AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Hvor lang tid gikk det fra hele slimproppen (ikke bare deler av den) gikk hos dere til dere gikk i fødsel? Jeg er i uke 33 og i går så gikk hele slimproppen sammen med brunt blod, sist graviditet så gikk den 48 timer før babyen ble født men da var jeg i uke 40.. Anonymkode: 5fe20...9ea
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Den kan bygge seg opp igjen og gå flere ganger. Min gikk tre dager før fødselen startet. Da blødde jeg også en del, men litt mindre enn mensen, i de tre dagene. Håper for din skyld at det fortsatt er en stund til fødsel! 🤞 Anonymkode: 0ca94...34f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Min gikk vel halvannen uke før fødsel med første. Andre samme dag som fødsel Anonymkode: a8527...2a8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Av tre svangerskap så la jeg bare merke til den i det siste svangerskapet, da gikk det 8-9 dager kanskje .. Anonymkode: 616f8...a62
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den kan bygge seg opp igjen og gå flere ganger. Min gikk tre dager før fødselen startet. Da blødde jeg også en del, men litt mindre enn mensen, i de tre dagene. Håper for din skyld at det fortsatt er en stund til fødsel! 🤞 Anonymkode: 0ca94...34f Ja, det håper jeg også! Jeg har allerede vært innlagt for 2 uker siden på grunn av premature rier som heldigvis stoppet opp. Men jeg blir litt bekymret nå som slimproppen har gått nå.. Hadde du noen andre symptomer på at fødselen var i gang bortsett fra blødningen før fødselen startet på ordentlig? Anonymkode: 5fe20...9ea
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Min gikk vel halvannen uke før fødsel med første. Andre samme dag som fødsel Anonymkode: a8527...2a8 Hadde du noen andre symptomer på at fødselen var i gang? Ellers startet den helt plutselig halvannen uke før fødselen? Ts. Anonymkode: 5fe20...9ea
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Av tre svangerskap så la jeg bare merke til den i det siste svangerskapet, da gikk det 8-9 dager kanskje .. Anonymkode: 616f8...a62 Hadde du noen andre symptomer på at fødselen var i gang etter slimproppen gikk før fødselen kom i gang på ordentlig? Ts. Anonymkode: 5fe20...9ea
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du noen andre symptomer på at fødselen var i gang etter slimproppen gikk før fødselen kom i gang på ordentlig? Ts. Anonymkode: 5fe20...9ea Nei, ingenting .. Men jeg ville kanskje ringt føden å forhørt meg ettersom du kun er i uke 33? Leste litt om det nå mens jeg lå her å ammet minstemann, at det kunne gå både dager og uker, men sjeldent mer enn to uker sto det. Jeg ville kanskje ha ringt å hørt ❤️ Anonymkode: 616f8...a62 2
snurk Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 Det er jo ingen fasit på dette men hvis slimproppen er gått så betyr det jo at det skjer noe med mormunnen. Siden du har opplevd premature rier ville jeg nok hørt med føden. Hos meg hadde jeg mye murringer av og på før slimproppen gikk. Etter det kom det en del slim og (friskt) blod, etter noen timer kom uregelmessige rier som jeg gikk med i nesten 1 døgn før vannet gikk og fødselsriene startet - tok vel 2 dager fra slimproppen gikk til fødsel. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 Vannet mitt gikk 1-2 døgn etter siste rest av slimproppen. Ungen var ute litt over ett døgn etter der igjen. Anonymkode: ced70...e86
Eidvo Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 Med første tok det 24 timer og neste ca 8 timer fra slimproppen gikk til fødselen startet. Vil også råde deg til å ringe føden, spesielt hvis du er usikker og nervøs selv. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #12 Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det håper jeg også! Jeg har allerede vært innlagt for 2 uker siden på grunn av premature rier som heldigvis stoppet opp. Men jeg blir litt bekymret nå som slimproppen har gått nå.. Hadde du noen andre symptomer på at fødselen var i gang bortsett fra blødningen før fødselen startet på ordentlig? Anonymkode: 5fe20...9ea Jeg hadde ingen symptomer før slimproppen gikk og blødningen startet. Dette skjedde samtidig. Eller jo, jeg hadde hatt diaré de par siste dagene før det, men det kan man jo ha jevnlig gjennom hele svangerskapet. Anonymkode: 0ca94...34f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 Tusen takk for svar og råd Jeg ringte føden i dag tidlig, jeg gikk akkurat inn i uke 34 i dag (34+0) så de sa at nå gjør de ingenting medisinsk for å stoppe en eventuell fødsel, men de ønsker jo at jeg ikke føder helt ennå så jeg fikk beskjed om å hvile og ta det med ro og ringe inn på nytt dersom jeg fikk frisk blødning eller rier. Hun sa også at det skjer noe med mormunnen i og med at slimproppen har gått og at jeg antagelig ikke vil gå helt til termin, så nå krysser jeg bare fingrene for at babyen holder seg i magen noen uker til. Anonymkode: 5fe20...9ea
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #14 Skrevet 21. august 2021 Den gikk vel sånn på ettermiddagen. Fødselen startet noen timer etter det. Anonymkode: 3c405...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå