Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere får babyen deres til å sove?

Gutten vår sover hele natta 22-06, men lite på dagen. Virker som han hater vogna si, så det blir bæring i sele. Bruker swaddle på natt. Er syv uker gammel

Anonymkode: 7f6b8...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer på hvordan dere får babyen deres til å sove?

Gutten vår sover hele natta 22-06, men lite på dagen. Virker som han hater vogna si, så det blir bæring i sele. Bruker swaddle på natt. Er syv uker gammel

Sovner stort sett i senga (ammes da i søvn) og noen ganger i bæresele. Mini hatet vogna og fikk han aldri til å sovne der. Babyen min er et skikkelig klistremerke som trengte og fremdeles trenger mye nærhet (mor kunne derimot hatt behov for noen pauser av og til..)  Straks seks måneder, men har vært sånn helt siden fødsel. 

Anonymkode: 5ba41...c2b

Skrevet

Oi, så sykt heldig dere er som har en sovebaby som sover hele natta! Det høres ut som en drøm. Vi har ikke så mange rutiner her. Vår er også 7 uker og det er ikke noe fast mønster enda, han er ofte våken flere timer midt på natta og jeg har skikkelig søvnmangel.

Det er helt vanlig at det er vanskelig å sove i vogn, det er jo deiligere å sove inntil mamma :)

For å få min til å sove på dagtid legger jeg til rette ved å skifte bleie og amme, også ha ham i sele mens jeg går rundt eller har ham liggende på brystet mens jeg koser og bysser litt. Han sovner også i bilstolen og kan sovne i vogn i bevegelse hvis han er trøtt, men det er ca 50-50. 

Anonymkode: 0086c...8c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, så sykt heldig dere er som har en sovebaby som sover hele natta! Det høres ut som en drøm. Vi har ikke så mange rutiner her. Vår er også 7 uker og det er ikke noe fast mønster enda, han er ofte våken flere timer midt på natta og jeg har skikkelig søvnmangel.

Det er helt vanlig at det er vanskelig å sove i vogn, det er jo deiligere å sove inntil mamma :)

For å få min til å sove på dagtid legger jeg til rette ved å skifte bleie og amme, også ha ham i sele mens jeg går rundt eller har ham liggende på brystet mens jeg koser og bysser litt. Han sovner også i bilstolen og kan sovne i vogn i bevegelse hvis han er trøtt, men det er ca 50-50. 

Anonymkode: 0086c...8c5

Jinxet det sikkert nå, og han ligger våken nettene framover 🙈 Håper han blir glad i vogna snart. Han griner og griner, og jeg bmir helt dårlig av å høre på.. Hvor lenge er det ok at de griner liksom? Jeg har som en regel at 15 min er absolutte max. Det tar jo litt tid for de å merke endring, men fy flate det er tøft å stå i grininga. Hva gjør folk når det er mye grining? Jeg har aldri latt han ligge å grine alene, jeg er alltid med han sånn at han ikke skal føle seg alene. 

Skrevet

Vår første baby sov også mye om natten og lite om dagen fra tidlig. Hun gråt bare når vi la henne i vogn. Den eneste måten jeg fikk henne til å sove på var å amme i søvn eller bære i armene, men hun våknet hvis jeg prøvde å legge henne fra meg.

Det varierer nok stort, men akkurat hun fortsatte å være en nattsover hele baby- og småbarnstiden. Hun sluttet helt å sovne på dagtid rundt toårsdagen, men da sov hun 12-13 timer om natten. Lillesøsteren har det vært lettere å legge. Henne har det gått an å legge ned i sengen og synge litt for så sover hun hvis hun er trøtt nok. Men hun sover 3-4 timer mindre om natten enn storesøsteren gjorde. 

Anonymkode: 99d2c...777

Skrevet

Vårt barn har ikke sovet mer enn tre timer sammenhengende i løpet av sitt 15mnd lange liv, med unntak av en natt på hytta i sommer da det ble fem timer søvn på natta.

gikk i seng kl 19 og barnet sovnet kl 2130, så våknet barnet kl 23, 0130, så en times gråting fra 03-04, og så våken siden kl 06. Nå er kl 1145 og har jeg ligget i senga sammen barnet i snart en time i for å prøve å få det til å sove formiddagslur. Er ikke alle dager det blir lur.

Anonymkode: aada6...c19

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vårt barn har ikke sovet mer enn tre timer sammenhengende i løpet av sitt 15mnd lange liv, med unntak av en natt på hytta i sommer da det ble fem timer søvn på natta.

gikk i seng kl 19 og barnet sovnet kl 2130, så våknet barnet kl 23, 0130, så en times gråting fra 03-04, og så våken siden kl 06. Nå er kl 1145 og har jeg ligget i senga sammen barnet i snart en time i for å prøve å få det til å sove formiddagslur. Er ikke alle dager det blir lur.

Anonymkode: aada6...c19

Ts her

Selv om det er slitsomt, så er det «godt» å vite at det er flere som ikke har perfekte sovebarn. Føler jeg failer litt når jeg leser overalt om våkenvindu og at baby på 2 mnd skal sove 14-16 timer i døgnet og hele regla der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...