Gå til innhold

Kan noen forklare en "gammel" mann disse uttrykkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange ganger her inne leser jeg om ting som jeg ikke forstår bæret av, da dette er nytt språk som jeg ikke har vokst opp med. Jeg er snart 40, så det et jo engelske ord som jeg ikke er vant til å bruke.

Catfish, gunstig og fwb er ord jeg har lest her inne siste døgnet, som jeg ikke forstår. Kan noen forklare meg betydningen av disse ordene?

Anonymkode: 68720...9f2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange ganger her inne leser jeg om ting som jeg ikke forstår bæret av, da dette er nytt språk som jeg ikke har vokst opp med. Jeg er snart 40, så det et jo engelske ord som jeg ikke er vant til å bruke.

Catfish, gunstig og fwb er ord jeg har lest her inne siste døgnet, som jeg ikke forstår. Kan noen forklare meg betydningen av disse ordene?

Ghosting skulle det være, ikke gunstig

• Liker 1
Skrevet

Ghosting er vel at du kutter kontakten med noen uten å si hvorfor. Svarer ikke på meldinger, inviterer ikke med ut, snakker ikke med dem o.l.

FWB - Friends with benefits

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ghosting skulle det være, ikke gunstig

Ghosting - forsvinne som et spøkelse.

Gjerne i datingsammenheng. Den du dater / tekster med kutter bare kontakten og ghoster deg- svarer ikke mer og forsvinner helt.

Anonymkode: 39b71...946

• Liker 2
Skrevet

Jeg er like gammel som deg, så dette er med forbehold om at jeg heller ikke skjønner bæret :fnise: :

-Catfishing er å lure noen til å tro at man er interessert, og få de «på kroken». Et eksempel er folk som sitter på nett og blir «kjærester» med folk fra hele verden, og lurer de til å sende de penger. Men det kan vel også være i ordinære forhold her hjemme; Man får noen på kroken, og holder de der, men er egentlig ikke så interessert. 

-fwb = Friends with benefits. Altså en pulevenn.

-Ghosting er å dumpe noen ved å ignorere de. Hvis du har vært på date, trodde alt gikk fint også hører du aldri fra vedkommende igjen og får ikke noen forklaring på hvorfor. 

Anonymkode: 36cb4...921

• Liker 3
Skrevet

FWB er det enkleste - "friends with benefits", venner med fordeler.  (Man er ikke kjærester, men venner som kan ha sex sammen)

Catfish er litt vanskeligere å forklare, men det er når noen utgir seg for å være en annen på internett, i den hensikt å samle informasjon og lure den man snakker med. (som oftest svindel)

Ghosting er når man plutselig ignorerer en person 100 %, man forsvinner som et spøkelse (svarer ikke på meldinger, tar ikke telefonen osv)

Anonymkode: c3ce4...0ff

• Liker 2
Skrevet

Det beste er bare å søke opp «[ord] meaning» på Google. Det kommer stadig nye ord så like greit å venne seg til å finne ut av slike ting selv.

Anonymkode: 6c930...743

• Liker 5
Skrevet

Ghosting=slutte å ta kontakt helt ut av det blå, ikke åpne/svare på meldinger. Ofte date det gjelder da.

Fwb= friends with benefits

Catfish= å lure noen på nett med eks falske profiler, lure personen til å tro at de prater med noen andre enn den faktisk gjør.

Men snart 40 og ikke hørt disse uttrykkene???

Anonymkode: b51ce...395

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ghosting=slutte å ta kontakt helt ut av det blå, ikke åpne/svare på meldinger. Ofte date det gjelder da.

Fwb= friends with benefits

Catfish= å lure noen på nett med eks falske profiler, lure personen til å tro at de prater med noen andre enn den faktisk gjør.

Men snart 40 og ikke hørt disse uttrykkene???

Anonymkode: b51ce...395

Jeg er 40, lærte om ghosting på KG 😅

Anonymkode: 929cd...248

• Liker 2
Skrevet

Du har ikke hørt om google heller? ;) 

Jeg kommer ofte over nye uttrykk og memes og diverse jeg ikke skjønner bæret av og må google dem, føler jeg lærer noe nytt hver dag av å sitte på insta eller reddit.

Ikke nye ting som er spesielt viktige å vite da kanskje men 😛 

Anonymkode: 48e74...46a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De ordene er greit men jeg sliter med chad, incel, insol, femcels, slutshaming etc.. i tillegg har du onlyfans, breadcrumbing, submarining, ff(fuckfriend) .. språket er ikke like forståelig lengre.

jeg er 53

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke når noen kaller noen karen. 

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, Tvist said:

Jeg skjønner ikke når noen kaller noen karen. 

"Karen", oppsto i USA, og Karen er typisk navn på hjemmegående amerikansk husmor med sterke meninger, kun tenker på seg og sine og har en generell bitchy holdning 

Anonymkode: d4e26...ebc

• Liker 1
Skrevet

Urban dictionary is your bestest friend. Eller Google, som flere nevner her.

Anonymkode: 7046b...f3e

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Urban dictionary is your bestest friend. Eller Google, som flere nevner her.

Anonymkode: 7046b...f3e

Helt enig. Blir stadig vekk overrasket over spm folk kommer med inne her som tar meg to sekunder å google for å finne svaret på. De velger heller å bruke masse tid på å logge seg inn her og skrive et innlegg her fremfor å bruke de to sekundene det tar å google det. 

Heng med, folkens!☝ Engelske ord og uttrykk kommer det bare til å bli mer og mer av, så det lureste man gjør er å lære seg det og pugge. Skriv det gjerne ned sånn at når ordet kommer opp igjen og dere ikke husker, så kan dere lese på lappen. Etterhvert vil det sitte.

Anonymkode: d4e26...ebc

Skrevet

Hehe, til og med jeg, som er over 50, vet hva alle disse uttrykkene betyr. Kan henge sammen med at jeg var tidlig ute med å få barn, så jeg har på en måte hatt ungdom i hus mens jeg selv fortsatt var ganske ungdommelig, og dermed henger bedre med på sjargongen. I tillegg er jeg god i engelsk, og evner å tenke meg frem til betydningen. Er det uttrykk som er fremmed for meg, googler jeg. Easy peasy lemon squizeeee :ler: 

Anonymkode: fc342...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...