Gå til innhold

Hva menes med Frittstående hudpleiekonsulent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg lurer på om noen kan forklare meg hva som menes med å være frittstående hudpleiekonsulent? Har man da en utdanning som hudpleier?

Jeg er gjennom en venninne blitt invitert til å være med på et sminkeparty/SPA kveld der det altså skal være en frittstående hudpleiekonsulent som skal snakke om diverse kosmetikk- og sminkeprodukter. 

Jeg bruker veldig lite sminke og hudpleieprodukter fordi huden min er veldig sensitiv. Så jeg bruker helst det jeg føler meg trygg på. 

Jeg tror dette hudpleiemerket het noe som eller ble forkortet til MK…?🤔

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå, men en sosial kveld med hyggelige damer, der hun venninnen min skal være vertinne høres jo kjekt ut. Jeg skal også være ærlig på at jeg trenger å lære meg om sminke.😅 Er det noen som vet noe om disse produktene? Har alltid villet gå til en hudpleiesalong og lært om hudpleie og sminke av folk som kan faget sitt.

Takknemlig for svar😊

Anonymkode: e36d2...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frittstående vil si at de ikke er knyttet til noen spesiell salong, men de fleste arbeider for Mary Kay, også denne venninnen din høres det ut som. Kjenner flere som ønsker å tjene letttjente penger ved å være «konsulenter» og prakke disse produktene på alle de kjenner. Er et typisk pyramidespill der din venninne tjener på å verve flere selgere/konsulenter. 

De jeg kjenner har alle mulige utdanninger, men hudpleie er IKKE en av dem, mulig de har fått noen kurs via MK. Så hvis du vil ha god hjelp ville jeg gått til en ordentlig hudpleier i en salong. Hvorvidt MK-produktene er gode vet jeg ikke, men hører mange er fornøyd.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, uglejenta said:

Frittstående vil si at de ikke er knyttet til noen spesiell salong, men de fleste arbeider for Mary Kay, også denne venninnen din høres det ut som. Kjenner flere som ønsker å tjene letttjente penger ved å være «konsulenter» og prakke disse produktene på alle de kjenner. Er et typisk pyramidespill der din venninne tjener på å verve flere selgere/konsulenter. 

De jeg kjenner har alle mulige utdanninger, men hudpleie er IKKE en av dem, mulig de har fått noen kurs via MK. Så hvis du vil ha god hjelp ville jeg gått til en ordentlig hudpleier i en salong. Hvorvidt MK-produktene er gode vet jeg ikke, men hører mange er fornøyd.

Absolutt, vi har en sånn på jobben også. Sykehjem. Dama bruke enormt mye tid på å pushe sine produkter på både kollegaer, pasienter og pårørende.... Hun kan stå og snakke om produktene i 10-20min hver gang, adder man det opp blir det drit mye tid til sånt... På et sykehjem.
Hun har fått 2 advarsler av sjefen allerede, men skjer sikkert ikke no med henne.

Anonymkode: 4a5e3...c93

• Liker 4
Skrevet

Frittstående hudpleiekonsulent kan alle kalle seg, det er ikke en beskyttet tittel men det slike home party damer kaller seg. Det høres så fint ut med spa-kveld, men det det egentlig er er kjøpepress og du får prøve forskjellige produkter på deg selv. Synes ikke Mary Kay er spesielt bra: ikke har de noe godt utvalg til forskjellige hudtyper, produktene er dyre og selgerene er supermasete og smiskete: fantastiske du, nydelige du osv hele tiden. Hold deg unna!

Anonymkode: 70b63...853

• Liker 3
Skrevet

Hudpleiekonsulent... Hun kan absolutt ingenting om hudpleie, det er sikkert. Hun er med på et pyramidespill og tror hun skal tjene penger på det. Det har ingenting med utdanning eller faglig tyngde å gjøre. 

Anonymkode: 74360...cb1

• Liker 1
Skrevet

Dette er etter all sannsynlighet en selger for Mary Kay eller tilsvarende virksomheter, dessverre. 

Et google-søk på."frittstående hudpleiekonsulent" gir hovedsakelig treff på selgere for Mary Kay eller til produktene deres. 

Skrevet

MLM

Anonymkode: bffd0...8ae

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...