AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg har en samboer som bruker opp lønnen sin før ny lønn kommer inn. Sier jeg at vi trenger noe til datteren vår, så må han vente på neste lønn.. Ryker vaskemaskinen, så må han vente på neste lønn. Nå fikk han en ubetalt rekning på noen tusen, og kan ikke betale den. Jeg orker ikke dette lenger. Jeg har ordnet opp for han lenge nå, men det går meg så mye på nervene og mine bekymringer at jeg orker ikke mer. Jeg mister følelser for han pga dette. Noen med erfaringer? Anonymkode: 43a48...974
herremann Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Dagen han får lønning skal x kroner overføres til deg/felleskonto.
Skriveleif Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en samboer som bruker opp lønnen sin før ny lønn kommer inn. Sier jeg at vi trenger noe til datteren vår, så må han vente på neste lønn.. Ryker vaskemaskinen, så må han vente på neste lønn. Nå fikk han en ubetalt rekning på noen tusen, og kan ikke betale den. Jeg orker ikke dette lenger. Jeg har ordnet opp for han lenge nå, men det går meg så mye på nervene og mine bekymringer at jeg orker ikke mer. Jeg mister følelser for han pga dette. Noen med erfaringer? Anonymkode: 43a48...974 Skjønner godt at du mister følelser. Det er jo ikke akkurat en intelligent levemåte og kanskje ikke helt den mannen du så for deg, men slikt går sikkert an å rette på. Snakk sammen, ta det opp ved en gunstig anledning for noe må dere gjøre. Et parforhold eller ekteskap er en enhet som må være basert på åpenhet og gjensidighet. Kjører noen solo så brytes denne dynamikken. Det minner om kreft og en kreftcelle er en celle som vokser som den selv vil og uten hensyn til den organismen den er en del av. Jeg foreslår at du strålebehandler mannen din med noen sannhetens ord, og selvsagt på en vennlig og konstruktiv måte for dette må du ta tak i ellers rakner forholdet. Få oversikt og orden, inngå avtaler og rekonstruer forholdet
PM75 Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Prat sammen om økonomi - gå gjennom regninger, sett av faste trekk til regningskonto og matkonto, ha alt dere kan på autogiro, og sett av til en buffer. Begge må bidra for at dette skal gå rundt økonomisk - du er ikke mora hans! 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Jeg er i samme situasjon og føler meg helt rådvill. Jeg ønsker ikke ordne opp for min samboer, da han skylder meg et større beløp. Vi har et oppussingprosjekt og et hus fra før og jeg aner ikke hvordan vi skal løse dette. Hjelper ikke å selge huset, for boutgiftene blir større ved å leige🙄 Jeg mister respekten og følelser for han når han holder på sånn. Det er flere barn innvolvert hos oss desverre er det ikke bare til å gå! Anonymkode: baf49...566 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er i samme situasjon og føler meg helt rådvill. Jeg ønsker ikke ordne opp for min samboer, da han skylder meg et større beløp. Vi har et oppussingprosjekt og et hus fra før og jeg aner ikke hvordan vi skal løse dette. Hjelper ikke å selge huset, for boutgiftene blir større ved å leige🙄 Jeg mister respekten og følelser for han når han holder på sånn. Det er flere barn innvolvert hos oss desverre er det ikke bare til å gå! Anonymkode: baf49...566 Jeg forstår deg. Hva gjør at han ikke får lønnen til å rekke? Hva bruker han de på? Jobber han hundre prosent? Anonymkode: 43a48...974
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en samboer som bruker opp lønnen sin før ny lønn kommer inn. Sier jeg at vi trenger noe til datteren vår, så må han vente på neste lønn.. Ryker vaskemaskinen, så må han vente på neste lønn. Nå fikk han en ubetalt rekning på noen tusen, og kan ikke betale den. Jeg orker ikke dette lenger. Jeg har ordnet opp for han lenge nå, men det går meg så mye på nervene og mine bekymringer at jeg orker ikke mer. Jeg mister følelser for han pga dette. Noen med erfaringer? Anonymkode: 43a48...974 Jeg skjønner deg! Pengesurr av voksne mennesker er så antennene som det går an! Anonymkode: bdc8f...50f 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår deg. Hva gjør at han ikke får lønnen til å rekke? Hva bruker han de på? Jobber han hundre prosent? Anonymkode: 43a48...974 Han har eget firma og han har nok brukt mye mer enn han får inn, er flink til å bruke mastercard så ligger alltid bakpå😐 Han har nok lagt ut en del på husprosjektet pga vi har ikke ordnet lån til oppussingen enda... Er nok et stort nederlag for han, men nå må det endring til🙄 Anonymkode: baf49...566
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 Jeg har ryddig økonomi vil jeg si. Tjener ca 600k, 33k utbetalt. Vel å merke bruker jeg lite penger. Overfører fast beløp til regning konto, beholder mat/lommepenger på kort konto. Resten fordeles mellom fond og sparekonto (sparer til oppussing). Mastercard betales hver mnd. Anonymkode: 6f568...dcc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Ordentlig menn har ikke pengeproblemer. Anonymkode: 4fd02...135 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har eget firma og han har nok brukt mye mer enn han får inn, er flink til å bruke mastercard så ligger alltid bakpå😐 Han har nok lagt ut en del på husprosjektet pga vi har ikke ordnet lån til oppussingen enda... Er nok et stort nederlag for han, men nå må det endring til🙄 Anonymkode: baf49...566 Hvilke endringer skal dere gjøre? Jeg tenker at han overfører det meste til meg, også oppretter jeg en sparekonto til han... I første omgang. Anonymkode: 43a48...974
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå