AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg har igrunnen gjort det så å sei hver dag. Bestemte meg for å bruke det to ganger i uka, og føler jeg sparer på det. Blir ikke så mye småhandling. Anonymkode: c6dff...cf9
Gjest Elder Millennial Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Nei, tenker hver 3. dag er mer snittet for min del.
Million Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Nei. Kanskje 1-2 ganger i uka. Jeg ukeshandler på matbutikken. Orker ikke tråkke ned dørene til matbutikken så ofte, og man sparer på å handle bare en gang i uka da man unngår alle fordyrende småkjøp/impulskjøp pr gang. Jeg handler derimot en del på nettet når jeg skal ha andre ting. Til og med apotekvarer. Får det levert på døra. Mye mer behagelig Klær også handles på nett, stort sett. Kan ikke huske sist jeg gikk i en fysisk butikk og kjøpte klær og betalte med bankkortet der. Handler på nett og betaler med faktura.
Cata Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Vanligvis ikke søndager . Jeg handler et par ganger i uka (lørdag er en av dem), men spiser middag i kantina på jobb hver dag så i så måte trekker jeg kortet hver arbeidsdag. Pleide handle hver ukedag før, men siden jeg begynte å ta middagen på jobb er behovet minsket. I tillegg gjorde Covid at jeg fant ut det var smart å gå sjeldnere i butikken og heller handle litt mer når jeg først var der. Kombinasjonseffekt av disse to tingene har nok gjort handlingen mer disiplinert.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har igrunnen gjort det så å sei hver dag. Bestemte meg for å bruke det to ganger i uka, og føler jeg sparer på det. Blir ikke så mye småhandling. Anonymkode: c6dff...cf9 Så inspirerende Jeg drar det nok ca annenhver dag, synes det er ofte nok... Anonymkode: 08901...2e4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Blir nok hver dag i perioder. som nå ved skolestart. Barna trenger mye nytt og vi voksne også. Handler inn mat på tilbud denne uka også. Men andre perioder kan det være 1-2 ganger i uken. Anonymkode: 92c5d...cc4
skrue Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 (endret) Hehe, jeg bruker kortet nå jeg skal betale for noe. Blir ikke mer eller mindre avh av hvor mange ganger i uken (da får man heller se an hvordan man håndterer og unngår impulskjøp). Normalt et par ggr i uken da jeg ikke gidder å bruke mer tid i butikker enn jeg må og samler opp det som skal gjøres til to runder. Som man forstår er jeg en særdeles dårlig kunde for kaffebarer, kiosker, kaféer ol. Endret 21. august 2021 av skrue
sicario Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har igrunnen gjort det så å sei hver dag. Bestemte meg for å bruke det to ganger i uka, og føler jeg sparer på det. Blir ikke så mye småhandling. Anonymkode: c6dff...cf9 Nei. handling gjør vi 1 gang i uken. Utover det drar jeg kortet om jeg kjøper meg noe i løpet av dagen på jobb og når Jeg fyller bensin.
Strange Doll Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 mandag - fredag ja. Ukehandler middag og lignende men kjøper lunsj på jobb.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 (endret) Nei, drar kortet 2-3 ganger i uka. Endret 21. august 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 Nei Til nå denne mnd har det skjedd 5 ganger. 2 matbestillinger (levert hjem), en takeaway, en nettbestilling, en Kindle-bok. Forøvrig er alt over nett, men det er jo likevel penger brukt. I snitt ligger jeg på 5-10 ganger pr mnd. Vi er bevisste på forbruket vårt, sparer til nytt bad og kjapp nedbetaling av huslån. Anonymkode: 0f351...7ed
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 Nei, absolutt ikke. Og ikke handler jeg hver dag heller. Jeg bruker ofte kontanter, men må jo bruke kort til å betale med også av og til Anonymkode: d905a...b65 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 Har ikke dratt kortet på årevis. Går mest i vipps, bankoverføring, en og annen tepping. Det blir mye på en normaluke. Denne uka: grønnsakshandel, rema, vinmonopolet, 5 reko-betalinger, en avskjedsgave på jobb, norgesglass til sylting, diverse fra Kicks, flybilletter til Italia i september, en a-konto på snekkerarbeid, diesel til bilen, en take-away middag, to glass på byen med venninner, 4-5 el-sparesykkelturer, klikke hjem en kjole til bryllup jeg skal i neste måned, en smoothie på vei til vaksinering da jeg ikke rakk frokost, lunsj på jobb de to dagene jeg var innom kontoret. Det blir 25* bruk av kortet denne uka, og har sikkert glemt noe. Anonymkode: b6e86...616
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 Nei, to ganger i uka i snitt. Anonymkode: 6f808...575
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #15 Skrevet 21. august 2021 Jeg drar kortet 1 gang i uken. Handler inn det jeg trenger for de neste 7-8 dagene. Kortet dras jo noen ganger oftere, men det er da for fylling av drivstoff og gjøres 1 gang i måneden. Anonymkode: 5112c...c77
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #16 Skrevet 21. august 2021 Drar nok kortet mer enn 1 gang om dagen her. Anonymkode: 9d456...28a
bundaberg Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 Annenhver dag, dvs neste gang jeg bruker kortet er mandag også onsdag igjen.
Mezzosoprena Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 Er det i det hele tatt noen som faktisk drar kortet lenger? Jeg "tæpper"... 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #20 Skrevet 21. august 2021 Hva er dette slags spørsmål egentlig? Hva spør du om? Jeg bruker i alle fall kortet hver eneste dag, bortsett fra enkelte søndager. Men so what? Anonymkode: 7a28d...422
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå