AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Hei! Kjæresten min har ingen sexlyst overhodet, og de gangene vi har sex klarer hun ikke selve penetreringen uten å få en reaksjon som gjør at vi må avslutte. Slik har det pågått i 3 år, så dette blir en liten rant også. Vi har vært sammen i 5. Penetrering kan jeg leve uten, og finner meg i sex 1/2 ganger annenhver måned, selv om det er langt fra mitt behov. Vi har prøvd utallige mange ganger å finne en balanse mellom det å være intime og det å avstå fra aktiviteter som trigger denne reaksjonen. Videre har dette resultert i at jeg har begynt å kjenne på en ensomhet, frustrasjon og irritasjon på henne. Dette bygger på at hun vet hvor viktig nærhet (i form av sex) er for meg, og for følelsene jeg har for vårt forhold. Uten den nærheten kunne vi like godt flyttet inn i et kollektiv. Det er kanskje en egoistisk tanke, men føler litt at mine behov er mindre viktige enn hennes, for hun tar ikke initiativ for å løse noe av dette. Hun virker fornøyd uten noe form for slik intimitet og uten mine forslag for å forbedre sexlivet, til tross for A4 det dukker opp fra hennes side en sjelden anledning Så hva gjør dere damer med mannen når sexlysten er liten og dere ikke kan penetrere? Bj/hj er åpenbare alternativer, men de gangene jeg har spurt forsiktig om dette, blir det avfeid eller oversett. Anonymkode: 8f837...655 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Kommer jo an på reaksjonen. Er det psykisk grunnet noe som har skjedd? Er det noe medisinsk som gjør at hun får vondt? Mulig det er noen profesjonelle som kan hjelpe? Anonymkode: b78dd...dbf 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer jo an på reaksjonen. Er det psykisk grunnet noe som har skjedd? Er det noe medisinsk som gjør at hun får vondt? Mulig det er noen profesjonelle som kan hjelpe? Anonymkode: b78dd...dbf Ja stemmer det, det ligger et traume bak som gjør at det blir en psykisk reaksjon. Har foreslått det å møte profesjonelle, men hun sier hun ikke vil høre "at det er henne det er noe feil med". Denne reaksjonen og traume er noe hun må jobbe med selv, så kan ikke bestille til for henne. Vi har vært i parterapi hvor sex var et tema, å rådene vi fikk i etterkant fint ble glemt. Kjenner på en litt dårlig samvittighet over å legge ut om parforholdet vårt på et forum, selv om jeg er anonym, men tenker det kan hjelpe. Anonymkode: 8f837...655 1
Silva Pluvialis Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Hun har et traume som gjør at hun ikke er i stand til å ha sex på nåværende tidspunkt. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg, men du må nesten slå opp hvis sex er viktig for deg, for akkurat nå kan hun ikke gi deg det du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Hvis hun selv ikke ønsker å få hjelp til dette, er det fint lite du kan gjøre dessverre. Anonymkode: 3e532...8f3 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 Hvor gamle er dere? For min del (jeg er kvinne) ville dette vært en dealbreaker. Sex er viktig i et forhold, og kjæresten din viser ingen vilje til å komme deg i møte. Det er ikke ditt ansvar å sette din lykke på spill for å støtte henne gjennom traumereaksjoner hun tydeligvis ikke er klar for å jobbe med. Om dere ellers ikke har noen forpliktelser overfor hverandre (=barn) ville jeg gått. Anonymkode: 694c8...48d 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Hun har et traume som gjør at hun ikke er i stand til å ha sex på nåværende tidspunkt. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg, men du må nesten slå opp hvis sex er viktig for deg, for akkurat nå kan hun ikke gi deg det du trenger. Hvis du leser innlegget ser du at det er penetrering som trigger, og det er ikke så viktig da jeg respekterer henne. Du og jeg har forskjellig oppfatning av "nåværende tidspunkt". Det har vært slik i 3 år. Om penetrering hadde vært så viktig for meg, ville jeg dratt for lenge siden. Anonymkode: 8f837...655 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er dere? For min del (jeg er kvinne) ville dette vært en dealbreaker. Sex er viktig i et forhold, og kjæresten din viser ingen vilje til å komme deg i møte. Det er ikke ditt ansvar å sette din lykke på spill for å støtte henne gjennom traumereaksjoner hun tydeligvis ikke er klar for å jobbe med. Om dere ellers ikke har noen forpliktelser overfor hverandre (=barn) ville jeg gått. Anonymkode: 694c8...48d Vi er i slutten av 20-årene og det er barn involvert. Takk for synspunktet ditt 🙂 Anonymkode: 8f837...655
Rosi Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja stemmer det, det ligger et traume bak som gjør at det blir en psykisk reaksjon. Har foreslått det å møte profesjonelle, men hun sier hun ikke vil høre "at det er henne det er noe feil med". Denne reaksjonen og traume er noe hun må jobbe med selv, så kan ikke bestille til for henne. Vi har vært i parterapi hvor sex var et tema, å rådene vi fikk i etterkant fint ble glemt. Kjenner på en litt dårlig samvittighet over å legge ut om parforholdet vårt på et forum, selv om jeg er anonym, men tenker det kan hjelpe. Anonymkode: 8f837...655 Om jeg var deg ville jeg da først tatt en vurdering av hvor viktig dette er nå, og hvor viktig det vil være de neste 50årene. Det er og ikke bare snakk om penetrering, men hennes vilje til å jobbe med felles utfordringer i forholdet. Kan du leve i forholdet slik som det er resten av livet? Når du har svaret på det ville jeg prøvd å prate med henne igjen. Vært tålmodig, hun kan ikke klandres for årsaken til traumet (regner jeg med), så det er ikke noe galt med henne der. Men hun kan klandres for at hun ikke vil jobbe med noen som kan hjelpe henne å komme gjennom det, for å ivareta deg som partner og forholdet deres, og ikke minst seg selv, det er ikke godt å leve med ubehandlet traume. Fullt mulig hun ikke er klar til å jobbe med det per nå, men kan være det om en tid, som dere kan bli enig om at du er tålmodig frem til, men da skal hun søke hjelp da. Ellers må du tenke på deg selv også, om dette varer lenge nok kan du ende opp med å hate henne og føle du har kastet bort tid i livet ditt på forholdet. Vær ærlig med henne om hvor viktig det vil være for deg i det lange løp for å bli i forholdet. 3
Sunstone Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 Uff så vanskelig. Dumt at hun ikke ønsker hjelp til det. Hun må jo forstå dine behov også, og jeg syns det er litt kjipt av henne og ikke møte deg på midten. Personlig hadde ikke jeg taklet så lite intimitet i lengden. Du må tenke over hva som er viktig for deg og om du klarer og undertrykke dine behov resten av livet. Om det er henne du vil satse på.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 Så lenge hun ikke er villig til å oppsøke hjelp og gjøre noe med det kommer det heller aldri til å løse seg. Spørsmålet her er vel hvor mye lenger du kan se for deg et forhold med henne? Uansett hvor glad du er i vedkommende, vil du kunne leve et sexløst liv resten av livet? Aldri oppleve å penetrere igjen? Jeg skjønner det er vanskelig for henne, men hun virker ikke spesielt interessert eller villig til å gjøre noe for deg - verken hj/bj eller ordne opp i det psykiske som gjør at hun får denne reaksjonen...hun ser ikke deg i situasjonen. Jeg (som jente) vet ikke hvor lenge jeg hadde holdt ut med en partner som ikke kan gjøre noe for meg eller oppsøke den hjelpen han så sårt trenger... Anonymkode: 49681...ee9 1
Fioljenta Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 (endret) Det er vanlig å trenge profesjonell hjelp for å bli kvitt traumer. Det handler ikke om å plassere feil, men om å få hjelp til å takle noe som man ikke er skyld i selv. Likevel må de dessverre ta tak i dem selv. Og det kan være beintøft! Jeg skjønner du er frustrert. Dine behov og ønsker er jo også viktig. Men kanskje ved å vise forståelse, være intim (uten sex) og oppmuntre henne til å søke hjelp, så kan du støtte henne slik at hun våger å få hjelp? Selv om det er tøft tå ta tak i traumer, så er det jo mulig. Forresten, en ide: Er det lettere for henne hvis hun får styre showet? Tidlig i forholdet vårt, ble jeg litt skremt av at mannen min var så ivrig. Jeg har aldri hatt dårlige sexopplevelser - det gikk bare litt fort og ble litt voldsomt. Fordi jeg merket at jeg ble litt skremt bandt jeg ham faktisk fast bare for å få lov til å kysse og kjærtegne ham uten at han blandet seg. Da ble jeg tryggere på ham. Håper det beste for dere! Endret 20. august 2021 av Fioljenta 1
Silva Pluvialis Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 (endret) . Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
Majer Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 Det er ikke mulig for henne å la deg ha sex med en annen? Forhold er det man gjør de til. Høres ekstremt kjipt ut for dere begge. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 Fioljenta skrev (9 minutter siden): Det er vanlig å trenge profesjonell hjelp for å bli kvitt traumer. Det handler ikke om å plassere feil, men om å få hjelp til å takle noe som man ikke er skyld i selv. Likevel må de dessverre ta tak i dem selv. Og det kan være beintøft! Jeg skjønner du er frustrert. Dine behov og ønsker er jo også viktig. Men kanskje ved å vise forståelse, være intim (uten sex) og oppmuntre henne til å søke hjelp, så kan du støtte henne slik at hun våger å få hjelp? Selv om det er tøft tå ta tak i traumer, så er det jo mulig. Forresten, en ide: Er det lettere for henne hvis hun får styre showet? Tidlig i forholdet vårt, ble jeg litt skremt av at mannen min var så ivrig. Jeg har aldri hatt dårlige sexopplevelser - det gikk bare litt fort og ble litt voldsomt. Fordi jeg merket at jeg ble litt skremt bandt jeg ham faktisk fast bare for å få lov til å kysse og kjærtegne ham uten at han blandet seg. Da ble jeg tryggere på ham. Håper det beste for dere! Hei! Har foreslått nylig at jeg kunne være bundet med bind for øynene, nettopp for å la henne ha kontroll og kanskje unngå flashback. Hun liker ikke "sånn" var svaret (assosiasjoner til leketøy/bdsm). Mange gode svar fra dere andre også. Hun ga meg et free-pass for et år siden av dårlig samvittighet, som jeg ikke hadde hjerte til å bruke. Samtaleemnet kom opp en stund etter, å da forteller hun at det ville skapt utfordringer mtp. tillit om det hadde blitt brukt den gangen. Er jo helt ubeskrivelig glad i denne damen, og hun er innertier på alle andre områder, men så er det denne LILLE saken som mangler. Anonymkode: 8f837...655
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvor gamle er dere? For min del (jeg er kvinne) ville dette vært en dealbreaker. Sex er viktig i et forhold, og kjæresten din viser ingen vilje til å komme deg i møte. Det er ikke ditt ansvar å sette din lykke på spill for å støtte henne gjennom traumereaksjoner hun tydeligvis ikke er klar for å jobbe med. Om dere ellers ikke har noen forpliktelser overfor hverandre (=barn) ville jeg gått. Anonymkode: 694c8...48d Er det hennes ansvar å ha sex med han mot egne ønsker da? At sex er viktig i forhold er også en subjektiv mening, jeg har fint klart meg uten. Men selvfølgelig viktig at man er kompatible. Anonymkode: c5b90...e9a 1
Gjest ABM Skrevet 20. august 2021 #17 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Kjæresten min har ingen sexlyst overhodet, og de gangene vi har sex klarer hun ikke selve penetreringen uten å få en reaksjon som gjør at vi må avslutte. Slik har det pågått i 3 år, så dette blir en liten rant også. Vi har vært sammen i 5. Penetrering kan jeg leve uten, og finner meg i sex 1/2 ganger annenhver måned, selv om det er langt fra mitt behov. Vi har prøvd utallige mange ganger å finne en balanse mellom det å være intime og det å avstå fra aktiviteter som trigger denne reaksjonen. Videre har dette resultert i at jeg har begynt å kjenne på en ensomhet, frustrasjon og irritasjon på henne. Dette bygger på at hun vet hvor viktig nærhet (i form av sex) er for meg, og for følelsene jeg har for vårt forhold. Uten den nærheten kunne vi like godt flyttet inn i et kollektiv. Det er kanskje en egoistisk tanke, men føler litt at mine behov er mindre viktige enn hennes, for hun tar ikke initiativ for å løse noe av dette. Hun virker fornøyd uten noe form for slik intimitet og uten mine forslag for å forbedre sexlivet, til tross for A4 det dukker opp fra hennes side en sjelden anledning Så hva gjør dere damer med mannen når sexlysten er liten og dere ikke kan penetrere? Bj/hj er åpenbare alternativer, men de gangene jeg har spurt forsiktig om dette, blir det avfeid eller oversett. Anonymkode: 8f837...655 Helt meningsløst..og det forstår du også!... Å jobbe med et slikt "forhold" er jo ikke bare å bære havre til en død hest...her er jo hesten i tillegg gravd ned i myra!!! Bruk hodet og gå..en elskerinne kommer ikke til å fungere heller ift egoistkona di...flytting fungerer...ingenting annet!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #18 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det hennes ansvar å ha sex med han mot egne ønsker da? At sex er viktig i forhold er også en subjektiv mening, jeg har fint klart meg uten. Men selvfølgelig viktig at man er kompatible. Anonymkode: c5b90...e9a Var det det du leste ut av svaret mitt? Dette har pågått i over tre år uten at hun har tatt ansvar. Og da mener jeg ansvar for behandling, terapi eller lignende, ikke å ligge uten lyst. Det er forskjell på å gå uten sex lenge, samtidig som man ser at partneren viser vilje til å ta tak, og å gå uten sex uten noen utsikter til å noen gang ha det igjen. Jeg mener overhodet ikke at hun plutselig skal tvinge seg til å ha sex, det ville selvfølgelig (potensielt) bare gjort situasjonen og vanskene mye værre. Det handler også om mer enn å ikke ha sex. Det handler om å føle seg viktig og sett, det handler om nærhet. Det er mulig du kan leve et helt liv uten sex, men mange kan ikke det. Anonymkode: 694c8...48d 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #19 Skrevet 20. august 2021 Det beste er selvfølgelig at du kan være helt ærlig med henne, og si hva du føler og trenger, hva du mener hun ev kan gjøre for at du skal føle at hun tar deg på alvor, samtidig som du respekterer at dette er vanskelig for henne. Det virker kanskje som dere er der? Det at dette er et tema du tar opp tre år inn i forholdet (tre år er lite!), sier noe om hvilken vei dette vil gå om ting ikke endrer seg. Anonymkode: 694c8...48d 1
Lolllll Skrevet 20. august 2021 #20 Skrevet 20. august 2021 Du må få tillatelse til sex med andre. Det er usunt å gå uten denne delen. Vi er mennesker (dyr). Vi trenger det. Eller du må finne deg en ny partner. Hvor du får sex. Og har et godt samarbeid med hun som ønsker/klarer kun platonisk forhold. Eller du avskjærer sex fra livet ditt og lever som en evnukk med henne. ….ganske drøyt egoistisk å ikke prøve å få hjelp. Da noe slikt går utover partner så sterkt. Sex er essensiell del av vår natur. Veldig sunt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå