Gå til innhold

Politi

Gjest Gjest_Lindus_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lindus_*
Skrevet

Nå sitter jeg her og er vel ganske sinna egentlig. Inatt fikk mora mi beskjed over telefon fra politiet at samboern hennes hadde mista livet i ei bilulykke inatt. Det som gjør at jeg er så sint er at de ringte henne opp inatt, lurte på om det var hu som eide bilen og hvem som evt kjørte. Hu svarte at det var samboern hennes som kjørte, han er død var svaret hu fikk. Går det virkelig ann å gi et sånt budskap så lett over tlf midt på natt? Ville det ikke væra mer normalt å sende noen hjem til henne med beskjeden?

De tilbø henne å sende en prest hjem tel resten av familimedlemmene hans da. Men hva med henne og den 6 år gamle dattera hans, kanskje de kunne trenge hjelp også? Var det no mer ang ulykka hu lurte på var det bare å ringe på lensmannskontoret mell 08.00-16.00.

Jeg trudde virkelig det var litt mer respekt ute å gikk hos folk, men tydeligvis ikke! Er det for mye forlangt at sånt budskap ikke skal overbringes pr telefon?

Eller er det bare jeg som tar ut frustrasjon for at lille søstra mi skal vokse opp uten en pappa på politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes lite proft ut! Det burde vært en minstekrav at et slikt budskap ble overbragt ansikt til ansikt.

Skrevet

Jøss, trodde ikke det var sånn de praktiserte det. :overrasket:

Det er kanskje snakk om et lokalt lensmannskontor, som ikke har så mye erfaring med slikt?

Skrevet

Ja det er et lokalt lensmannskontor, men er litt rar måte å gjøra det på uansett. Virka som bilen var viktigere enn at samboern hennes var død på en måte.

Skrevet
Ja det er et lokalt lensmannskontor, men er litt rar måte å gjøra det på uansett. Virka som bilen var viktigere enn at samboern hennes var død på en måte.

Det med bilen spurte de kanskje om fordi de var usikker på om det virkelig var han som var død?

Jeg ville tatt en telefon til politiet. Slikt går virkelig ikke an.

Skrevet

Herregud så merkelig!! :overrasket:

Hadde det vært meg som fikk en sånn beskjed på den måten tror jeg at jeg hadde saksøkt dem!!

Skrevet

I dette tilfellet anså de det vel som riktig å ringe og forhøre seg om hun eide bilen, og om hun hadde lånt den bort. I og med at hun da svarte at det hadde hun,og oppga hvem, følte nok den som ringte at h*n måtte overbringe budskapet i stedenfor å si noe som: ok, takk skal du ha, da kan du legge deg til å sove igjen. For deretter å varsle prest som skulle troppe opp på døra. En hadde sikkert reagert på den fremgangsmåten også....

Vanlig praksis er å varsle prest, men i noen tilfeller blir det gjort pr.tlf. Dette fordi omstendighetene gjør at de anser dette som mest riktig.

Tror dere har misforstått litt, det trolig politimann/kvinnen mente var om moren din ville at de skulle sende presten hjem til resten av familien, i steden for at moren din skulle varsle dem.

Dersom dere ønsker å prate med noen har alle kommuner et kriseteam, ta kontakt med de dersom dere ønsker noen å prate med.

Visst dere lurer på noe i forbindelse med ulykken, ta kontakt med lensmannskontoret/politistasjonen som har saken og be om å få prate med etterforsker. Han svarer på det dere evt lurer på.

Kondolerer - håper ting blir bedre etter hvert :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...