Gå til innhold

Høyere bensinpriser

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/a/14175283/

Men hva med oss som ikke har råd til å kjøpe el el-bil?

Jeg har en gammel bil fordi jeg rett og slett ikke har råd til noe annet. Om det er sånn det skal være så burde jo regjeringen spandere bil på alle som ikke har mulighet til å kjøpe selv.

Anonymkode: d0322...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vent litt du. Hvis de Mdg kommer i Stortinget til høsten så kommer ingen til å trenge bil. Da må vi alle gå ,sykle eller ta kollektiv transport.

Personlig jeg leker med tanken om å kjøpe hest og hestevogn ,men de koster de og....

Anonymkode: 88f08...abf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare vent litt du. Hvis de Mdg kommer i Stortinget til høsten så kommer ingen til å trenge bil. Da må vi alle gå ,sykle eller ta kollektiv transport.

Personlig jeg leker med tanken om å kjøpe hest og hestevogn ,men de koster de og....

Anonymkode: 88f08...abf

om MDG kommer i stortinget, så kan jeg garantere deg at det kommer til å bli et stort demokrativ her i Norge, mest sannsynlig at værre ting kan skje.

man trenger bil, for og komme seg plasser.

Anonymkode: 66f03...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

om MDG kommer i stortinget, så kan jeg garantere deg at det kommer til å bli et stort demokrativ her i Norge, mest sannsynlig at værre ting kan skje.

man trenger bil, for og komme seg plasser.

Det er tydeligvis ikke et krav å kunne skrive for å delta i skriftlige diskusjoner. 🤪

@TS, tilbudet på rimelige elbiler jo der. Vi kjøpte en brukt Leaf for 55000 for to år siden - og har aldri før hatt så billig bil. Nå for du iMiev og Leaf for 30000kr, uten å måtte forvente noe særlig i driftsutgifter etterpå. Bil har aldri vært billigere!

Ellers har en økning i bensinprisen faktisk ikke all verdens å si. Regn litt på det selv. Med en bil fra etter 2000, altså 20 år gammel og nyere, skal du ikke bruke mer enn 0,7 l/mila. Noen kroner opp og ned er da ikke noe dødsdom, jf. den listen i artikkelen over.

Anonymkode: aa72e...2f2

• Liker 2
Skrevet

Tenk på at 70% av prisen er avgifter til staten. Mdg fanatikerne vil nok øke dette til 200% om de får lov.

• Liker 1
Skrevet

For meg som har 30min reisevei til jobb, og det faktisk ikke er et kollektivtransporttilbud som går opp med mine arbeidstider, så har man ikke annet valg enn å ta bilen. (her går kun skolebuss) Hvorfor jeg ikke har invitert i elbil? Jo fordi jeg bor et sted det er flere dager over -20 enn under om vinteren, jeg leier og har ikke garasje, og så og si alle jeg kjenner med elbil her har ikke fått start på den minst en gang i løpet av siste året. Hvorfor høyere bensinpris er litt krise? Vel jeg har ikke 100% stilling noe som er umulig å oppnå i kommunen, og jeg har ikke sjans til å påta meg ekstrajobb fordi min hovedjobb har bedriftene arbeidstider. 

Anonymkode: ed8ce...97d

Skrevet

Mdg egner seg kun for priveligerte  folk som bor innenfor ring 2. 

Anonymkode: 369e6...8bd

• Liker 6
Skrevet

Bensin er alt for billig! Vi burde sette opp prisen på bensin, og heller økt bunnfradraget på skatten eller noe.

Anonymkode: 16a08...aa1

• Liker 2
Skrevet

Forstår ikke hatet mot MDG. De jobber for sin sak, slik som FrP jobber for sin. Foretrekker derimot grønne vitenskapsforstående sosialliberale fremfor brune tullinger som ikke får til å stable to logisk sammenhengende setninger på beina.

Vi bor for øvrig langt ut i distriktet. Leafen har kort rekkevidde, men holder til vår pendling her på bygda helt utmerket (23 og 5 km). Jeg forstår utfordringen med leietakere, særlig i byen, men en stikkontakt får man som regel tilgang til lel. 

Skrevet
334 skrev (2 timer siden):

Tenk på at 70% av prisen er avgifter til staten. Mdg fanatikerne vil nok øke dette til 200% om de får lov.

Det er jo det eneste som hjelper. Bensin er nå så billig for folk flest at prisen ikke begrenset unødvendig kjøring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bensin er alt for billig! Vi burde sette opp prisen på bensin, og heller økt bunnfradraget på skatten eller noe.

Anonymkode: 16a08...aa1

høres ut som du ikke har lappen, så du skal ikke uttale deg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mdg egner seg kun for priveligerte  folk som bor innenfor ring 2. 

Anonymkode: 369e6...8bd

MDG egner seg ikke for noen, ikke de som stemmer på dem eller de som er medlemmer og antive i partiet heller.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

høres ut som du ikke har lappen, så du skal ikke uttale deg.

Haha, du setter opp din egen antagelse, og konkluderer derav? "Høres ut som om du har eksem på laksen, så den skal snippes rett av". 🤪🤦🏼‍♀️ Herregud.

PetterKanin skrev (26 minutter siden):

MDG egner seg ikke for noen, ikke de som stemmer på dem eller de som er medlemmer og antive i partiet heller.

Yay, påstander uten argumenter! Denne diskusjonen tar seg opp skikkelig!

/s

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår ikke hatet mot MDG. De jobber for sin sak, slik som FrP jobber for sin. Foretrekker derimot grønne vitenskapsforstående sosialliberale fremfor brune tullinger som ikke får til å stable to logisk sammenhengende setninger på beina.

Vi bor for øvrig langt ut i distriktet. Leafen har kort rekkevidde, men holder til vår pendling her på bygda helt utmerket (23 og 5 km). Jeg forstår utfordringen med leietakere, særlig i byen, men en stikkontakt får man som regel tilgang til lel. 

Må si meg helt motsatt av deg, skjønner ikke hvordan det ikke går an å mislike (synes hate er et for hardt utrykk) MDG?

De kommer til å rasere hele Norge tilbake til slik det var på 50 tallet hvis de får makt

Anonymkode: 515b2...ea2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si meg helt motsatt av deg, skjønner ikke hvordan det ikke går an å mislike (synes hate er et for hardt utrykk) MDG?

De kommer til å rasere hele Norge tilbake til slik det var på 50 tallet hvis de får makt

Hvordan?

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan?

Nei hvordan tenker du at blir hvis vi stopper olje/gass produksjon med øyeblikkelig virkning? Da er det bare å vinke velferdsstaten farvel

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei hvordan tenker du at blir hvis vi stopper olje/gass produksjon med øyeblikkelig virkning? Da er det bare å vinke velferdsstaten farvel

Nå hadde jeg håpet på et seriøst svar.

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Nå hadde jeg håpet på et seriøst svar.

Er et seriøst svar

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Flaks at MDG ikke går inn for å stoppe olje og gassproduksjon øyeblikkelig da, de vil fase det ut innen 2035.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 15.23):

Det er ikke lov å lade en elbil i vanlig, ikke tilrettelagt, stikk.

Anonymkode: 5ab19...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...