AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Babyen min er nå 4 mnd., og vi sliter litt med leggingen for natten. Hun tar nemlig ikke kvelden før midnatt, og først da sover hun i flere timer i strekk (opptil 4 timer om gangen). Før den tid har hun kun korte dupper på rundt 40 - 45 min. Er det noe vi kan gjøre for å få henne til å legge seg for natten tidligere enn midnatt, eller er dette noe som babyer styrer selv? Har lest litt på nett, og de fleste svarer at baby på samme alder naturlig la seg for natten rundt kl. 19. Må jeg bare vente på bedre tider? Anonymkode: a17d3...c62
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Legger til at jeg fullammer. Har ikke gått over på fast føde enda. Anonymkode: a17d3...c62
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Det høres helt normalt ut . Jeg har ikke hørt om noen som har så ung baby som roer seg av seg selv kl 19, det høres magisk ut. Det er nok absolutt mest vanlig å jobbe mye med å få baby til å skjønne at det er leggetid, man kan ikke forvente at det bare går av seg selv. Lag en god kveldsrutine som dere følger hver kveld på samme tid. Det kan være å bade, ta på pysj, amme, synge en sang, lese en bok, så prøve å få barnet til å sove. Husk å skru ned lyset på kvelden. Anonymkode: 11706...60e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 Høres slitsomt, men normalt ut. Det er ikke bare rutiner som skal på plass, men også de biologiske mekanismene som styrer døgnrytmen. Vår begynte gradvis å bli trøtt for kvelden og starte det lange sovestrekket sitt tidligere rundt ca 4 mnd. Uten at vi egentlig hadde noen kveldsrutiner eller leggetider før det.. Anonymkode: d1e4c...741 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Min var akkurat samme, men alt endret seg etter at vi innførte en leggerutine. Plutselig begynte babyen å legge seg tidligere og tidligere av seg selv, våknet tidligere på morgenen og tok kortere/færre dupper på dagtid. Tidligere sovnet hun rundt midnatt, nå rundt kl 19. Anonymkode: 6bdba...a83
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Helt normalt. Det er mye å forlange at en liten baby skal ha en «normal» rutine som vi tenker at større barn bør ha. Anonymkode: 59b5b...744
Anjatapinjata Skrevet 21. august 2021 #7 Skrevet 21. august 2021 Min tok natt mellom 03-05.00 🤣 gikk fint de første mnd da jeg er b-menneske og far jobbet kveld. Etter fem mnd snudde jeg døgnet hans selv med å vekke han om morgenen. Tok en stund. Bare flott at far snudde døgnet tilbake igjen når han tok over permisjonen 🙄 men det er hvertfall ikke unormalt at baby sovner sent. De får ikke rytme så tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 Når har barnet siste dubb før kvelden da? Poden her sovna først ved 1-2 tiden en periode, men fikk da sove litt som han ville på dagtid. Vi satt en grense på at han ikke skulle sove etter 16/1630, og da snudde det fort. Anonymkode: c3d61...c37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå