Gå til innhold

Hadde du skammet deg over å ha en datter som er evig singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min presterte å si: hva er galt med deg siden ingen menn vil ha deg? Mine venninner lurte på det samme. Jeg ble ekstremt lei meg. 

Får ikke gjort noe med at ingen mann ville tatt i meg med tang, og ja jeg har prøvd Tinder, arrangementer, reiser, gruppeturer, aktiviteter. Eneste måte jeg kunne fått en mann ville vært å kjøpe en, og det syns jeg ikke er ok. 

Virker som at her på KG er det å være en singel kvinne en stor skam. Hvis du hadde en datter som var evig singel, hadde du brutt kontakten? Gjort henne arveløs? Eller bare skammet deg? 

Anonymkode: e90df...6c5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min er akkurat slik, ja. Derfor har jeg ikke kontakt med henne lenger. Hun skjønner ikke at mitt privatliv blir direkte påvirket av hva hun har lært/vist meg i barndommen. 

Anonymkode: 113da...933

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke skammet meg over at min datter var evig singel! 

• Liker 10
Skrevet

Du har jo selv valgt å være singel, ingen grunn til å skamme seg over det. Mora di er kanskje lei seg for at det ikke blir barnebarn?

Anonymkode: 435cf...8f7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo selv valgt å være singel, ingen grunn til å skamme seg over det. Mora di er kanskje lei seg for at det ikke blir barnebarn?

Hvor står det at jeg har valgt det? Jeg skriver jo at jeg har prøvd å møte noen, men alle menn hater meg. Kan jo ikke tvinge noen til å bli sammen med meg heller, og jeg kan jo ikke bli sammen med en uteligger liksom? Var på date med en i sommer, som sa jeg var stygg. Selv var han en incel. Så til og med incel-gutta vil ikke ha meg, da er det ille. 

• Liker 5
Skrevet

Herregud hva faen feiler det menneskene rundt deg? 
Skammer meg på deres vegne mer enn hva jeg ville gjort av datteren min som er singel 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at jeg har valgt det? Jeg skriver jo at jeg har prøvd å møte noen, men alle menn hater meg. Kan jo ikke tvinge noen til å bli sammen med meg heller, og jeg kan jo ikke bli sammen med en uteligger liksom? Var på date med en i sommer, som sa jeg var stygg. Selv var han en incel. Så til og med incel-gutta vil ikke ha meg, da er det ille. 

Hva er incel?

Merker at holdningen din her trenger en overhaling men det er vanskelig om du omringer deg med mennesker som bare drar deg ned.. 

Skrevet

Det er alltid noen for alle, og ingen er så stygg at ingen vil ha dem. Så du må nok bare prøve hardere:)

Anonymkode: 7ccfc...de0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor er du i livet ? er du i 20 årene trenger du ikke få panikk...Ingen hater deg. Kanskje du har en krevende personlighet ?

Og nei det er ingen skam å være singel. Du er i samme båt som millioner andre.

Anonymkode: b16db...cae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordommer vil jeg si, å konkludere med at det ikke blir barnebarn. 

Ingenting å skamme seg over TS, leste nettopp at single barnløse kvinner er lykkeligst. Men jeg tror det blir vanskelig for deg hvis du ikke selv aksepterer at det er greit å være singel. Mannen for deg dukker opp når du minst venter det 🙂

Anonymkode: f7b79...4ec

Skrevet

Hva er det som er galt med moren din? Det var en utrolig stygg kommentar. Mulig hun har et stort ønske om barnebarn, men det er dessverre ikke noe hun har noen rett til å blande seg inn i. 

Jeg ønsker selv barnebarn, når den tiden kommer at det er aktuelt,  det hadde jo vært utrolig koselig. Men jeg kan da ikke kreve og mase om det til mine døtre. Og jeg er 100% sikker på at jeg ikke ville vært skuffet over dem om det ikke blir mann og barn. Ville selvsagt hatt medfølelse om det var slik at de ønsket det men at det ikke ble sånn. 

Men skuffet? Nei. Klaget over det? Nei, absolutt ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Folk er jo helt avhengige av å ha en partner. Skjønner du ønsker det, at det er ufrivillig fra din side. Da er det jo litt trist. For meg er det frivillig, og jeg respekterer ikke de som mener at livets mening handler om å ha en partner og da din mor, som mener det er noe galt med deg.  Trenger ikke partner i 2021 for å være lykkelig. Det er en bonus om det tilfører livet noe ekstra, men sier ingenting om dine kvaliteter. 

Aldri skjønt meg på de som går fra partner til partner. Klarer de ikke å være alene? Jeg avsluttet et forhold for tre år siden. Har levd i sølibat siden det. Kommer ikke til å ha sex med noen igjen før jeg virkelig blir forelsket igjen. 

Anonymkode: 5dae2...03b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk er jo helt avhengige av å ha en partner. Skjønner du ønsker det, at det er ufrivillig fra din side. Da er det jo litt trist. For meg er det frivillig, og jeg respekterer ikke de som mener at livets mening handler om å ha en partner og da din mor, som mener det er noe galt med deg.  Trenger ikke partner i 2021 for å være lykkelig. Det er en bonus om det tilfører livet noe ekstra, men sier ingenting om dine kvaliteter. 

Aldri skjønt meg på de som går fra partner til partner. Klarer de ikke å være alene? Jeg avsluttet et forhold for tre år siden. Har levd i sølibat siden det. Kommer ikke til å ha sex med noen igjen før jeg virkelig blir forelsket igjen. 

Anonymkode: 5dae2...03b

Hvorfor dømmer du andre som er annerledes enn deg? Er ikke alle som har lyst å være alene vet du! Handler ikke om at man ikke er kapabel til det!

Skrevet

Jeg ville ikke skammet meg, absolutt ikke. Jeg håper at alle mine barn finner kjærligheten og noen å dele livet med. Velger de å leve livet uten en partner så er nå det greit også💜💚

Anonymkode: b8715...cce

Skrevet

Har fortalt mine døtre at det er bedre å være singel enn i et dårlig forhold. Kunne ikke falt meg inn å kritisere dem for å være singel. Begge er oppegående stolte jenter med god utdannelse og jeg ser heller at de forblir single enn å leve sammen med en idiot. Så får jeg heller spandere en tur til Danmark slik at barnebarn er sikret.

• Liker 11
Skrevet

Hæ? Jeg er evig singel men tror foreldrene mine bare tenker at jeg er en weirdo. Man får jo bestemme selv om man skal være singel eller ikke? I mitt tilfelle er det delvis selvvalgt da. Jeg holder et øye oppe og dater men jeg er absolutt ikke desperat etter en mann og tror heller ikke på ekteskap (men kunne tenkt meg en samboer etter hvert)

Stresser ikke, fordi det skal være riktig for MEG ikke for moren min! 😆

Anonymkode: c4670...0fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Moren min presterte å si: hva er galt med deg siden ingen menn vil ha deg? Mine venninner lurte på det samme. Jeg ble ekstremt lei meg. 

Får ikke gjort noe med at ingen mann ville tatt i meg med tang, og ja jeg har prøvd Tinder, arrangementer, reiser, gruppeturer, aktiviteter. Eneste måte jeg kunne fått en mann ville vært å kjøpe en, og det syns jeg ikke er ok. 

Virker som at her på KG er det å være en singel kvinne en stor skam. Hvis du hadde en datter som var evig singel, hadde du brutt kontakten? Gjort henne arveløs? Eller bare skammet deg? 

Det eneste jeg ønsker for mitt barn er at hun har det bra. 

Så nei, hadde ikke skammet meg! 

Jeg skal ikke leve hennes liv, og jeg hverken kan eller vil legge føringer for hva som er et bra liv for henne 🙂

Anonymkode: f484c...a28

Skrevet

Absolutt ikke! 

Skrevet

Nei, jeg kommer virkelig ikke til å skamme meg hvis døtrene mine forblir single.

Jeg fikk samme kommentar fra bestemoren min. Og jeg hadde venninner som stadig skulle spleise meg med noen, så jeg følte meg litt mislykket. Jeg var singel lenge, men jeg har altså barn og samboer nå. Og jeg håper virkelig at mine jenter ikke trenger å kjenne seg mislykket på bakgrunn av sivilstatus noen gang. 

Anonymkode: 941a3...be7

Skrevet

Hadde ikke skammet meg over en evig singel datter!

Datteren min kommer dessuten foran barnebarn!

Jeg hadde derimot skammet meg over en mor med slik oppførsel!

Sender deg en god klem❤️

Anonymkode: 6c0df...90d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...