Gå til innhold

Er redd en jeg kjenner vil ta livet sitt - hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at en kjenner sliter VELDIG psykisk. Jeg ønsker ikke utdype hva som har skjedd, men jeg vet at vedkommende har opplevd mye som er utrolig vondt. Det er ikke slike forhold som kan anmeldes for å påpeke det. 

Vedkommende har ingen venner, hatt store tap i livet, og diverse annet jeg ikke ønsker å utdype. 

Dette vet jeg på grunn av et familiemedlem av meg tidligere var venn med vedkommende. Hun det er snakk om sliter så psykisk at folk trekker seg unna. Jeg syns likevel dette er helt forferdelig, og frykter vedkommende en dag tar livet sitt, som jeg vet hun har gitt uttrykk for tidligere.

Jeg ønsker dessverre ikke å blande meg personlig ved å snakke med henne, da jeg for det første i utgangspunktet ikke skal vise at jeg vet om dette, i tillegg til at det er vanskelig å nå inn. Vet hennes tidligere venner har gjort mye for å få henne til å oppsøke psykolog etc uten hell. 

Er det noe slags tvangsinnleggelse eller annet det er mulig å kontakte? Får vondt av dette.. Det er snakk om en jente/dame i slutten av 20-årene. 

Takk for svar. 

Anonymkode: 7480c...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å kontakte fastlege som kan kalle inn til samtale. 

Anonymkode: a9712...a55

Skrevet

Hvordan vet du at hun sliter nå da?

Siden ett familiemedlem tidligere var venn med henne. Da antar jeg at det er en stund siden familiemedlemmet snakket med henne

Kan jo være det går bedre nå. 

Anonymkode: 10c94...ced

Skrevet

Bra at det finnes dem  som fanger opp signaler om når folk rundt seg ikkje har det bra. Det er ikkje enkelt å få psykisk syke i tale, og det  bør overlates til proffesjonelle folk.  Dersom du vet hvem som er fastlegen, så send gjerne din bekymring til legekontoret der fastlegen til vedkomende hører til .   Ikkje alle er tilslutta fastlegeordning, men uansett er de pliktig å undersøke innholdet i en slik melding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...