AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Har en baby på tre måneder som jeg sjelden er på trilletur med. Hun sover godt i både seng, babynest og vogn. I vogna våkner hun gjerne hvis jeg stopper selv om hun tilsynelatende sover godt før jeg stopper. Opplever mas fra familie og venner om at jeg må komme meg ut på trilletur og får kommentarer fra naboer om at de aldri ser meg med babyen. Jeg bruker tiden baby sover til å gjøre husarbeid. Ærend utenfor huset gjør jeg uten baby mens pappaen ser til henne. Er jeg unormal som ikke tar med baby mer ut? Anonymkode: 9c272...946 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Det er ikke viktig for baby å komme ut å trille og ikke unormalt å bruke tiden baby sover på å sove, gjør men husarbeid eller spise Men det er ofte veldig godt for mor, både fysisk og psykisk, å komme seg ut å gå litt og få frisk luft og andre impulser enn husets fire vegger. Så det er nok mest for din helse folk maser. Jeg hadde blitt helt gal i hodet av å varer være inne, så prøver å få til minst et par turer ut om dagen, enten med vogn eller sele, og uten baby når mannen er hjemme. Anonymkode: 69518...69a 26
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Jeg har ikke vært mye ute og trillet, men har begynt å få behov for det nå i det siste etter snart fire måneder. Babyen sover like godt inne, så det er jeg som har behov for litt luft og bevegelse. Vet ikke hva som er normalt, men du skal gjøre det som er best for deg. Anonymkode: 9eaa2...e83 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Man MÅ ingen ting og det er vel like normalt som alt annet som har med babyer å gjøre. Skulle gjerne trillet lange turer både for min og babyens del. Tror det er sunt med frisk luft for oss begge to, samt godt med litt bevegelse for meg. Så for meg en permisjon med daglige trilleturer både alene og med venninner, men her HATER baby vogna og den er nesten ikke brukt. Tolererer kun korte turer med bæreselen. Baby er 5 mnd. Anonymkode: 09dca...a36 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Jeg elsker å gå tur og hadde sett frem til trilleturer i barseltiden, men barnet mitt på 4 uker hater vogna så nå er vi sofagriser for en stund har inntrykk av at mange babyer bruker lang tid på å bli glad i vogna, så tror nok det er håp for å komme seg ut etterhvert, men du skal heller ikke ha dårlig samvittighet hvis du ikke drar på trilleturer! Er vel den eldre generalsjonen som mente babyen må ha «frisk luft» 😅 men som personen over sier er det jo godt for mor å få litt bevegelse da Anonymkode: 58fb2...450 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Jeg for min del bruker trilleturer for å komme meg litt i form igjen etter fødsel og gå ned svangerskapskg. Det er jo mye kontroller på hs i starten so har trillet med dit som er ca 40 min hver vei, og ned til byen for å kjøpe en is osv. Det er jo litt for å få dagene til å gå også men jeg har flere unger så ukene går egentlig kjempe fort. Baby sover like godt i stillestående vogn, men liker seg også på tur, er ofte våken og ser seg om og hører på lydene da. Er 4 mnd idag. Jeg tenker at jeg gjør som jeg vil og du gjør som du vil også er det ingen andre som har noe med det, eller vet hva som er best for deg og din baby. Anonymkode: 58d3c...da4 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Nei, ikke unormalt. Jeg vil tro folk enten triller for å komme seg ut, være i bevegelse eller fordi babyen sover best sånn. Men har man ikke lyst eller behov selv, og babyen sover uansett, ser jeg ikke noe poeng. Jeg har hatt to babyer, og har vært på svært få trilleturer. Jeg gikk en del tur fordi vi har hund, men hadde babyen i bæretøy fordi jeg syntes det var tungvint med hund og vogn. Med vinterbabyen hadde jeg nok gått svært få turer hvis det ikke var for at jeg måtte pga. hunden. Anonymkode: 5923c...0ba 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 Gjør det du føler er best 😊 Ingenting er feil. Jeg elsker å trille, men vet om flere som ikke triller særlig. Så det syns jeg man kan velge litt selv. Tror baby har godt av litt frisk luft i ny å ne, men man trenger ikke trille daglig. Av å til er fint det også. Uansett så tar ikke baby skade av å være inne mye 😄 Anonymkode: d95aa...f79 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 Husker min tidlige nabo var aldri på trilletur. De eneste gangene jeg såg ungen utenfor huset var da de hadde vært ute og kjørt og ungen hadde sovnet i bilen, da sto bilen på tomgang utenfor til ungen våknet. 🤪 Anonymkode: 11f3e...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Jeg tenker at det er unormalt. De aller fleste går ut og triller babyen sin. Anonymkode: e1bd7...0c3 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #11 Skrevet 21. august 2021 Jeg har tre barn og har trillet svært lite. Synes det er møkk kjedelig. Barnet sover ute i frisk luft, mens jeg tar unna heimen:) 0 dårlig samvittighet! Anonymkode: 0662b...3dd 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 Jeg hater trilleturer. Så lenge babyen sov inne var vi inne, da fikk jeg gjort ting. Eller sovet selv. Anonymkode: 0c15c...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 Her sov mini best i vuggen i starten (aller først bare på oss, men etterhvert kunne jeg legge henne ned). Haaaater vogn! Etter ca 3mnd ble det for spennende å ligge i vuggen og hun trengte mørket i vognen for å sovne. Nå er hun 6mnd og hun sover alle tre duppene i vogn. Noen ganger triller jeg langt, noen kort, noen ganger bare rugger jeg vognen på trappa litt til hun sovner. Jeg bruker trilling til å komme meg til helsestasjon, butikk eller på besøk. Og til å få rørt på kroppen og få bekkenet i lage igjen.. Podcast på øret så er det ganske trivelig å traske rundt synes nå jeg. Men hver sin greie. Ofee endrer det seg med babys utvikling, er poenget mitt. Anonymkode: d5107...96e 1
GammelKaktus Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 Vi har vel alle våre greier hvis du ikke er et trilleturmenneske så er du ikke det. Jeg gledet meg til trilletur fra jeg fikk positiv test, 4 dager etter fødselen så var jeg og guttungen i hus en halvtime før jeg måtte ut å teste vogna. 😄 For min del så hadde det aldri med søvnen å gjøre eller at jeg skulle ut å gjøre ærend, jeg synes det er gøy å gå sånn til vanlig og men ekstra koselig når jeg kunne gå å se på den fine babyen min i vogna. Det var en fantastisk tid.😍 Og gå med han i bæresele omg, blir glad bare av å tenke på det. 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #15 Skrevet 21. august 2021 Gjør det du og baby trives med. Det er ikke unormalt. Folk er forskjellige. Anonymkode: 11513...224 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #16 Skrevet 21. august 2021 Har hatt to babyer. Med nr en bodde jeg i byen det første året. Ble en del trilling for å få dagene til å gå, men ungen likte vogna dårlig, slet med kolikk og jeg var levende smokk. Hadde en fast plass på en trillerute på fortauet under en bro der jeg satt og ammet ofte, husker det med gru. Med nr to var valget lett, barnet var født med diagnose som blant annet gjør henne lyd- og lyssky. Vi bodde på landet og jeg tror jeg kan telle på én hånd de gangene vi var ute for å trille. Hun sov inne i bekmørkt rom og jeg kunne liste meg rundt i huset eller sove selv. Brukt vogna kun som transportmiddel til og fra besøk i området, for å ha henne med når jeg måtte bevege meg litt eller bare for å finne på noe. Men hun sov aldri i vogna. Ikke ha dårlig samvittighet for det som blir rett for dere❤️ Anonymkode: 4e54d...cbd 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har en baby på tre måneder som jeg sjelden er på trilletur med. Hun sover godt i både seng, babynest og vogn. I vogna våkner hun gjerne hvis jeg stopper selv om hun tilsynelatende sover godt før jeg stopper. Opplever mas fra familie og venner om at jeg må komme meg ut på trilletur og får kommentarer fra naboer om at de aldri ser meg med babyen. Jeg bruker tiden baby sover til å gjøre husarbeid. Ærend utenfor huset gjør jeg uten baby mens pappaen ser til henne. Er jeg unormal som ikke tar med baby mer ut? Anonymkode: 9c272...946 Min våkner etter ca 10-20 min i vogn. Går bare rundt bygningen her jeg bor, for når han våkner vil han bæres. Det er vanskelig med vognen i tillegg, da han nekter å sitte i bæresele. Samboer maste mye om at jeg måtte jo ut, så fikk han erfare en gang hvordan det var selv. Da fikk pipa en annen låt. Ikke alle babyer er typisk vognbabyer. Det skjønner visst ikke alle. Min er altfor nysgjerrig til å trives nedi der. Sånn har han vært hele veien. Fire måneder nå. Tipper det blir helt topp for han når vi skifter til sittedel, for da kan han titte rundt. Det blir nok heller vår "storhetstid" med vogna. Drit i hva andre gjør. Du skal kun gjøre det som er best for deg og din baby. Og du må trives for at baby skal trives! Anonymkode: 78487...133 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 Men babyen trenger vel også frisk luft, uavhengig av om den sover inne eller ei? Anonymkode: c1990...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #19 Skrevet 22. august 2021 Jeg vet faktisk ikke hva som regnes som normalt. Men alle i min omgangskrets og familie har trillet tur fra baby var noen uker gammel. Jeg trillet hver dag. Kunne ikke tenkt meg noe annet heller. Både jeg og baby fikk frisk luft og jeg fikk brukt kroppen etter et langt svangerskap. Selvfølgelig var det enkelte dager hvor baby var urolig og ikke ville sove. Men det gikk seg til og ble til slutt en fin rutine. Jeg vil faktisk si at jeg ikke skjønner hvordan andre får baby til å sove i senga si midt på dagen. Den skal jo forbindes med leggetid og natt. Anonymkode: 0a378...f72 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #20 Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Men babyen trenger vel også frisk luft, uavhengig av om den sover inne eller ei? Anonymkode: c1990...ce6 Hvorfor trenger babyen frisk luft? Hva inneholder frisk luft, som ikke finnes i romluft? Har ellers friske babyer tidligere omkommet av mangel på frisk luft? Anonymkode: 00764...37b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå