Gå til innhold

Hvor ofte er/var du oppe å matet baby om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare se hvordan det var hos dere andre.

Anonymkode: 12f8f...109

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde baby i sengen/samsoving til han var ca. 3 mnd. Ammet da ved behov. Kanskje hver 3 time. 
Mellom 3-6 mnd sov baby på eget rom og jeg ammet 2 ganger fra han la seg rundt 19 og neste morgen. 

Begynte forsiktig avvenning fra 6 mnd. Da fikk han mat én gang ca. klokken 23 før han var helt avvent før han var 7 mnd.

Anonymkode: 272db...b93

Skrevet

Minstemann er 4 mnd, og det er litt forskjellig egentlig. 
Han legger seg 18.30-19.30 og får pupp 22.30-23.00 så jeg regner ikke med den matingen, men noen ganger så vil han ha mye pupp ila natten, da snakker vi hver time omtrent 🤪 Mens sånn som i natt så fikk han mat halvannen gang (sier halvannen fordi nr 2 var nærmere da vi skulle stå opp). Det er litt forskjellig som sagt. 

De to andre fikk mme da de var 4 mnd, så til sammenligning så fikk de som regel mat en gang ila natten på samme tid. 

Anonymkode: 78ddf...a90

Skrevet

Hver time. Ungen sov aldri lengre enn 50 min i strek, verken på dag eller natt. Jeg har spart på «ammelistene» (digitalt), jeg skal lese de opp i bryllupet hans 😂

Anonymkode: ac594...486

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Med ene var det hver 1,5time døgnet rundt men var en blid og glad baby så lenge maten ble dekket.

Med ene var det bare hver 3-5time i løpet av natta og var også blid og glad.

Med ene så hadde vi så mange helseutfordringer at nettene var preget av det. 

Anonymkode: 8d778...3f1

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

I begynnelsen er det jo hele tiden og ingen rutine. Har en på 7 uker nå og mellom 20 og 08 ammer jeg mellom 3-6 ganger og ikke faste tidspunkt enda

Med andremann stabiliserte det deg til at vi ammet 23-00, 03-04 og 07-08

Anonymkode: 01ea3...0d4

Skrevet

Har en liten pjokk på 4 uker som ammer ca. hver tredje time. Legger oss klokken 11, ammer igjen klokken 2 og 5, så ammer jeg på morgenen før pappaen drar på jobb. Så 2 natteamminger, vil jeg si. Han kan også strekke den til 4 timer (amming klokken 3), og da står jeg heller opp tidlig og slipper unna med den ene nattammingen, men hittil har ikke dette skjedd mer enn noen få ganger :) da han var nyfødt måtte han ammes annenhver time, kunne omtrent stille klokka etter når han ville ha pupp. Slitsomt, måtte opp hvertfall 4 ganger om natta 😅

Anonymkode: fb355...cd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hver time. Ungen sov aldri lengre enn 50 min i strek, verken på dag eller natt. Jeg har spart på «ammelistene» (digitalt), jeg skal lese de opp i bryllupet hans 😂

Anonymkode: ac594...486

Så utroooolig lite relevant og morsomt for andre enn deg...

Anonymkode: 136ea...cbe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...