Gå til innhold

Får ikke BankId!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg ikke har gyldig pass, passtimen min er i september og får ikke logget meg på helsenorge

Anonymkode: 53c18...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når i september? Det er jo bare halvannen uke til 1. september, så om du har time helt i starten av måneden er jo ikke ventetiden så lang.

Har du sjekket om det finnes ledige timer tidligere? Her i Drammen er det mange ledige timer for å bestille pass allerede førstkommende mandag og alle dager til uka. 

Anonymkode: d001f...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn oftere og sjekke om det er noe ledig til passtime. Veldig rart med så lang ventetid nå som sommeren er over. Hvorfor ventet du så lenge? Hvordan kommer du deg inn i banken? Det er lurt å ha mobil ID. Har du det?

Anonymkode: 61691...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-21 den 7.18):

Du kan gå inn oftere og sjekke om det er noe ledig til passtime. Veldig rart med så lang ventetid nå som sommeren er over. Hvorfor ventet du så lenge? Hvordan kommer du deg inn i banken? Det er lurt å ha mobil ID. Har du det?

Anonymkode: 61691...820

Man må ha pass for å få bankID på mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visum skrev (13 minutter siden):

Du har til og med bank ID-appen på telefonen, der trenger du ikke bankId-brikke.

Det holder ikke bare å laste ned appen. Den må aktiveres via en bank og da må man ha framvist pass til banken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass for bankID på mobil??? Logget meg bare inn i nettbankennig bestilte.... Sbanken har ingen steder man kan vise passet sitt... 

Anonymkode: 4c0a0...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Pass for bankID på mobil??? Logget meg bare inn i nettbankennig bestilte.... Sbanken har ingen steder man kan vise passet sitt... 

Da hadde du vel bankid via Sbanken fra før. Når du først har fått bankid i en bank, er det uproblematisk å etablere andre bankid-varianter. TS har ikke bankid fra før.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må da godta andre måter å identifisere deg på.

Anonymkode: aaeed...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste ikke passet da jeg fikk bankid. Men det har blitt strengere nå. Har måttet gå i banken og vise passet, så det er nok ikke noe rart at man ikke får bankid uten pass nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går raskere å bestille nasjonalt-ID kort (akkurat som pass). Jeg ville ha prøvd på det.

Anonymkode: 34b5c...a37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Sbanken har ingen steder man kan vise passet sitt

Man viser passet på Posten når man mottar "velkomstpakken" etter hva jeg husker. Det var ihvertfall slik for 15 år siden

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du logget deg vel inn med bank id/kodebrikke da du bestilte det i nettbanken? 

Anonymkode: 9824c...4d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Visum said:

Du har til og med bank ID-appen på telefonen, der trenger du ikke bankId-brikke.

BankID er BankID, uavhengig om du bruker mobil eller kodebrikke.

Anonymkode: b2e96...813

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Opprettet BANK-ID i går, uten pass....

Anonymkode: 92db1...3a9

Da har du nok vært kunde en stund, og vist pass tidligere. Alle banker er pålagt fra finansitilsynet å hvitvaske alle kundene sine, og da er kun pass god nok legitimasjon. 

Alternativet er at du må vise pass når bankbrikken kommer for å få hentet den på posten, 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Du logget deg vel inn med bank id/kodebrikke da du bestilte det i nettbanken? 

Anonymkode: 9824c...4d2

BankID er ikke en nødvendighet for å logge inn i nettbanken (passord/kode og brikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, smilo said:

Da har du nok vært kunde en stund, og vist pass tidligere. Alle banker er pålagt fra finansitilsynet å hvitvaske alle kundene sine, og da er kun pass god nok legitimasjon. 

Alternativet er at du må vise pass når bankbrikken kommer for å få hentet den på posten, 

Det har noe med hvitvaskingsloven å gjøre, men det er ikke at banken hvitvasker kundene sine 😄 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

BankID er ikke en nødvendighet for å logge inn i nettbanken (passord/kode og brikke).

Poenget er i alle tilfeller at man har legitimert seg idet man logger inn i nettbanken. 

Anonymkode: 858eb...19c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...