Gå til innhold

Telt tur med angstlidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet absolitt ikke om denne tråden er riktig sted å poste dette.

Jeg har fått meg et nytt netterverk av flotte folk, og han jeg crusher litt på er en av disse. Vi snakker om å dra på telttur sammen, eller hengekøye tur! Dette er noe jeg har hatt lyst til generelt i mange år. MEN der stopper det. Pga mye angst og toalett fobi. Jeg sliter på å gå på do alle steder enn hjemme.

Vanskelig å si; bare hopp i det, fordi det jeg jeg prøvd før... Men lurte på om noen kanskje har hatt samme problemtikk tidligere, hvordan kom dere dere videre? Har noen gode tips hvordan jeg skal kalre å komme dit at jeg kan være med på disse turene? Tar gjerne imot forslag, gjerne type de som går litt sakte fremover. Trenger føle på tryggheten, ikke bare hoppe i det!

Ps. det skal sies at de jeg skal dra med er klar over at dette er vanskelig for meg og jeg får støtte.

Mvh en som gjene vil ut på tur, aldri sur! 😄

Anonymkode: eed64...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En natt og badetemp, så kan du tisse i vannet :)

Anonymkode: 40247...26e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En natt og badetemp, så kan du tisse i vannet :)

Anonymkode: 40247...26e

Det er vel neppe #1 som er problemet :fnise:

Skrevet

Begge deler er probplemet 🤭 Men å tisse i vannet vil ikke funke... Store problemet her er jo OCD  (tvangstanker/lidelse)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begge deler er probplemet 🤭 Men å tisse i vannet vil ikke funke... Store problemet her er jo OCD  (tvangstanker/lidelse)

Hva går "tvangstankene/OCDen/toalettfobien" ut på da?  Tenkte at du bare synes det var kjipt å sjjiiiithi med andre nærleiken, jeg (som er påfallende vanlig egentlig)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bakteriefobi? 

Anonymkode: 706fc...981

Skrevet

Øv deg på å gå på do i skogen før det er snakk om telttur? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Jeg vet absolitt ikke om denne tråden er riktig sted å poste dette.

Jeg har fått meg et nytt netterverk av flotte folk, og han jeg crusher litt på er en av disse. Vi snakker om å dra på telttur sammen, eller hengekøye tur! Dette er noe jeg har hatt lyst til generelt i mange år. MEN der stopper det. Pga mye angst og toalett fobi. Jeg sliter på å gå på do alle steder enn hjemme.

Vanskelig å si; bare hopp i det, fordi det jeg jeg prøvd før... Men lurte på om noen kanskje har hatt samme problemtikk tidligere, hvordan kom dere dere videre? Har noen gode tips hvordan jeg skal kalre å komme dit at jeg kan være med på disse turene? Tar gjerne imot forslag, gjerne type de som går litt sakte fremover. Trenger føle på tryggheten, ikke bare hoppe i det!

Ps. det skal sies at de jeg skal dra med er klar over at dette er vanskelig for meg og jeg får støtte.

Mvh en som gjene vil ut på tur, aldri sur! 😄

Kanskje du kan dra på en " prøvetur" ilag med ei veninne for å sjå korleis det går? 

Anonymkode: 9e211...006

Skrevet

Jeg har ikke peiling på dette, så jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt. Du kan sjekke ut Instagram-profilen psykolog med sovepose. Hun skriver en del om å takle angst på telttur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...