AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg vurderer å anskaffe meg en baderomsmatte som jeg kan gå på når jeg kommer ut av dusjen (bruker nå gulvhåndklær), men jeg har fått for meg at det er litt harry, og kanskje litt ekkelt. Vet ikke helt hvorfor, kanskje fordi jeg vokste opp på 80-tallet når noen harry folk hadde matchende baderomsmatte, matte på dolokket og en liten "tissematte" på gulvet rundt toalettet - gjerne i rosa pelsaktige greier 😅 Hva synes dere, har dere baderomsmatte? Tips til noen fine? Jeg synes jo flisene mine er litt kjedelige, så tenker det kan pynte opp et lite bad også. Anonymkode: 093ad...2ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg hadde ikke klart meg uten. Syns det er ekkelt å gå ut av dusjen å tråkke på et vått gulv. Anonymkode: eb878...c9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Del Skrevet 21. august 2021 Har en fluffy hvit en. Veldig praktisk etter dusj og bad. Den henger over baderomskanten når den ikke er i bruk. Tross varmekabler tørker slike dårlig om de ligger på gulvet. Brukt som dekor er det ikke pent. Heller ikke om badet ellers er umoderne, da trekker det ned inntrykket enda mer. Anonymkode: 4396e...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Del Skrevet 21. august 2021 Vi har et gulvteppe da vi har høyglans fliser som ikke har gulvvarme. Så det er både fordi flisene ser skikkelig stygge ut med en gang man går på de, og det er kaldt å tråkke på gulvet ut av dusjen. Siden det er et lite bad, går teppet også foran doen. Men her sitter mannen når han tisser (ikke pga gulvteppet altså 😆), og vi drar kun ned i do med lokket nede, så det er ikke noe gris fra do ned på teppet. Vi har to like av gulvteppet, og bytter det ut ukentlig og vasker det. Anonymkode: 0f945...3e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Del Skrevet 21. august 2021 Forsøkte det en gang, synes det var ekkelt og irriterende. For den må jo tørkes og om den har gummimatte under så blir det jo mugg om den er konstant våt. Kan også oppstå mugg under, dersom den blir våt rett igjennom. Så det betyr at den må henges opp til tørk etter dusjing. Vaskes ofte. Så den er da mindre av gulvet enn på gulvet. Bare styr og et herk. Mot slutten så orket jeg ikke styret, så jeg dyttet den vekk når jeg skulle dusje. Men da er jo poenget borte og den blir til pynt. Jeg bruker to håndklær når jeg dusjer. Den til kroppen slipper jeg på gulvet og står på. Så samme funksjon som en matte. Lik så greit. Jeg bruker kun baderomsmatte til jul, som en del av dekorert. Har rød gulvmatte, håndklær, rødt dusjforheng og rød såpedispenser. Så det er kun til jul at jeg har det, som pynt. Anonymkode: fd749...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 21. august 2021 #6 Del Skrevet 21. august 2021 Har en fluffy og varm en, den matcher ingenting annet på badet enn tannkremen noen ganger. Men den funker og er god å ha på vinteren. Hva andre synes om den er egentlig veldig likegyldig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 21. august 2021 #7 Del Skrevet 21. august 2021 Nei, jeg hater baderomsmatter. Ekle greier, hvis det er de med gummiert underside (og det bør det jo være, ellers er disse livsfarlige skli-feller). Det er dessuten ikke anbefalt å ha slike matter på varmekabler, da det kan gi stygge skjolder i gulvflisene under matten pga overoppheting. Svigers har hatt en baderomsmatte på varmekablene i sin tid, og der er det et stort brunt merke der matten lå. Jeg går ut av dusjen og rett på flisene. Gjør meg ingen verdens ting. Tørker så gulvet etterpå med håndkleet jeg brukte, og hiver det til vask. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Del Skrevet 21. august 2021 Har flere fra ikea i håndklekvalitet, bytter dem ut og vasker dem jevnlig. De tørker fort. Anonymkode: 24f94...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #9 Del Skrevet 21. august 2021 Vi har for å få inn litt farge og for ikke å skli på flisene. Har ikke slått meg at det er harry, vi bor ellers i nytt hus. Vaskes minimum annenhver uke når vaskehjelpen kommer. Anonymkode: 424b9...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forsøkte det en gang, synes det var ekkelt og irriterende. For den må jo tørkes og om den har gummimatte under så blir det jo mugg om den er konstant våt. Kan også oppstå mugg under, dersom den blir våt rett igjennom. Så det betyr at den må henges opp til tørk etter dusjing. Vaskes ofte. Så den er da mindre av gulvet enn på gulvet. Bare styr og et herk. Mot slutten så orket jeg ikke styret, så jeg dyttet den vekk når jeg skulle dusje. Men da er jo poenget borte og den blir til pynt. Jeg bruker to håndklær når jeg dusjer. Den til kroppen slipper jeg på gulvet og står på. Så samme funksjon som en matte. Lik så greit. Jeg bruker kun baderomsmatte til jul, som en del av dekorert. Har rød gulvmatte, håndklær, rødt dusjforheng og rød såpedispenser. Så det er kun til jul at jeg har det, som pynt. Anonymkode: fd749...38c Den tørker jo om man har varmekabler? Anonymkode: eb878...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Del Skrevet 21. august 2021 Kjøpt fra jysk. De tørker fort og er lette å vaske. De vaskes en gang i uken. Har varmekabler så de ligger på gulvet hele tiden. Anonymkode: 88141...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Del Skrevet 21. august 2021 Har et par store badematter i frottelignende bomull og uten gummibakside, men de ligger stødig likevel. Hiver de i vaskemaskina 1 gang i uka. Har flisegulv uten varme, så må tørke opp vannsøl og synes det er unødvendig å bruke håndduker når det er en hel familie som bor her. Vi bruke nok håndduker som det er... Anonymkode: 9d64a...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Del Skrevet 21. august 2021 Har ikke noe å si om det er hot or not, det er praktisk. Hadde jeg ikke hatt en matte der hadde jeg sørget for at gulvet ble blaut, og jeg hadde falt ganske kjapt. Det er jo ikke ekkelt, man vasker de jo... Anonymkode: 6ada1...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minikrølla Skrevet 21. august 2021 #14 Del Skrevet 21. august 2021 Aldri tenkt at det er harry eller ekkelt - baderomsmatte er et must for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 21. august 2021 #15 Del Skrevet 21. august 2021 Lenge siden the 80’s! Nå får man kjøpt mange dekorative baderomsmatter✨ HOT! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #16 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde ikke klart meg uten. Syns det er ekkelt å gå ut av dusjen å tråkke på et vått gulv. Anonymkode: eb878...c9d Enig i den, men jeg bruker håndklær å tråkke på. Håndklærne går i en syklus, de som er brukt på kropp en gang eller to havner på gulvet en runde før vask. Har også gulvhåndklær. Men de baderomsmattene ser litt mer digge ut Det bare slo meg der jeg satt og så på baderomsmatter at jeg ikke ble helt sikker på om jeg egentlig likte det, og så ble jeg nysgjerrig på hva andre mente. Anonymkode: 093ad...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. august 2021 #17 Del Skrevet 21. august 2021 Har baderomsmatter, ja, ikke noe gummi under dem, men sånne i håndkle-aktig stoff som tørker fort. Vasker dem ofte. Håndkleet man bruker til å tørke seg med kan man jo bruke flere ganger, her har alle hver sin knagg i stedet, så alle vet hvilket håndkle man har brukt. Hvis alle skulle tatt et nytt hver gang de dusja for tørke opp på gulvet, hadde jeg ikke gjort annet enn å vaske håndklær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #18 Del Skrevet 21. august 2021 Har gulvhåndkle og er fornøyd med det, blir vasket ukentlig. Ville aldri hatt baderomsmatte med gummi på undersiden. Anonymkode: b2e7b...955 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå