Gå til innhold

Tredje dose vaksine på vei, stanser det der?

Barbalala

Anbefalte innlegg

zemer skrev (21 minutter siden):

Det skjønner jeg godt. Skulle selv ønske at de åpnet på gult nivå. Barn med spesielle behov er heller ikke tatt hensyn til. Her jeg bor fikk vi ett skjema fra skolen om barnet skulle testes ved smittet nærkontakt og slippe karantene. I ditt tilfelle hadde jeg nok gått for karantene. 

Lykke til fremover.

Uff, ja. Det er vanskelig, dette her. Går bare og venter på at vi skal få det. Ikke synes jeg det er greit at ungene skal få det heller. 

Karantene er nok lurt, ja. 

Takk for det, vi får håpe det går bra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunarstone skrev (1 minutt siden):

Uff, ja. Det er vanskelig, dette her. Går bare og venter på at vi skal få det. Ikke synes jeg det er greit at ungene skal få det heller. 

Må bare satse på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunarstone skrev (3 minutter siden):

Vanskelig dette. Vi fikk melding fra skolen tidligere om at noen barn er i høy risiko (foreldrene ønsket åpenhet) og bad oss som lokalsamfunn om å ha disse i tankene i hvordan vi håndterte situasjonen. Jeg har inntrykk av at de fleste var mer forsiktig enn vi var pålagt og det gikk altså bra. Med delta og mer smitte synes jeg synd på barna og deres pårørende. De er så unge at jeg tror ikke de har fått vaksinen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (1 minutt siden):

Vanskelig dette. Vi fikk melding fra skolen tidligere om at noen barn er i høy risiko (foreldrene ønsket åpenhet) og bad oss som lokalsamfunn om å ha disse i tankene i hvordan vi håndterte situasjonen. Jeg har inntrykk av at de fleste var mer forsiktig enn vi var pålagt og det gikk altså bra. Med delta og mer smitte synes jeg synd på barna og deres pårørende. De er så unge at jeg tror ikke de har fått vaksinen heller. 

Ja, det er forferdelig synd det som skjer nå. 

Vi er også et lite lokalsamfunn, med barn i risiko på skolen som alle vet om. Så jeg håper virkelig alle foreldre tenker på disse og jobber hardt for å ikke være den som "drar inn smitte" på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-22 den 1.07):

Herregud. Jeg gruer meg til 2 dose allerede. Og nå snakker de om en 3 dose... Hva skjer egentlig inni kroppen vår når dette blir sprøytet inn i oss? Jeg HATER vaksiner, jeg har bare tatt den 1 fordi jeg føler meg presset av de rundt meg. jeg ville egentlig ikke ta den, og skal nå fortsette å ta de dosene... Jeg er mer redd for corona enn vaksinen da. Men jeg bare HATER vaksine og sprøyter"!!!!! Jeg kjente meg kvalm og uvel og kjente den svei litt når det ble sprøytet inn i kroppen!! Beklager for sytingen dere, flere her som er som meg??

Anonymkode: c3a97...b11

Synd at du blir seg presset, men  så lenge du er mer redd korona så gir vel svaret seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser vell for meg at vaksine mot covid er noe vi må belage oss på å ta årlig i overskuelig fremtid🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 1.07):

Herregud. Jeg gruer meg til 2 dose allerede. Og nå snakker de om en 3 dose... Hva skjer egentlig inni kroppen vår når dette blir sprøytet inn i oss? Jeg HATER vaksiner, jeg har bare tatt den 1 fordi jeg føler meg presset av de rundt meg. jeg ville egentlig ikke ta den, og skal nå fortsette å ta de dosene... Jeg er mer redd for corona enn vaksinen da. Men jeg bare HATER vaksine og sprøyter"!!!!! Jeg kjente meg kvalm og uvel og kjente den svei litt når det ble sprøytet inn i kroppen!! Beklager for sytingen dere, flere her som er som meg??

Anonymkode: c3a97...b11

Du skal ikke være flau for det. Her i kommunen er det mange som har sprøyteskrekk, og de får full forståelse, enten de bare er engstelige eller besvimer av skrekk. Min store, tøffe sønn på 41 år, 2 meter høy og 100 kg+, var ikke høy i hatten.. Jeg hentet og kjørte ham for et par uker siden, og det var visst slett ikke noe greit. Han kommer nok aldri til å fortelle det til noen.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (2 timer siden):

Det er nok en grunn til at corona-sertifikatet løper i 6 måneder av gangen i Norge også. 

Dette er samkjørt så det holder. 

Stemmer det, dette tar ikke slutt.

Husker godt den fact checken i tidlig 2020 om selve navnet covid.
Covid sto ikke for certification of vaccination ID, men nesten litt morsomt at det så og si ble om til det allikevel (jeg sier IKKE at navnet betyr det, men det er bare spesielt hvordan ting utspilte seg til slutt med koronapass, vaksinestatus osv og at det klinger godt sammen med navnet)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Barbalala said:

Det er nok en grunn til at corona-sertifikatet løper i 6 måneder av gangen i Norge også

Dette er samkjørt så det holder. 

Dette er ukjent for meg og jeg kan heller ikke finne det noe sted. Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaida skrev (2 minutter siden):

Dette er ukjent for meg og jeg kan heller ikke finne det noe sted. Kilde?

Har du sertifikat selv? Sjekk utløpsdatoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (Akkurat nå):

Har du sertifikat selv? Sjekk utløpsdatoen. 

Utløpsdatoen endres daglig og vil alltid være 90 dager frem i tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (1 minutt siden):

Utløpsdatoen endres daglig og vil alltid være 90 dager frem i tid.

OK, så det er faktisk bare gyldig i 3 måneder om gangen. De kan jo endre på dette når de ønsker. 

Jeg blandet med dersom man hadde vært smittet, da er det visst 6 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...