Gå til innhold

Er generasjon X den kuleste generasjonen i menneskehetens historie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Det var en nihilistisk selvopptatt generasjon som ikke engang gadd å være ordentlig politisk engasjert, annet enn sånn halvveis. Det var mye bra musikk i min generasjon, men altfor mye ironisk distanse, for lite ekte connection og engasjement. Ikke rart at de/vi har født generasjon prestasjon som motsats. Fuck begge generasjonene

Anonymkode: 547c8...f5a

• Liker 2

Annonse

Jeg synes også at barna mine må være de kuleste! 🤣🤣🤣 Sånn ca 100 år yngre enn oldeforeldrene som overlevde to verdenskriger, kjempet i motstandsbevegelsen og havnet i arbeidsleir i Tyskland, som overlevde spanskesyken og en enkelt av dem faktisk også en koronainfeksjon, som levde når Enerhaugenhusene på folkemuseet var noe av det bedre man kunne bo i, som fikk førerkort når de var 40 og klarte seg uten bil selv om de bodde langt ute på landet, og som fikk sin første mobil når de var 80 og aldri brukte en pc eller nettbank. De var nå ganske kule de også!

Anonymkode: 5c84a...f03

• Liker 3

Jeg er generasjon x, og vi kjennetegnes vel av en enorm usikkerhet og ønske om å bli sett og elsket. Jeg mistenker i alle fall at det er det som har resultert i ironi, spydighet og nedlatenhet. Synes ikke det er så kult, egentlig. Heller usjarmerende, faktisk. 

Men som en annen nevner: musikken er bra. :) 

Anonymkode: 1fad0...51b

• Liker 2

Gen x, folk født mellom 1965-1980, vil vel stå igjen som den smarteste generasjonen gjennom tidene. Snitt IQ score i Norge har gått betydelig ned siden Gen X’ erne var unge.

Anonymkode: 7e846...7b9

• Liker 2

Ne..e..e..i..

Tror ikke noen i gen.x. ville påstå noe spesielt kult om oss. Vi kom for sent til 70- tallet, rakk hiv og nedturen etter jappetida, og var voksne og kjedelige  da det ble kult og fart på ting omsider litt etter årtusenskifte.

Nihilisme, sarkasmer og et generelt "jahajajasann" til livet, det er oss. Vi er litt mellom desserten og avec-en.

• Liker 1

Annonse

Er generasjon X den kuleste generasjonen i menneskehetens historie?

Generasjon-x nikker ironisk med flau smak i munnen over at noen kan stille et sånt spørsmål.

Om det ikke var ironisk da.

Anonymkode: 45c1f...3ee

Generasjon Alfa er garantert en kuleste.
Boomers ødela mye
Gen X var late
Millenials eier ingenting og er fattige hele gjengen
Zoomers er hjernevasket av TikTok og Youtube
Alfa er kulest.

Anonymkode: 54a34...d85

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...