AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Del Skrevet 20. august 2021 Har i perioder ofte våknet opp med smerter i skulderen. Gjør spesielt vondt når jeg løfter opp armen. I dag våknet jeg opp med så store smerter at jeg nesten ikke greier å fungere normalt. Aldri hatt SÅ vondt før. Noen formening om hva det kan være? Andre som opplever det samme? Skal sies at jeg trener styrke, men smertene har aldri oppstått i forbindelse med trening, og jeg trener ikke spesielt tungt heller, så tror ikke det har noe med det å gjøre. Smertene har også oppstått selv om jeg ikke har trent på en lengre periode. Kan det være at jeg bare har ligget på skulderen? Anonymkode: 294bd...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tangent Skrevet 20. august 2021 #2 Del Skrevet 20. august 2021 Kjøp ny pute? Hvis du sover mye på siden bør du ha en høy pute, og puter slites ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Del Skrevet 20. august 2021 Frozen shoulder eller kapsulitt som det også kalles, er fryktelig smertefullt, og man får veldig redusert bevegelighet. Jeg har selv hatt det på begge sider, men med noen års mellomrom. Ta en tur til legen før det får utvikle seg for langt, hvis det er det du har. Det er en tilstand som kan vare i årevis hvis man ikke får behandling, og ikke tar smertene på alvor. Anonymkode: 1c512...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Frozen shoulder eller kapsulitt som det også kalles, er fryktelig smertefullt, og man får veldig redusert bevegelighet. Jeg har selv hatt det på begge sider, men med noen års mellomrom. Ta en tur til legen før det får utvikle seg for langt, hvis det er det du har. Det er en tilstand som kan vare i årevis hvis man ikke får behandling, og ikke tar smertene på alvor. Anonymkode: 1c512...ad1 Ok, hvordan behandler man dette? Leste litt om det nå, vet ikke om det er det jeg har. Det kommer og går veldig. Kan plages med det en periode over flere uker, for så å ikke plages i det hele tatt i opp til flere måneder. Ser det også rammer flest mellom 40 og 70 år. Jeg er 25 år, men kan selvfølgelig være en av de som har det likevel. Hvordan finner legen ut om det er dette jeg har? Ts Anonymkode: 294bd...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, hvordan behandler man dette? Leste litt om det nå, vet ikke om det er det jeg har. Det kommer og går veldig. Kan plages med det en periode over flere uker, for så å ikke plages i det hele tatt i opp til flere måneder. Ser det også rammer flest mellom 40 og 70 år. Jeg er 25 år, men kan selvfølgelig være en av de som har det likevel. Hvordan finner legen ut om det er dette jeg har? Ts Anonymkode: 294bd...7e8 Det er ingen effektiv behandling mot frozen shoulder, men jeg har fått kortisonsprøyter, og det tar smertene. Jeg har tatt MR av skulder for å få bekreftet at det er FS. Hvis det kommer og går, som du beskriver, er det nok ikke frozen shoulder. Kanskje du kan ha en betennelse som blusser opp i perioder. Det er uansett lurt å få legen til å sjekke ut hva det kan være. Anonymkode: 1c512...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 20. august 2021 #6 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Andre som opplever det samme? Ja, men jeg sover ofte på skulderen min også (ligger å tviholder på puta😅) edit - ikke såååååå vondt altså, men definitivt ubehagelig++ Endret 20. august 2021 av Beeblebrox 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Del Skrevet 20. august 2021 Når jeg har frozen shoulder (har det hele tiden, men bare vondt til tider) er det så vondt at jeg kommer meg ikke ut av sengen. Det kan komme kastene på meg i løpet av en natt. Det er fryktelig vondt!! Som ab over sier; om det kommer og går er det nok ikke fs. Jeg har og slimposebetennelse i begge skuldrene og det "kommer og går" i løpet av dagen. Betennelsetilstander gjør det. Jeg bruker vimowo når jeg kjenner "murringer" i armen. Det har holdt det i sjakk i snart 4 år (🤞) Gå til lege og få det undersøkt. Går du for lenge kan det bli kronisk og det vil du ikke. Lykke til! Anonymkode: ecfff...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #8 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen effektiv behandling mot frozen shoulder, men jeg har fått kortisonsprøyter, og det tar smertene. Jeg har tatt MR av skulder for å få bekreftet at det er FS. Hvis det kommer og går, som du beskriver, er det nok ikke frozen shoulder. Kanskje du kan ha en betennelse som blusser opp i perioder. Det er uansett lurt å få legen til å sjekke ut hva det kan være. Anonymkode: 1c512...ad1 Ok, takk for svar! Skal få det sjekket Ts Anonymkode: 294bd...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når jeg har frozen shoulder (har det hele tiden, men bare vondt til tider) er det så vondt at jeg kommer meg ikke ut av sengen. Det kan komme kastene på meg i løpet av en natt. Det er fryktelig vondt!! Som ab over sier; om det kommer og går er det nok ikke fs. Jeg har og slimposebetennelse i begge skuldrene og det "kommer og går" i løpet av dagen. Betennelsetilstander gjør det. Jeg bruker vimowo når jeg kjenner "murringer" i armen. Det har holdt det i sjakk i snart 4 år (🤞) Gå til lege og få det undersøkt. Går du for lenge kan det bli kronisk og det vil du ikke. Lykke til! Anonymkode: ecfff...b7b Så man kan ha det hele tiden uten å ha smerter? Eller merker du det på et vis da og? At bevegeligheten blir mindre? Kan egentlig aldri huske å ha fått smertene sånn plutselig i løpet av dagen. Er alltid når jeg står opp jeg isåfall kjenner at jeg har det. Men har som sagt aldri gjort så vondt som i dag! Ts Anonymkode: 294bd...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå