Gjest Lurer litt Skrevet 22. september 2005 #1 Skrevet 22. september 2005 Hei Jeg og samboeren min bestemte oss for noen mnd og prøve å få barn. Dvs at vi sluttet med prevensjon (p-piller), men vi har foreløpig ikke tatt det så "alvorlig" med prøvingen, dvs at dersom det skjer er det kjempebra, men foreløpig ikke noe krise heller hvis vi ikke skal bli gravidet på noen år.... Skulle hatt mensen i forrige uke/denne uken. Fikk mensen fredag kveld, men Lørdag kveld var den borte allerede?!? Vanligvis pleier jeg å blø i ihvertfall 4 dager, gjerne 5 også... Er også litt småkvalm om dagen , men har tenkt at det sikkert er fordi jeg går på en slankekur hvor jeg har lagt om kostholdet ganske så kraftig. Har hatt litt hodepine også, men det er mest sannsylig fordi jeg drikker mye mindre koffein nå enn tidligere... Er det noen som har erfaring på dette, som er borti det samme? Hadde egentlig ikke tenkt til å ta en test. Skal på fest i helgen, noe som jeg har gledet meg lenge til.. vet jo at jeg ikke burde drikke da.. men jeg kan jo ikke være langt på vei (max et par uker vil jeg tro), så jeg hadde vel egentlig tenkt til å vente til neste uke med å ta en test....
Snuppa Skrevet 22. september 2005 #2 Skrevet 22. september 2005 Det er ikke uvanlig at en får litt småblødninger i løpet av graviditet, heller ikke i begynnelsen. Jeg ville tatt en test. Er du gravid, er du 4-5 uker på vei (en regner uker ut i fra forrige mens og ikke ut i fra når egget ble befruktet) og for de fleste vil en kunne se resultatet på en test nå. Bedre å teste en gang for mye enn en gang for lite. Er testen negativ, er det kanskje litt lettere å slappe av på festen og ikke bekymre seg for mye om en kan skade barnet eller ikke..............
Snuppa Skrevet 22. september 2005 #3 Skrevet 22. september 2005 Og en ting til; er du gravid, så kutt ut den slankekuren med en gang. Det er viktig for deg og barnet at dere får den næringen dere trenger. Godteri, snacks og brus kan du fortsette å kutte helt ut:-)
ashera Skrevet 23. september 2005 #4 Skrevet 23. september 2005 Akkurat dette skjedde med meg sist jeg var gravid, blødde i halvannen dag. Mistet dessverre to uker senere.
Moonchild Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 Hvis du har sluttet på p-piller nå nettopp, så kan det også være syklusen din som har endret seg. Da jeg sluttet på p-piller hadde jeg plutselig bare mensen i ett til halvannet døgn. (Mot normalt 5 dager på p-pille og 7 dager før jeg begynte med p-pillen). Dette var helt konstant i de åtte månedene jeg ikke gikk på pillen. Jeg var veldig bekymret for at det var noe galt med kroppen, men det var ikke noe problem å bli gravid, når vi først satte i gang med å prøve skikkelig. Gynekologen jeg går til fortalte dessuten at det er veldig vanlig at kvinners sykluser (lengden på syklus + lengden på blødningsperioden) endrer seg ca. hvert 6. - 7. år. Det kan jo også ha vært en festeblødning, og da får du ikke utslag på graviditetstest før etter tidligst 7 dager. (Men det vanligste er å ikke få utslag før mensen "egentlig" skulle kommet, dvs. ca. 12 - 14 dager etter befruktning.) Så hvis du ikke fikk utslag på testen så betyr ikke det nødvendigvis at du ikke er gravid.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ikke uvanlig at en får litt småblødninger i løpet av graviditet, heller ikke i begynnelsen. Jeg ville tatt en test. Er du gravid, er du 4-5 uker på vei (en regner uker ut i fra forrige mens og ikke ut i fra når egget ble befruktet) og for de fleste vil en kunne se resultatet på en test nå. Bedre å teste en gang for mye enn en gang for lite. Er testen negativ, er det kanskje litt lettere å slappe av på festen og ikke bekymre seg for mye om en kan skade barnet eller ikke.............. Jeg fikk mensen på fredag, og da begynte jeg på p-piller.. men dagen etter hadde jeg ikke mensen mere!! Kan det være skadelig for fosteret om man fortsetter på p-pillene inntil man vet hva som er årsaken til at mensen ble borte?
Alice Ayres Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Dette er ikke vanskeligere enn at du tar en test.
maura Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Dette er den særeste grunnen jeg har hørt til ikke å ta en test. Hadde jeg hatt mistanke om at jeg hadde vært gravid hadde jeg ikke utsatt testingen fordi jeg skulle på fest. Og viser det seg nå at den er negativ kan du jo feste med god samvittighet, er den positiv får du nok annet å tenke på enn den festen.
Jade Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Du bør ikke fortsette på pillen før du vet at du ikke er gravid! Du bør heller ikke drikke alkohol før du vet at du ikke er gravid! At du ikke har testet enda og dermed "ikke vet at du er gravid" er ingen unnskyldning. Ta en test med en gang apoteket åpner i morgen! Overdreven slanking er ikke bra hverken for deg eller fosteret! Hvis du sulter deg, oppnår du ikke annet enn underskudd på viktige stoffer, mangel på energi, og ødelagt forbrenning slik at vekten fyker i været med en gang du spiser normalt igjen. Snakk med legen din om slanking. Spesielt slanking og graviditet. Han kan sikkert sette opp noen sunne dietter for deg som ikke går på helsa løs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå