker deg?

Anonymkode: ccb05...607

Litt uenig, er det barn i bildet skal man holde sammen for deres skyld. "Skal man virkelig rive i stykker den lille familien sin?!!?!!!" virker å være en gjenganger.

Anonymkode: 9c044...2ff

Skrevet

Hva gjorde at du mista følelser? 

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å jobbe med saken, hvis mannen var en god ektemann, partner og far. Følelser kan komme og gå, og man bør prøve alt man kan for å bevare familien når det er barn involvert. 

Anonymkode: 63f9d...448

• Liker 3
Skrevet

Har vært noen hendelser opp gjennom som har skapt dype sår og han kan være aggressiv i væremåte som jeg rett og slett er lei av. Så selv om han har mange gode kvaliteter føler jeg at jeg ikke har mer å gi

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva gjorde at du mista følelser? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært noen hendelser opp gjennom som har skapt dype sår og han kan være aggressiv i væremåte som jeg rett og slett er lei av. Så selv om han har mange gode kvaliteter føler jeg at jeg ikke har mer å gi

Så han gjorde sårende ting flere ganger? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 12.24):

Ja - er det egoistisk å gå fra en mann som elsker meg - men jeg har ikke følelser for ham i så stor grad. Barn med i bilde

Selvsagt er det ikke egoistiskt....det er derimot ikke snillt mot mannen å fortsette forholdet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så han gjorde sårende ting flere ganger? 

Ja jeg har bedt om endring mange ganger ift oppførsel. Har blitt bedre med tiden, men jeg har kanskje mistet litt respekt for ham

Skrevet

Nei,det er ikke egoistisk .Min erfaring er at når følelsene først er borte så kommer de ikke tilbake,og man risikerer heller at det bygger seg opp mer og mer negative følelser . Og det som mange sier med at man må være sammen for barnas del det tenker jeg ofte ikke er noe bra,barna merker at ting ikke er som det skal og får det veldig ofte mye bedre med skilte foreldre som er lykkelige hver for seg enn ulykkelige sammen

• Liker 1
Skrevet

Jo lengre jeg lever og jo flere historier jeg leser og hører, jo mer overbevist er jeg om at det alltid er den andre personens feil når noen mister følelser.

Og at den feilen alltid er å være selvopptatt, egoistisk, lite lydhør overfor partneren.

Man kommer ikke gjennom til han eller henne.

Leser mange historier om mennesker som har slike partnere. Og leser mange historier om mennesker som er slike partnere. Begge typene skriver inn hit. 

Men når det gjelder de siste, altså de som selv er egoistiske, selvopptatte og lite lydhøre, så nytter det jo ofte ikke å prøve å gi råd en gang. Ikke en gang for oss som er utenforstående. De er jo så overbevist om egen fortreffelighet at de ikke tror på det man sier til de.

Så, ja, på sett og vis er du egoistisk hvis du går.

Men tatt i betraktning at partneren din mest sannsynlig har vært egoistisk hele veien og du mest sannsynlig har forsøkt å komme han i møte hele veien, så er det bare en velsignelse for hele familien at du er litt egoistisk nå.

Bare ikke løp rett inn i et nytt forhold til en egoist, nå da!

Anonymkode: 3a1f9...7f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg har bedt om endring mange ganger ift oppførsel. Har blitt bedre med tiden, men jeg har kanskje mistet litt respekt for ham

Nettopp.

Det er en gjenganger. To stykk blir kjærester, den ene er egoistisk, den andre forsøker å finne en løsning, men blir ikke hørt, og mister til slutt respekten. 

Anonymkode: 3a1f9...7f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 13.59):

Følelser kommer og går. I alle hverdagene som er så er det vanskelig å hele tiden "føle" noe. Det kan gå noen år, men plutselig er de tilbake igjen. Jeg tror for par som bor sammen og er mye sammen så er det umulig å hele tiden kjenne noe. Du må heller vurdere om mannen har de kvalitetene du ønsker og om du er villig til å fortsette i perioder du ikke går rundt å kjenner på følelser for han.  Men er du der at du ikke liker noe som helst med han lengre og avskyr han da er jo valget enkelt. 

Anonymkode: 02d6a...690

Dette. 

Anonymkode: e7472...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...