Gå til innhold

hvor lang tid trenger ungene om morningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra dere står opp til dere (eller barna alene) er ute av døra? 

Anonymkode: 19a98...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker 50 minutter. Ett av to barn dusjer på morgenen, begge spiser frokost, jeg lager som oftest matpakke. 

Anonymkode: d606c...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lang tid tar det fra dere står opp til dere (eller barna alene) er ute av døra? 

Alt fra 45-60 minutter før unga er ut døra.

Skrevet

Hos oss er det lagt inn 60 min fra bandet har stått opp da barnethar behov for rolige morgener. Mye stress fører lett til store utbrudd og dobbelt så lang tid.  Hun smører matpakke, og lager frokost selv.  Sekk blir pakket, og leselekse gås igjennom en siste gang. Hun går 10-12 min til henteplass for bussen.  

Anonymkode: 49a45...00a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I ukedagene spiser de frokost i bhg. Bruker 30min fra vi står opp til vi er i bilen, er alene med to bhg barn.

Anonymkode: 6902b...b96

Skrevet

Vi bruker 70 minutter, men det er egentlig bare fordi jeg HATER å ha dårlig tid, og også fordi spesielt det ene barnet gjerne spiser både to og tre brødskiver til frokost, og dermed trenger litt tid på seg til å få unna frokosten. Vi kan fint greie det på 45-50 min også, men da har vi veldig lite slingringsmonn, og det synes jeg er slitsomt. Bedre da, å heller stå opp litt før og kunne ta oss litt god tid.

Anonymkode: 7a972...729

Skrevet

Sønnen min står opp 7:30 og må være klar til å gå 8:40. Han rekker det om han står opp 8 også, men da blir det litt stress og mas for å få ham til å skynde seg, så vi foretrekker å ha bedre tid. I nødsfall kan jeg få ham ut døra på 5 minutter med en brødskive i hånda, det gjorde vi en gang vi forsov oss og våknet av at kompisen ringte på for å ta følge til skolen. 😛

Anonymkode: a9423...fec

Skrevet

50-60 minutter.

Anonymkode: b1946...5b5

Skrevet

13-åring: 60 min

11-åring: 40 min

Smører frukost og matpakke selv 

Anonymkode: 69b80...880

Skrevet

30 minutter fra jeg vekker til han er ute av døra, da får han kledd seg, spist og slappet av bittelitt. Han er veldig effektiv. 😄 

Jeg fikser matpakke og frokost, enklest sånn. Han lager matpakke selv av og til men det er noe jeg liker å fikse for han. Er så stor nå så ikke like mange ting jeg får gjort for han lenger men matpakken gir jeg meg ikke på.:ler:

• Liker 1
Skrevet

13 åring: 30 min

11 åring: 50 min

Matpakkene ligger klare i kjøleskapet og sekkene er alltid pakket kvelden før. De trenger bare å stelle seg og fikse frokost.

Anonymkode: 315c2...bcc

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vi liker gooood tid så bruker 1 1/2 time. Da har vi en rolig morgen der han kan slappe av og våkne med stell, tannpuss og frokost. 

Skrevet

Vi står opp 6 og leverer i barnehagen kl 9. Jeg jobber fra 9 og kan derfor levere så sent. 

Anonymkode: f1734...9c6

Skrevet

1,5-2t. Jentungen på ti med ADHD er et surrehode uten like før medisinene kicker inn, så før den virker er det ikke vits å be henne gjøre noe som helst konstruktivt. Så da går det bort en halvtime bare i å få henne ut av senga, pilla i kroppen og vente på effekt 😅

Anonymkode: 4b667...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi står opp 6 og leverer i barnehagen kl 9. Jeg jobber fra 9 og kan derfor levere så sent. 

Hvordan får du til å begynne på jobb samtidig som du leverer i barnehagen?

Anonymkode: aaba8...409

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan får du til å begynne på jobb samtidig som du leverer i barnehagen?

Anonymkode: aaba8...409

Jeg jobber 2 minutter fra barnehagen. Reiser fra barnehagen 0858 da, for å presisere.

Skrevet

Jeg drar på jobb kl 07. Da har mine tre barn stått opp, stelt seg og tar seg en frokost. De drar fra kl 0800 til 0820. De er fra 12 til 15 år.

Anonymkode: 729e6...6da

Skrevet

Aner ikke lengere. Drar på jobb rett etter vekking. 

Det er en lettelse, for hun bruker så lang tid og jeg blir stressa og masete. Når jeg maser så blir hun tregere, så bra jeg er ute av huset. Ingen anmerkninger om at hun kommer for sent, så da er alt bare fint. 

Når hun var i barnehagen og barneskolen var det vel rundt en time. 

Anonymkode: 842d9...55e

Skrevet

Vi bruker 45-50 minutter. Da har vi veldig god tid og barna spiller litt etter frokost. Vi kunne altså fint klart oss med mindre, men liker at vi har god tid. 

Skrevet

Datteren min på snart 15 trenger mellom 30-45 min

Anonymkode: 5e438...d76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...