AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg har kreft men formen er fin, føler meg som normalt. Har fått 3 cellegift behandlinger nå og har ingen bivirkninger, bortsett fra at jeg føler meg full av energi og har ikke behov for å sove, hvis man kan kalle det en bivirkning. På sykehuset synes de dette er merkelig, og vil proppe meg full av piller mot kvalme og mageproblemer. Noen andre som har erfart dette? Anonymkode: 8c1fc...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Det du beskriver om å være full av energi er en vanlig bivirkning av steroider som man får i forbindelse med kur. Det er likevel viktig at du prøver å sove. Det er ikke bra for deg, spesielt nå som du er under kreftbehandlig, å gå lang tid uten søvn. Hvis du blir så rastløs at du ikke får sove bør du kanskje få sovemedisiner en periode. Anonymkode: 1329f...d83 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du beskriver om å være full av energi er en vanlig bivirkning av steroider som man får i forbindelse med kur. Det er likevel viktig at du prøver å sove. Det er ikke bra for deg, spesielt nå som du er under kreftbehandlig, å gå lang tid uten søvn. Hvis du blir så rastløs at du ikke får sove bør du kanskje få sovemedisiner en periode. Anonymkode: 1329f...d83 Jeg har sovet i natt🙂 Kommer det mer ubehagelige bivirkninger senere ut i behandlingen, eller er jeg bare så heldig å ikke få noen siden det startet så bra hos meg? Tenker på kvalme, tap av matlyst, dårlig sexlyst, lite energi. Ts Anonymkode: 8c1fc...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har sovet i natt🙂 Kommer det mer ubehagelige bivirkninger senere ut i behandlingen, eller er jeg bare så heldig å ikke få noen siden det startet så bra hos meg? Tenker på kvalme, tap av matlyst, dårlig sexlyst, lite energi. Ts Anonymkode: 8c1fc...785 Det varierer veldig. Noen får ingen problemer, noen får det veldig mot slutten, og noen er plaget hele perioden. Umulig å si dessverre. Men ta kvalmestillende i forb. med kur slik som du får beskjed om likevel! Anonymkode: 1329f...d83 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det varierer veldig. Noen får ingen problemer, noen får det veldig mot slutten, og noen er plaget hele perioden. Umulig å si dessverre. Men ta kvalmestillende i forb. med kur slik som du får beskjed om likevel! Anonymkode: 1329f...d83 Selv om jeg ikke er kvalm? Ts Anonymkode: 8c1fc...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv om jeg ikke er kvalm? Ts Anonymkode: 8c1fc...785 Ja, medisinene du får i forb. med kur er forebyggende. Anonymkode: 1329f...d83
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Hei 😃 kan jeg spørre hvilke kreft du har? Jeg har hatt brystkreft, og gått på 2 forskjellige typer cellegift, den første fikk jeg bivirkninger med, men den andre gikk helt fint 😊 Anonymkode: 4cc0d...7a6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, medisinene du får i forb. med kur er forebyggende. Anonymkode: 1329f...d83 Takk for info. Er du sykepleier eller pasient? Ts Anonymkode: 8c1fc...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei 😃 kan jeg spørre hvilke kreft du har? Jeg har hatt brystkreft, og gått på 2 forskjellige typer cellegift, den første fikk jeg bivirkninger med, men den andre gikk helt fint 😊 Anonymkode: 4cc0d...7a6 Tarmkreft Ts Anonymkode: 8c1fc...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Ok. Så bra at du ikke har bivirkninger.❤️ Noen får mange, noen slipper unna med få/eller ingen. Det er jo hundrevis av forskjellige cellegift kurere, spesial tilpasset akkurat på type kreft og stadie. Lykke til videre i behandling 😊 Anonymkode: 4cc0d...7a6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Så bra at du ikke har bivirkninger.❤️ Noen får mange, noen slipper unna med få/eller ingen. Det er jo hundrevis av forskjellige cellegift kurere, spesial tilpasset akkurat på type kreft og stadie. Lykke til videre i behandling 😊 Anonymkode: 4cc0d...7a6 Takk🙂Håper du ble frisk av brystkreften. Ts Anonymkode: 8c1fc...785
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk🙂Håper du ble frisk av brystkreften. Ts Anonymkode: 8c1fc...785 Takk, ja det har gått veldig fint. Er frisk på 5. året nå 😊 er i full jobb, og ikke fått noen sen skader , heldigvis 😅 Anonymkode: 4cc0d...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på cellegift. Det er ikke uvanlig å få energi og overskudd samt appetitt av blant medisinene, som steroider, du får i forbindelse med behandlingen. Det er veldig vanlig å få bivirkninger, så det er ikke rart at de er overrasket, men det er likevel flere som går gjennom kreftbehandling uten noen bivirkninger. Det er veldig flott, og man må nyte det så lenge det varer. Man vet ikke om det vil snu. Ønsker deg lykke til videre med behandlingen, og jeg håper at du holder deg unna bivirkninger videre også. Det er en tøff diagnose og prosess du går igjennom i seg selv, så alt man kan slippe unna med er bare positivt. Anonymkode: 19f2f...95c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå