JessicaDay Skrevet 21. august 2021 #1 Del Skrevet 21. august 2021 Kan man få strekk på bakside lår fra overbelastning? Eller er det alltid slik at det skjer akutt? Har iallefall følelsen av strekk på baksiden av det ene låret. Det lugger der når jeg løper og går, spesielt i oppoverbakker. Da gjør det skikkelig vondt. Har hatt en uke pause fra all aktivitet nå, men kommer tilbake når jeg begynner igjen. Er en lidenskapelig løper som løper 6-7 km 5 ganger hver uke. Stort sett på mølle. Men i ferien har jeg løpt en del ute, noe som er uvant for kroppen. Da har det blitt en del bratte bakker og denne følelsen av strekk har blitt verre. Noen med erfaring/tips? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 22. august 2021 #2 Del Skrevet 22. august 2021 JessicaDay skrev (19 timer siden): Kan man få strekk på bakside lår fra overbelastning? Eller er det alltid slik at det skjer akutt? Har iallefall følelsen av strekk på baksiden av det ene låret. Det lugger der når jeg løper og går, spesielt i oppoverbakker. Da gjør det skikkelig vondt. Har hatt en uke pause fra all aktivitet nå, men kommer tilbake når jeg begynner igjen. Er en lidenskapelig løper som løper 6-7 km 5 ganger hver uke. Stort sett på mølle. Men i ferien har jeg løpt en del ute, noe som er uvant for kroppen. Da har det blitt en del bratte bakker og denne følelsen av strekk har blitt verre. Noen med erfaring/tips? 😊 Det kalles nok ikke en strekk, da det skjer akutt ved avrivning av muskelfibre. Men at du kan få en belastningsskade som føles som en strekk er det ingen tvil om. Her er det nok nervesystemet og musklene som sender smertesignaler og hindrer deg å strekke helt ut fordi noe ikke er helt som det skal. Jeg ville roet mer ned på det som gjør vondt, og så ville jeg bygget meg opp til å gjøre øvelsen Nordic hamstrings jevnlig. Forløpet bør helst ikke se sånn ut: Men sånn: Kontakt en fysioterapeut om du er usikker 👍🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå