Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å hjelpe eksen min.

Vi eier bolig sammen, har utsatt deling av boligen siden jeg ønsker at barna skal slippe å flytte til leide leiligheter.

Han var selvstendig næringsdrivende, det gikk til H med firmaet etter ei ulykke, og han ble personlig ansvarlig for gjeld. Han klarte ikke betjene gjelda når han ble ufør etter ulykken, og hadde ikke bra nok forsikring. 

Det er 5 år siden vi gikk til hvert vårt, da situasjonen ble for vanskelig å takle. Jeg er etablert på nytt men har fremdeles et godt forhold til han, og han er en av våre nærmeste omgangsvenner. Vi samarbeider godt om barna.

Planen jeg har tenkt på, uten å snakke med han, er om jeg tar opp lån for å få samlet alt i ett. Overtar hele huslånet og legger til litt for å dekke gjelda hans. Da blir han "rein" for anmerkninger og får muligheten til å kjøpe boligen fra meg igjen. Med gjelden innbakt blir det ca 70% belåning på boligen 

Jeg har egentlig ikke lyst å kjøpe han ut, da vi bor i ei lita bygd og jeg vil få spørsmål på jobb om overdragelse av eiendom. Details, i know, MEN Jeg vil ikke fortelle folk om hans situasjon. Er det mulig å gjøre slikt og deretter la han kjøpe meg ut for hele lånesummen, dersom man ordner en egen kontakt på dette? Noen som har tips og råd å komme med? Trenger ikke å høre at jeg ikke bør hjelpe han, jeg kjenner han godt. 

Anonymkode: beca6...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp han ut av boligen og så kan han selv betale ut gjelden sin.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Dere kan eie boligen sammen selv om all gjeld står på deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...