Gå til innhold

Bruker barnet bomullsklær på høst/vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 1 år som nettopp har begynt i barnehagen. Skal kjøpe inn klær i neste størrelse og er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Er det kun ull som brukes? Ser de har mange fine sett på Lindex i bomull - og i tillegg 20% rabatt, men er det noe som ikke kommer til å bli brukt? Hva har de på seg i bhg på den alderen? :)

Må legge til at vi bor i Rogaland, så blir sjeldent veeldig kaldt her. 

Anonymkode: 60a2c...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ingenting i veien for det.

Anonymkode: 6da5e...615

• Liker 2
Skrevet

Mine bruker omtrent bare ull på vinterhalvåret. Så jeg ville ikke kjøpt mye av det, om noe.. 

Anonymkode: 85cff...36b

Skrevet

Yes. Lindex sine tykkere sett er gode og varme og tåler barnehagebruk. 

Vindtette klær er alfa og omega, dog.

Anonymkode: 7b4d0...968

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt an på hvor du bor, tenker jeg. Mine bruker aldri bomull på høsten og vinteren, bare ull. Det samme gjelder 90% av de andre barna i barnehagen. Vi bor i Trøndelag 🙂

Anonymkode: 810b2...4fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Yes. Lindex sine tykkere sett er gode og varme og tåler barnehagebruk. 

Vindtette klær er alfa og omega, dog.

Vi bodde i Rogaland fra fødsel til 2 år 😉

Skrevet

Mine barn brukte mye bomull. Vi bor på Østlandet. To av barna fordi de var allergiske mot ull og tredje fordi da han var liten for 15 år siden var det ikke like mye fint ull som nå. De var aldri kalde og har ingen varige men av det 😉

Anonymkode: 4717e...6e4

• Liker 2
Skrevet

Det eneste ungene våre har hatt av ull er en ulldress som lag nr 2 når de var små. Ellers helt vanlige klær i bomull og fleece. Vi bor på Østlandet hvor det kan være alt fra plusso til -30 på vinteren. 

Anonymkode: 8bb2a...074

• Liker 2
Skrevet

Vi bor på Vestlandet med relativt milde vintre, mange av barna bruker ull om vinteren. Men vår unge er en svært svett type - og bruker det kun på de aller kaldeste dagene. De andre dagene bruker han bomull. Tenker at det handler litt om individuelle forskjeller fra barn til barn også. 

Kjøp en blanding av ull og bomull, da kommer du langt. Så kan du mikse og trikse litt utover høsten/vinteren. 

Anonymkode: 35e87...d2f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...