Alyanna Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg har vært syk i over en uke. Uten feber. Men voldsomt "plinging" i hodet. Kraftig hoste og forkjølelse. Mistet smakesansen delvis. Tok test mandag den var negativ. Saken er at jeg ikke blir bedre. Og har hatt mye vondt i magen og diare i to dager. Skal jobbe men de mener så lenge testen er negativ kan jeg jobbe. Er så dårlig idag. Og jeg jobber med turister fra stort sett Tyskland og Nederland.. Hva bør jeg gjøre?
stan Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Det er jo andre sykdommer enn covid. Jeg har også vært syk en uke, jeg vet det ikke er covid, men det utelukker ikke influensa, forkjølelse eller andre sykdommer. 7
Fame Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Jeg fikk feber en onsdag, tok test som var negativ. Fikk hodepine og tørrhoste fredag, tok test på mandag som viste usikkert resultat. Tok ny test tirsdag som viste positiv. 1
Robert Koch Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 (endret) Ingen tester er 100% nøyaktige, men disse testene er svært pålitelige. Falske negative forekommer, men sjansen for at det er tilfelle her, er svært liten. Hvis du var symptombærende ved testtidspunktet er testen din kjørt flere ganger, for å sikre at resultatet er korrekt. Det skal ekstremt mye til å få en negativ test to ganger etter hverandre dersom pasienten er smittet. En eventuell feilkilde er om testen ikke er tatt korrekt, men det er lite sannsynlig. Retesting kan være aktuelt hvis symptomene kom etter testen. Rådføe deg med legen din eller smittevernteamet i kommunen din. Endret 21. august 2021 av Robert Koch 1
gjest:) Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 1 hour ago, Alyanna said: Jeg har vært syk i over en uke. Uten feber. Men voldsomt "plinging" i hodet. Kraftig hoste og forkjølelse. Mistet smakesansen delvis. Tok test mandag den var negativ. Saken er at jeg ikke blir bedre. Og har hatt mye vondt i magen og diare i to dager. Skal jobbe men de mener så lenge testen er negativ kan jeg jobbe. Er så dårlig idag. Og jeg jobber med turister fra stort sett Tyskland og Nederland.. Hva bør jeg gjøre? Ring legen og be om sykemelding på bakgrunn av at du er syk, f.eks? 1
Barbalala Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Alyanna skrev (1 time siden): Skal jobbe men de mener så lenge testen er negativ kan jeg jobbe. Er så dårlig idag. Og jeg jobber med turister fra stort sett Tyskland og Nederland.. Du vet at det går an å være syk og holde seg hjemme uten at det er covid? 3
Mezzosoprena Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Har du ikke hatt en positiv coronatest i det hele tatt? Det finnes ganske mange flere sykdommer enn covid-19 da...
tussi84 Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 Luftveisinfeksjoner kan vare lenge, selv om det ikke er corona. Jeg opplevde å være veldig tett pga forkjølelse for noen år tilbake. Det varte i over 2 uker før jeg begynte å føle meg litt bedre.
Tina_ Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 Ville tatt ny test, men fått sykemelding så lenge du er så dårlig uansett. Jeg hadde selv en 2 ukers forkjølelse i vinter, noen ganger varer det bare litt lenger. Selvom det ikke nødvendigvis er korona, er du jo fortsatt syk.
Anbefalte innlegg