Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødsel har jeg fått enorme hemoroider. Disse har jeg gått med i 4 mnd nå og ingenting hjelper. Jeg har prøvd alt.

Nå har den ene hemoroide sprukket tvers over og det ser ut som ett stort kutt i den. 

Det gjør enormt vondt hele tiden, hele døgnet. 

Hva dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 9f54f...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter fødsel har jeg fått enorme hemoroider. Disse har jeg gått med i 4 mnd nå og ingenting hjelper. Jeg har prøvd alt.

Nå har den ene hemoroide sprukket tvers over og det ser ut som ett stort kutt i den. 

Det gjør enormt vondt hele tiden, hele døgnet. 

Hva dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

Operer de vekk. 

Anonymkode: 7f891...f4a

Skrevet

Gå til legen og få henvisning til operasjon. Det går an å gjøre noe med det, du må bare komme deg til legen.

Anonymkode: a79ab...7f5

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde hemoroider etter fødsel. Gjorde vondt hele tiden , og flere timer etter at jeg hadde vært på do var det så vondt at jeg måtte ha smertestillende. Gråt hver gang jeg gikk på do flere uker etter fødsel. Jeg slet i tillegg med hard avføring i tiden etter fødsel.

Jeg gikk til lege , og det viste seg at jeg hadde innvendig analrift.. Jeg fikk en krem til å smøre på,  og litt andre medikamenter. 

Anonymkode: 9fd23...870

• Liker 1
Skrevet

Kan være lurt å oppsøke lege når ikke reseptfrie medikamenter har fungert. Det kan jo være noe annet enn hemorider også.

Anonymkode: 2c8bb...594

Skrevet

Du må bare glemme alt som heter "flaut" og "skam", om du er en av de. 

Jeg hadde også problemer etter fødsel. Fikk forferdelig forstoppelse rett etter fødsel.med vonde hemorider og rift som ble revet opp hele tiden. Tok 5 mnd før det sluttet å gjøre vondt, 4 mnd for at det ikke så ut som noen som hadde blitt slaktet i toalettet. Fikk jernmangel og var mye svimmel.  Kontakt lege, og vær veldig rett på sak. Man skal ikke gå så lenge og ha vondt.

Anonymkode: 0b3dc...3be

Skrevet

Her også! 

Gruet meg til å gå på do hver gang. Jeg river opp hemeoridene og blør og svir. Det føles ut som jeg føder og revnet i ræva hver gang jeg gjør nr to... Helt ærlig var det mindre vondt å føde enn å gå på do nå.. 

Jeg bruker A-wipes, alcos Anal krem og stikkpiller for å lindre smertene. Det hjelper godt, men kommer fort tilbake så fort jeg slutter med det. 

Anonymkode: 93918...91e

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Her også! 

Gruet meg til å gå på do hver gang. Jeg river opp hemeoridene og blør og svir. Det føles ut som jeg føder og revnet i ræva hver gang jeg gjør nr to... Helt ærlig var det mindre vondt å føde enn å gå på do nå.. 

Jeg bruker A-wipes, alcos Anal krem og stikkpiller for å lindre smertene. Det hjelper godt, men kommer fort tilbake så fort jeg slutter med det. 

Anonymkode: 93918...91e

Kom deg til lege du også! 

Skrevet

Dra til lege og bli henvist til operasjon. De setter på strikk rundt hemoroidene så blodomløpet stanser og de dør.

Anonymkode: 67876...b76

Skrevet

Har noen her blitt operert mot hemoroider? Blir man lagt i narkose? Jeg tenker spesielt mtp jeg har en liten baby. Hvor lenge kan jeg risikere å være borte fra babyen?

Skrevet

Et tips for å unngå treg mage etter fødsel: Kjøp laktulose på apoteket, f.eks.Duphalac. Det forebygger treg mage. 

Anonymkode: f6ad2...528

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Har noen her blitt operert mot hemoroider? Blir man lagt i narkose? Jeg tenker spesielt mtp jeg har en liten baby. Hvor lenge kan jeg risikere å være borte fra babyen?

Spørs på hvordan type hemorider det er. Er det innvendig, med såkalt HAL-RAR-operasjon og med narkose OG du tar det privat, tar det ca 5 timer. 

Anonymkode: f6700...a50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...