AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Min datter på ni påstår nå at «alle» i klassen hennes har Zoomerang, og vil selvfølgelig gjerne ha dette selv. Prøvde å laste den ned selv, og så at det var mye videoer der av barn på min datters alder, mange av dem hadde også kommentarer, i tillegg til selvfølgelig hjerter og følgere, så lignet veldig på TikTok, sånn umiddelbart. Har noen der ute erfaring med denne appen, eller barn som har den? Hvordan er det med foreldrekontroller? Må jo innrømme at det første jeg tenkte var at dette måtte jo være et helt ideelt sted for voksne som er glad i barn på feil måte, og derfor ikke har lyst til å slippe løs ungen min der, men ville bare høre litt om folks erfaringer før jeg bestemmer meg for noe. Anonymkode: 237b0...fcc
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Jeg synes ganske enkelt ikke 9-åringer skal være på sosiale medier. De har ikke forutsetninger for å sette gode grenser for seg selv på slike plattformer, tenker jeg. Anonymkode: 5d1a2...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Niesen min har det. 9 år. Hun og vennene hennes er på den appen heeeeeele tiden. Jeg er ikke for det. Helt imot. Blir altfor mye og jeg merker hun og venninnene blir påvirket av det. Videoene der er veldig enkle og ikke noe stygt som det er på tiktok, men det skapes forventninger til de. De er 9 år og alt lærer de å danse sexy, kle seg i magetopp, må være slank, må være slank for å være fin, må sminke seg for å være fin. uting! Anonymkode: 794b5...170
MammaMums Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 Min 10 åring spurte akkurat om å få dette, da hun fikk mobil nå til bursdagen hennes. Hun var den siste til å få mobil i klassen, så når hun nå spurte om zoomerang ville jeg sjekke ut først. det er liksom ikke greit å være sist ute med alt, MEN - det var fort gjort å se at de er en absoluttgrense på 13 for å registrere bruker der, at de blir utsatt for mye reklame, og at det lett kan komme upassende videoer der. Så jeg forklarte henne dette, lot henne lese reglementet og lese at det ikke er passende for barn. PLUSS at vi må respektere aldersgrenser. Dette godtok hun uten å mukke. Selvom hun hadde lyst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå