AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Jeg jobber innimellom lange dager, dvs kl.07-16. Jeg greier ikke å spise frokost før jobb, så det blir frokost og lunsj, samt snacks på jobb. Problemet er at jeg ikke har tid til å lage fancy matpakker om morgenen, det er ille nok å komme seg opp, ordne seg og få barnet til barnehagen, før jeg selv haster på jobb. Lunsj er som regel 2 brødskiver med pålegg. Frokost er som regel kaffe og banan. Jeg blir som regel skrubbsulten til kl.15.00 og da har jeg hverken mat eller energi igjen. Jeg lurer på hva jeg kan ha som snacks på jobben som holder seg lenge. Noe jeg kan ha i kjøleskapet/skapet på jobb som holder seg lenge? Som også er sunt, ikke kjeks eller slikt. Har dere forslag? Jeg liker ikke mellombar og musli. Anonymkode: 35ca5...c62
Camillapb Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 (endret) Jeg spiser heller ikke før jobb, men ca 09 spiser jeg 2 skyr, lunsj kl 12 er oftest 2 fileter laks, og wok med nudler! Blir jeg sulten etter/mellom dette spiser jeg en proteinbar (laks,wok,nudler lager jeg dagen før) Endret 20. august 2021 av Camillapb
Lea Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 God morgen youghurt med müsli. Eller hva med å kjøpe ferdig sushi? Eller sånn ferdig lefse i matbutikken?
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Matpakke er ganske vanlig, til tross for kantine, men den maten er dyr, sjelden under 50 kr, og ofte kø og stress. Matpakkene har jo ganske varierende innhold. Det er ofte salat i min. Har alltid knekkebrød og tubeost i skapet. Kollega har stående noen bokser med nudler, rett-i-koppen supper og havregrøt. I felles kjøleskap har vi ofte stående melk, juice, litt egne pålegg, skyr, yoghurt osv.
LittDiva Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Jeg har alltid med middagsrester til lunsj. Metter bedre enn brødskiver, setter bare i en matboks etter middagen dagen før. Napper med meg boksen på morgenen. Null stress. Tar en liten youghurt rundt kl 14-15. Da er jeg ikke skrubbsulten og dårlig humør når jeg kommer hjem og kan lage dagens middag i ro og mak. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Jeg har (eksempel) - frokost: beger med gresk yoghurt, bær og granola. Eller bare en banan. Eller en smoothie (om jeg rekker på morgenen) - lunsj: wok, eller fritatta, eller wrap, eller rugbrød med tunfisksalat, eller squashpasta med tilbehør. Det høres fancy ut, men er superraskt. Wok - lager ekstra om det er mdidag. Fritatta - lager en stor, som varer i 3-4 dager. Tunfisksalat - lager for en uke i slengen. Dette holder deg mett lenger enn to skiver. Har også boks med flere rom, så det er enkelt å hive oppi litt middagsrester, litt grønnsaker, eller det jeg måtte ha, om jeg ikke har laget en rett. - snack: gulrotstaver, 1-2 kokte egg, en muslibar, riskjeks, eplebåter... hiver alltid ett eller annet opp i veska. Anonymkode: e2f8a...f30
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Da jeg jobbet i bolig og barnehage spiste jeg havregrøt til frokost. Slo kokende vann fra vannkokeren over havregryna og tilsatte smør, sukker og kanel. Anonymkode: 4fe33...29e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 Jeg pleier å lage matpakker til både meg selv og barna kvelden før. Typisk mens barna spiser kveldsmat. Om morgenen slenger jeg bare alt i sekkene. Matpakke-lunsjen min er typisk omelett med salat og en karbokilde som fullkornspasta eller brød. Anonymkode: 31396...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå