AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #81 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da for faen meg ingen selvfølge at ALLE skal like brød?!???!!!! Herregud så mange idioter det er her inne!! 😩🤦🏻♀️ Anonymkode: 4c37a...ad7 Men her er det vel mer snakk om å foretrekke noe annet enn brød.... Gutten bor jo hos far annenhver helg til vanlig, og ettersom det omtrent bare serveres brødmat der klarer han tydeligvis å forholde seg til det. Man er bortskjemt hvis man bare kan spise det man liker best... Jeg skjønner ikke helt hvorfor gutten må bo fast hos far i denne perioden jeg da. Hvis han kommer på skolen og til fritidsaktiviteter fra fars hjem så kan det jo ikke være snakk om så lange avstander at han ikke kan være noe hjemme hos mor. Selv om mor er redusert klarer hun helt sikkert å lage mat til sønnen, hun skal vel spise selv også? Anonymkode: a6334...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #82 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Sludder og vås. Dette har ingenting med barnemishandling å gjøre. Ungen er svært bortskjemt og bør være hos far langt oftere enn annenhver helg. Ts skriver anonymt og en skulle nesten tro dette innlegget her er skrevet av brukeren bak anonym. Anonymkode: 7cbcc...c8a Jo, det er barnemishandling. Barna mine ble fulgt opp av ernæringsfysiolog ved Riksen pga prematuritet, og der var "regel nr. 1" at man aldri skal tvinge unger til å spise mat. Det er ekstremt skadelig, og kan føre til at barna får store problemer senere. Vil ikke ungen spise skal mat så er det andre måter man skal håndtere det på en ved tvang. Anonymkode: 104b5...61b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 21. august 2021 #83 Del Skrevet 21. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tenker også du kan sjekke ut skolelyst.no Barna mine er heller ikke så glad i brød (Selv elsker jeg det, så ikke arvet fra meg). De får med yoghurt og musli, fiskekaker med råkost, omelett, stekt ris med erter og kylling eller pastasalat. Det kan jo lages av middagsrester eller tilberedes på ca samme tid som det tar med skiver Anonymkode: 119bd...c3b Så du tror ikke tilbudet kan ha noe med hva de foretrekker altså? Tror de fleste barn hadde spist brødskive med pålegg istedenfor å sulte ihjel? Klart hvis litt hysteriske foreldre setter alt mulig rart på bordet så fort barna ikke sluker brødet, så får de jo fort preferanser, det gjør voksne også Endret 21. august 2021 av Loff77 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #84 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det er barnemishandling. Barna mine ble fulgt opp av ernæringsfysiolog ved Riksen pga prematuritet, og der var "regel nr. 1" at man aldri skal tvinge unger til å spise mat. Det er ekstremt skadelig, og kan føre til at barna får store problemer senere. Vil ikke ungen spise skal mat så er det andre måter man skal håndtere det på en ved tvang. Anonymkode: 104b5...61b Det er stor forskjell på å tvinge unger til å spise mat, og å servere noe annet enn favoritttmaten. Anonymkode: a6334...152 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #85 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mor «takler ikke» brødmat, og har overført dette til barnet, og vendt barnet til at det lages spesialmat til alle måltider. Ikke rart det blir vanskelig for barnet når ikke mor er der og sørger for at putene under armene holdes store og fine. Anonymkode: 15c0a...cfb Her er jeg glad i brød og har alltid vært det. Men min ungdom liker ikke brød så godt, men hun lager seg avogtil ostesmørbrød og varmer i micro. Anonymkode: c209c...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #86 Del Skrevet 21. august 2021 Oxytenis skrev (11 timer siden): Hvis jeg hadde skrevet makrell i tomat eller østers hadde fet vært vanskeligere å forstå for alle som liker de smakene. Hestemøkk kan vel alle forstå. Forskjellen er at hestemøkk ikke er mat. Anonymkode: 3bd76...e1d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 21. august 2021 #87 Del Skrevet 21. august 2021 Er ikke superglad i brødmat jeg heller. Men spiser det til frokost. Skulle jeg hatt brødskiver til frokost, lunsj, middag og kvelds da ville jeg blitt grinete. Det blir i meste laget med brødmat. Og jeg er voksen. Hvis et barn ikke er glad i brødmat, ikke tvangsfore barnet med det. Prøv heller å komme opp med andre løsninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #88 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mat er mat. Brød er mer enn bra nok, og han bør være takknemlig for det. Finns verre problemer i livet. Vi er alle forskjellige, og så lenge de bor under vår tak, får de følge våre regler eller møte hverandre litt i midten. Jeg er en av de som tvinger i barna mine maten før de kan gå fra bordet, fordi jeg hater å se at mat blir kastet, fordi jeg absolutt tror på at man skal sette pris på all mat man får. Betyr ikke at andre må tro på det samme, og jeg dømmer ikke andre for deres hjem og regler. Dette heter Open Minded folkens. Jeg vil at barna mine skal lære å sette pris på all den tiden som behøves for å lage mat, at man setter pris på personen som står i det og lager maten. Derfor må de alltid spise opp maten sin, for å vise sin takknemlighet ovenfor den som lager maten. Jeg vil ha ydmyke barn, thats just me. Hva du gjør med dine barn, har ingen andre med. Han gutten her får mat, basic need dekket. Hvis det starter allerede der med "dette er ikke bra nok, jeg vil ha no annet". Hva skjer når han får en billig fin telefon, en Motorola til 3000, og vil ha iphone til 12000? Han vil ikke ha HM klær men merkeklær 5-10x dyrere? Studier og forskning viser at Minimalister er mer lykkelig ❤️ Anonymkode: fb818...77f Å tvinge barn til å spise mat når de er mett, er galskap. Jeg håper du iallefall gir barna dine fornuftige porsjoner ut fra alder og aktivitetsnivå. Slik holder ikke jeg på med min ungdom. Jeg vil heller ha en ungdom som blir respektert når hun sier hun er mett, som har lært å kjenne etter og som opplever måltidene som kos uten noen for tvang. Anonymkode: c209c...9f1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #89 Del Skrevet 21. august 2021 Det er så mye annet enkelt man kan spise som ikke er brød. Brød gir egentlig ikke så mye næring i seg selv. Kommer selvsagt an på hva man har på, og hva slags brød det er. I tillegg er jeg enig i at brødskiver som har ligget lenge i matpakke er veldig lite fristende. Spiste lite som barn og ungdom selv fordi jeg likte best mat som smakte noe. Kjedelige brødskiver bare vokste i munnen, og jeg klarte ikke å spise det. Endte med at jeg ble mer og mer sliten og utmattet og fikk diverse problemer. Nå tror jeg aldri at jeg sa noe om dette, da jeg ble lært opp til å spise det jeg fikk. Men her sier sønnen din faktisk i fra. Barn og ungdom er i vekst og har et større behov for næring. Det handler ikke alltid om å være bortskjemt. Det kan være mange grunner. Mat er faktisk et helt grunnleggende behov for mennesker, så jeg syns det burde gå an å tilrettelegge bittelitt så alle blir fornøyde. Mennesker er foskjellige tross alt. Anonymkode: 1bae5...a1d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. august 2021 #90 Del Skrevet 21. august 2021 Seriøst. Om barnet faktisk ikke takler brød så "er det ikke bare å spise det man får". Du får ikke meg til å røre lam. Klarer ikke lukten. Jeg brekker meg. Så fordi han er et 8 år gammelt barn skal han ignoreres? Det er jo tydelig at barnet faktisk sulter. Han spiser ikke frokost, han kaster matpakken på skolen og middagen er enten begrenset eller mer jævla brød. Så han går hele dagen og spiser kanskje et par måltider der han ikke får lov å spise seg mett. Dette er faktisk barnemishandling. Spisevegring hos barn er alvorlig og kan utvikle seg til noe verre om man ikke tilrettelegger. Sånn jeg forstår det er ikke ungen kresen eller vanskelig. Det er KUN brød som er et problem og da må faren faen med stikke huet opp av sanden og klare å tenke på sønnens helse og behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #91 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Brød er IKKE næringsrik mat. Anonymkode: 75b1a...609 Her er du vel litt uinformert, vel… Anonymkode: 699e6...e22 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #92 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er du vel litt uinformert, vel… Anonymkode: 699e6...e22 Jada, er jern osv i brød. Men det er ikke ernæringsmessig komplett å spise til alle måltider hver dag. Og når ungen ikke takler brød, så serverer de fortsatt brød til alle måltider hver dag! De sulter heller barnet enn å tilrettelegge litt, komme med andre sunne alternativer. Kjenner ingen som spiser brød til alle måltider hver dag, det kan umulig være sunt. Så glad jeg ikke er en sånn forelder. Anonymkode: 536ce...955 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 21. august 2021 #93 Del Skrevet 21. august 2021 Men det er greit å venne seg til å spise brød. Reiser man på cup med fotballaget, klassetur med overnatting etc så er det brød som tilbys til frokost, kvelds og lunsj som regel. I en familie med mine/dine/våre så er det mange hensyn å ta, så det å skulle kokkelere varm lunsj på matthermos til en 8åring når det er andre barn i det hjemmet som ikke får, det holder jeg helt med far i. Hans hus, og hans regler når det er en helt vanlig regel om helt vanlig mat... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #94 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Faen meg ingen selvfølge at alle skal like brød? Men faen meg greit å kalle folk idioter? Fasinerende. Anonymkode: 4bb04...59a Helt riktig. Idioter! Iblant må man kalle en spade for en spade. 😘 Anonymkode: 4c37a...ad7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #95 Del Skrevet 21. august 2021 Summeer skrev (5 minutter siden): Men det er greit å venne seg til å spise brød. Reiser man på cup med fotballaget, klassetur med overnatting etc så er det brød som tilbys til frokost, kvelds og lunsj som regel. I en familie med mine/dine/våre så er det mange hensyn å ta, så det å skulle kokkelere varm lunsj på matthermos til en 8åring når det er andre barn i det hjemmet som ikke får, det holder jeg helt med far i. Hans hus, og hans regler når det er en helt vanlig regel om helt vanlig mat... Å venne seg til brød er vel noe annet enn å få det til frokost, lunsj og middag.. Man kan ikke skaffe fler barn om det er alt man klarer å gi! Om det å gi brødmat til alle måltider hver eneste dag er en vanlig regel hos dere, er jo det fryktelig trist Anonymkode: 536ce...955 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #96 Del Skrevet 21. august 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Å tvinge barn til å spise mat når de er mett, er galskap. Jeg håper du iallefall gir barna dine fornuftige porsjoner ut fra alder og aktivitetsnivå. Slik holder ikke jeg på med min ungdom. Jeg vil heller ha en ungdom som blir respektert når hun sier hun er mett, som har lært å kjenne etter og som opplever måltidene som kos uten noen for tvang. Anonymkode: c209c...9f1 100% enig. Jeg ble sykelig overvektig som barn og kan skrive under på at evnen til å slutte å spise når man er mett er utrolig viktig å ta vare på. Anonymkode: d24dc...499 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #97 Del Skrevet 21. august 2021 Skulle gjerne sagt at ungen måtte ta seg sammen og spise det han får, men jeg FORSTÅR han. Jeg klarer heller ikke brød og pålegg. Forskjellen er at min mor ikke tilrettela for meg. Endte opp med å spise to riskaker og en frukt på skolen i 10 år, før jeg begynte å lage rundstykker selv. De spiser jeg som om de skulle vært hveteboller. Uten noe på. Nærmeste jeg kommer brødmat. Anonymkode: 4d18b...d1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #98 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg likte ikke middag som barn, men likevel måtte jeg spise noe av den eller lage meg mat selv. Det ble mye brødmat i oppveksten og jeg lever enda (uten mangelsykdommer). Anonymkode: 022ad...0cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #99 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Å venne seg til brød er vel noe annet enn å få det til frokost, lunsj og middag.. Man kan ikke skaffe fler barn om det er alt man klarer å gi! Om det å gi brødmat til alle måltider hver eneste dag er en vanlig regel hos dere, er jo det fryktelig trist Anonymkode: 536ce...955 Det er da ikke snakk om å spise brød til alle måltider? Var det ikke snakk om frokost og matpakke på skolen? Syns du og mange andre overdriver noe voldsomt. Virker som det er en straff å ikke få det beste man vet hele tiden. Herlighet så bortskjemt vi nordmenn er! Anonymkode: 15c0a...cfb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #100 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da ikke snakk om å spise brød til alle måltider? Var det ikke snakk om frokost og matpakke på skolen? Syns du og mange andre overdriver noe voldsomt. Virker som det er en straff å ikke få det beste man vet hele tiden. Herlighet så bortskjemt vi nordmenn er! Anonymkode: 15c0a...cfb Nei det var snskk om mer, du burde lese før du svarer Anonymkode: ad268...dc6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå