Annonym12 Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Heihei! Kan være jeg spør veldig dumt, men jeg klarer ikke å bli helt klok på dette med å regne ut hvor langt på vei man er i forhold til mens osv. Jeg skulle hatt mensen 29. juni, men da den ikke kom tok jeg en test. Den var negativ. 26 juli var mensen fortsatt ikke kommet og så jeg tok en ny test, fortsatt negativ. 19 august tok en en ny test da jeg hadde følt meg dårlig den siste uken, og hatt ordentlige mens smerter, men ingen mens! Da fikk jeg 5 positive tester, på 5 forskjellige urintester. Tok en med ukesindikator som viste gravid 2-3 uker. Vil det da si at jeg er 2-3 uker på vei ca? Dette er min første gang som gravid, så derfor kan det være dette er å spørre dumt men jeg er så nyskjerrig.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Nei, første uka med forrige mensen er 1 graviditetsuke Anonymkode: c9265...b9f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Den digitale testet med uker er uker siden unnfangelse. Så dersom det står 2-3 er det ca. 2-3 uker siden unnfangelse. I Norge regnes også de to ukene før unnfangelse som en del av graviditeten. Du er med andre ord gravid i uke 4-5, men har «kun» vært gravid i 2-3 uker. Anonymkode: 708ab...5d7
Annonym12 Skrevet 21. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2021 Wow! Tusen takk for så raskt svar, da ble jeg litt klokere, ikke så lett og regne seg frem når mensen har vært så ustabil synes jeg 😧
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Annonym12 skrev (4 timer siden): Wow! Tusen takk for så raskt svar, da ble jeg litt klokere, ikke så lett og regne seg frem når mensen har vært så ustabil synes jeg 😧 Jeg hadde samme problemet med ustabil mens. Kontakter fastlegen og ble henvist til tidlig ultralyd for å stadfeste hvor langt jeg var på vei. Da måler de embryo/fosteret og du får vite hva den lengden tilsvarer i uker Anonymkode: a8a55...e98
Annonym12 Skrevet 21. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde samme problemet med ustabil mens. Kontakter fastlegen og ble henvist til tidlig ultralyd for å stadfeste hvor langt jeg var på vei. Da måler de embryo/fosteret og du får vite hva den lengden tilsvarer i uker Anonymkode: a8a55...e98 Så lurt! Takk for tips, har legetime på fredag så da blir jeg gjerne litt klokere 🤩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå