AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg er en av de som flyttet fra hjembyen min rett etter vgs. De første årene hadde jeg kontakt med et par gode venner, men etter noen år så forsvant denne forbindelsen også. Jeg kunne dra hjem på ferier og møte de, men plutselig ble kontakten helt brutt. Og jeg føler ikke jeg var hovedårsaken til at vennskapet døde ut heller, de bare fant på unnskyldninger hver gang eller bare forsvant ut av livet mitt uten å ta kontakt igjen. Ikke bare disse, men de mange bekjente jeg hadde fra så mange år på skole jeg ser de fremdeles er nære venner (legger ut bilder osv) men forskjellen er at de flyttet ikke fra hjembyen men ble der. Kjenner jeg blir litt melankolsk når jeg ser barndomsvenner fremdeles være samlet, mens de fleste husker vel knapt at jeg eksisterer lengre.. Så er det folkehøygskole, universitet, osv. Jeg har kontakt med et par stykker, men de fleste har jeg null kontakt med. De som jeg fremdeles er venn med kan betegnes som nære venner, selv om vi sjeldent møtes. Nå er de fleste bekjentskapene fra jobben, men jeg tenker at når jeg endrer jobb så forsvinner mange av de kontaktene også ut av livet mitt. Jeg synes det er trist at vennskap er så skjøre. Og jeg vet ærlig talt ikke hvordan andre som flytter hjemmefra greier å være like nær for eksempel barndsomvenner etter et ti år eller mer. Jeg føler meg som en fremmed når jeg drar til min hjemby, eller som en turist. Hva er det som er feil med meg som ikke greier å holde på vennskapene? Anonymkode: 4ee90...08c
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2 Skrevet 22. august 2021 Vi er i samme båt.. Anonymkode: 2651e...e55
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #3 Skrevet 22. august 2021 Er god venn med rundt 15 venninner jeg har møtt i løpet av barnehagen-VGS 😊 De er min «hoved»gjeng, men har også en gruppe på 5-7 personer fra universitetet jeg enda er gode venner med. Føler meg heldig som har en god gjeng som holder kontakten uavhengig av hvem som flytter til andre byer/land, får nye kjærester eller barn, osv. Vi har fått et par nye tilskudd i vår gamle venninnegjeng og er alltid åpen for å invitere med venners venner, så det er ikke nødvendigvis umulig å komme inn i en allerede etablert gjeng! Anonymkode: ae6c2...82e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #4 Skrevet 22. august 2021 Ja, jeg er venninne med et par stykker fra barneskolen og nabojenta jeg voks opp med. Jeg bor ikke der jeg vokste opp, men vi møtes når jeg er på besøk hos foreldrene min eller når jeg er på tur dit venninnene min bor. Jeg er også venn med flere jeg studerte sammen med. Vi besøker hverandre eller møtes når vi er på samme sted. Anonymkode: ac034...5a0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #5 Skrevet 22. august 2021 Jeg har en god venninne fra barneskolen, en god venninne fra videregående, et par gode venner (og ektemann) fra studietiden, og flere gode venner fra diverse jobber jeg har hatt etter jeg var ferdig å studere, og venner jeg ble kjent med gjennom barnas venner. Jeg opplever at de vennskapene jeg har fått i voksen alder har vært mer solide, fordi vi har en del felles interesser og er i lignende livssituasjon. Anonymkode: 8ad65...3ac
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #6 Skrevet 22. august 2021 Fortsatt kontakt med noen få, de fleste mistet jeg kontakten med fordi jeg ikke rakk å treffe alle når jeg var hjemme. Anonymkode: 5b859...402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå