AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Hei! Har to barn fra før og gravid med tredje. Mannen jobber to uker borte, å disse ukene ser ut til å bli utholdelige for meg. Konstant kvalm, trøtt, sliten og har mer en nok med meg selv. Ønsker å jobbe redusert for å holde psyken på plass, men syntes det et veldig tøft at mannen er borte. vi har ikke hjelp rundt oss! Er det noen som har vært i samme situasjon, hvordan løste dere dette? hvem må innblandes? vi har ikke råd til å miste inntekt. Anonymkode: a8bc6...a5d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Han kan ikke bli sykmeldt fordi du er syk nei. Anonymkode: b809f...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 For en situasjon. Nei, selvfølgelig kan ikke far være hjemme med lønn fordi du ikke klarer å håndtere ungene. Han må ta ferie, ulønnet permisjon eller se seg om etter annen jobb. Dere kan kontakte barnevernet og si det som det er, dere har tatt dere vann over hodet. Anonymkode: 6a7e5...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Han kan bruke syk barnepasser, men det er jo ikke så mange dager i året. Kan deretter søke velferdspermisjon og vil trolig få det, men sannsynligvis ulønnet. Anonymkode: e6086...842 6
Bettyspaghetti Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Hva med å finne en barnevakt som kan ta seg av de andre barna innimellom slik at du får hvilt deg? Kanskje noen som kan hente i barnehagen f.eks.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en situasjon. Nei, selvfølgelig kan ikke far være hjemme med lønn fordi du ikke klarer å håndtere ungene. Han må ta ferie, ulønnet permisjon eller se seg om etter annen jobb. Dere kan kontakte barnevernet og si det som det er, dere har tatt dere vann over hodet. Anonymkode: 6a7e5...7a4 Ja, eller så er kanskje Home Start et bedre sted å starte enn barnevernet, dersom mor er syk pga. graviditet 🙄 Anonymkode: 49ecb...7ac 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Er syk barnepasser dager du kan bruke, men det er vel tre dager? Eventuelt får du ta de tre dagene midt i perioden, så du får puste litt? Anonymkode: 2a912...47a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 ts her! trodde det kanskje var en egen ordning på dette, men at det ikke er så mange i samme situasjon som trenger det. derfor det kanskje ikke er så vanlig? men kanskje jeg har hørt feil. Barnevakt vokser heller ikke på trær i en liten bygd.. verdt å sjekke ut med syk barnepasser, bare litt usikker på hvordan det fungerer i praksis når mannen må ta helikopter til og fra jobb 😅 (nordsjø) Anonymkode: a8bc6...a5d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For en situasjon. Nei, selvfølgelig kan ikke far være hjemme med lønn fordi du ikke klarer å håndtere ungene. Han må ta ferie, ulønnet permisjon eller se seg om etter annen jobb. Dere kan kontakte barnevernet og si det som det er, dere har tatt dere vann over hodet. Anonymkode: 6a7e5...7a4 tenker du att vi adopterer bort barna slik at far får jobbe gjennom svangerskapet? hva kan barnevernet hjelpe med? Anonymkode: a8bc6...a5d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ts her! trodde det kanskje var en egen ordning på dette, men at det ikke er så mange i samme situasjon som trenger det. derfor det kanskje ikke er så vanlig? men kanskje jeg har hørt feil. Barnevakt vokser heller ikke på trær i en liten bygd.. verdt å sjekke ut med syk barnepasser, bare litt usikker på hvordan det fungerer i praksis når mannen må ta helikopter til og fra jobb 😅 (nordsjø) Anonymkode: a8bc6...a5d Det er selvsagt for sent å angre. Men er det veldig smart å få tre barn i deres situasjon? Far bør få sec jobb i nærområdet. Anonymkode: 37ce1...24a 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ts her! trodde det kanskje var en egen ordning på dette, men at det ikke er så mange i samme situasjon som trenger det. derfor det kanskje ikke er så vanlig? men kanskje jeg har hørt feil. Barnevakt vokser heller ikke på trær i en liten bygd.. verdt å sjekke ut med syk barnepasser, bare litt usikker på hvordan det fungerer i praksis når mannen må ta helikopter til og fra jobb 😅 (nordsjø) Anonymkode: a8bc6...a5d Det blir kanskje litt vanskeligere når han jobber offshore, ja. Jeg har selv en mann som jobber borte to uker og hjemme to uker, men han er mye nærmere og kan komme hjem. Det har han gjort ett par ganger når jeg har vært skikkelig syk. Jeg skjønner deg veldig godt, det er drittøft med menn som jobber borte og gravid i tillegg. Ikke hør på de som kommer med dumme kommentarer❤️ Det er mulig å få avlastning av barnevern, homestart som noen nevnte er vel oftest bare ett par timer i uken. Anonymkode: 2a912...47a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Praktikant? Nordsjø-jobb er godt betalt. Anonymkode: ae38b...cc5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er selvsagt for sent å angre. Men er det veldig smart å få tre barn i deres situasjon? Far bør få sec jobb i nærområdet. Anonymkode: 37ce1...24a Altså?? Ting skjer uplanlagt, men vi skal for all del klare å ta vare på tre barn! men det er ikke ideelt å være alenemor i to uker når jeg er så dårlig som jeg er, men dette avtar jo om noen uker/ mnd? ts Anonymkode: a8bc6...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det blir kanskje litt vanskeligere når han jobber offshore, ja. Jeg har selv en mann som jobber borte to uker og hjemme to uker, men han er mye nærmere og kan komme hjem. Det har han gjort ett par ganger når jeg har vært skikkelig syk. Jeg skjønner deg veldig godt, det er drittøft med menn som jobber borte og gravid i tillegg. Ikke hør på de som kommer med dumme kommentarer❤️ Det er mulig å få avlastning av barnevern, homestart som noen nevnte er vel oftest bare ett par timer i uken. Anonymkode: 2a912...47a takk🤎 angrer nesten litt på hele innlegget 😅 men takk for godt svar! Anonymkode: a8bc6...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): tenker du att vi adopterer bort barna slik at far får jobbe gjennom svangerskapet? hva kan barnevernet hjelpe med? Anonymkode: a8bc6...a5d Om du ikke håndterer barna og økonomien er då skral, så bør kanskje fosterhjem vurdres, ja. Anonymkode: 6a7e5...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså?? Ting skjer uplanlagt, men vi skal for all del klare å ta vare på tre barn! men det er ikke ideelt å være alenemor i to uker når jeg er så dårlig som jeg er, men dette avtar jo om noen uker/ mnd? ts Anonymkode: a8bc6...a5d Hva om den nyfødte er syk? Kolikk? Tror din mann bør se seg om etter en annen jobb. Helt hinsides å få tre barn, uten nettverk, med en mann offshore. Anonymkode: 6a7e5...7a4 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #17 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke håndterer barna og økonomien er då skral, så bør kanskje fosterhjem vurdres, ja. Anonymkode: 6a7e5...7a4 nå koker det her. Det er snakk om en periode på 2-3 mnd hvor formen er rævva at vi skulle hatt en annen løsning! økonomien er god men vi har ikke råd til at han går ulønnet, slik er det nok for de fleste. Anonymkode: a8bc6...a5d 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #18 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om den nyfødte er syk? Kolikk? Tror din mann bør se seg om etter en annen jobb. Helt hinsides å få tre barn, uten nettverk, med en mann offshore. Anonymkode: 6a7e5...7a4 de to forrige hadde kolikk, så den biten skremmer meg ikke. er på ingen måte redd for å være alene med barna når minstemann er født, da er jo formen bra igjen. jeg tåler å ha det travelt Anonymkode: a8bc6...a5d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #19 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): nå koker det her. Det er snakk om en periode på 2-3 mnd hvor formen er rævva at vi skulle hatt en annen løsning! økonomien er god men vi har ikke råd til at han går ulønnet, slik er det nok for de fleste. Anonymkode: a8bc6...a5d Men da må dere enten leie inn hjelp, eller senke krav til hva en må i hverdagen kraftig. Kjør litt støv i krokene, grandis til middag og at far tar igjen husarbeid i friperioder (eller vaskehjelp). Anonymkode: ae38b...cc5 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #20 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om du ikke håndterer barna og økonomien er då skral, så bør kanskje fosterhjem vurdres, ja. Anonymkode: 6a7e5...7a4 Ta deg sammen. Det er ikke alt her i verden som kan planlegges til punkt og prikke. Det må være usannsynlig digg å ha 100% styr på skjebnen og livet, slik du åpenbart har. Har du en særavtale med vår Skaper, kanskje? Anonymkode: ba1d7...84f 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå