AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Del Skrevet 20. august 2021 Vi gifter oss på ordførerens kontor på samfunnshuset om et års tid. Jeg er litt usikker på hva slags kjole som er vanlig å ha når man har den typen bryllup? Hva slags kjole hadde dere/skal dere ha? Anonymkode: 4f736...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Del Skrevet 20. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi gifter oss på ordførerens kontor på samfunnshuset om et års tid. Jeg er litt usikker på hva slags kjole som er vanlig å ha når man har den typen bryllup? Hva slags kjole hadde dere/skal dere ha? Anonymkode: 4f736...00d Alt er innafor, ha på det du har lyst på Det kommer vel også an på om dere skal feire med bryllupsfest samme dag, eller bare stikke innom å gifte seg i lunsjen på en vanlig dag. Vi giftet oss på rådhuset i fjor og hadde vanlig, lang hvit brudekjole. De som hadde vielse etter oss hadde flott hvit brudekjole med slør og var veldig pyntet, mens de som var før oss hadde en "bare" en enkel, pen kjole som ikke var hvit. De fleste jeg kjenner personlig som har giftet seg på rådhuset (eller tinghuset som det var før) har brukt en slags brudekjole (med unntak av min mor som gikk for en knall rosa kjole (80-tallet 😆)). Hvor vielsen finner sted sier jo ikke så mye om hvordan type bryllupsfest dere skal ha Festen kan jo være både uformell eller formell uavhengig om man gifter seg på rådhuset eller gjennom en religiøs seremoni. Anonymkode: 53bcf...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Del Skrevet 20. august 2021 Tusen takk for veldig godt svar og god hjelp ❤️ Min mor giftet seg også på Oslo Rådhus i vanlig kjole på 80-tallet, men tenkte dette kanskje hadde endret seg litt. Hadde vært koselig med en enkel brudekjole, men så ble jeg usikker på om det bare ble mer styr 😄 Hvor endte du med å kjøpe enkel brudekjole? Synes ikke sånt er så enkelt å finne. Anonymkode: 4f736...00d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Del Skrevet 20. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Tusen takk for veldig godt svar og god hjelp ❤️ Min mor giftet seg også på Oslo Rådhus i vanlig kjole på 80-tallet, men tenkte dette kanskje hadde endret seg litt. Hadde vært koselig med en enkel brudekjole, men så ble jeg usikker på om det bare ble mer styr 😄 Hvor endte du med å kjøpe enkel brudekjole? Synes ikke sånt er så enkelt å finne. Anonymkode: 4f736...00d Jeg orket ikke gå i brudesalonger og det er jo veldig dyrt med kjole nytt, så kjøpte brukt brudekjole på finn.no Massevis av kjoler i alle type stiler der! Men det er selvfølgelig veldig innafor å bruke en fin, dyr kjole på rådhuset akkurat som i kirka. Det er jo en stor begivenhet å gifte seg, man må jo få pynte seg som man vil og har drømt om! Anonymkode: 53bcf...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Del Skrevet 21. august 2021 Har tidligere jobbet på et Rådhus, og sett en brud med ganske stor brudekjole. Reagerte ikke noe negativt på det. Det er bare hyggelig at folk gifter seg. Anonymkode: 387e5...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg rakk ikke å finne drømmekjolen, vi kjørte et raskt bryllup. Endte med en kjole fra H&M til et par hundrelapper - det funket heeeeelt fint. Hadde jeg hatt et par mnd ekstra hadde det blitt brudekjole etter min smak, men jeg lever fint med kjolen jeg endte opp med. Bruk det du vil! Det er den eneste anledningen man bruker en sånn kjole, så dersom man kjenner på at man vil må man bare gjøre det uansett hvor bryllupet finner sted! Anonymkode: 5754a...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. august 2021 #7 Del Skrevet 21. august 2021 AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 13.29): Vi gifter oss på ordførerens kontor på samfunnshuset om et års tid. Jeg er litt usikker på hva slags kjole som er vanlig å ha når man har den typen bryllup? Hva slags kjole hadde dere/skal dere ha? Anonymkode: 4f736...00d jeg giftet meg i en knelang blå typ cocktailkjole. Så andre som hadde skikkelig brudekjole og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #8 Del Skrevet 22. august 2021 Tusen takk for innspill ❤️ Har hatt lyst til å gifte meg lenge, men så har det liksom ikke blitt noe av det. Og nå er jeg snart 40, så det må liksom bli en enkel kjole, men har fortsatt lyst på en brudekjole ja ❤️ Anonymkode: 4f736...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august 2021 #9 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (På 22.8.2021 den 7.20): Tusen takk for innspill ❤️ Har hatt lyst til å gifte meg lenge, men så har det liksom ikke blitt noe av det. Og nå er jeg snart 40, så det må liksom bli en enkel kjole, men har fortsatt lyst på en brudekjole ja ❤️ Anonymkode: 4f736...00d hvorfor må den bli enkel bare fordi du snart er 40? Bruk nøyaktig den kjolen du vil du 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Del Skrevet 23. august 2021 On 8/22/2021 at 7:20 AM, AnonymBruker said: Tusen takk for innspill ❤️ Har hatt lyst til å gifte meg lenge, men så har det liksom ikke blitt noe av det. Og nå er jeg snart 40, så det må liksom bli en enkel kjole, men har fortsatt lyst på en brudekjole ja ❤️ Anonymkode: 4f736...00d Enig med over, det må ikke være enkel kjole Det er ikke uvanlig sent å gifte seg i slutten av 30åra nå, og uansett om man er 20 eller 50 skal man jo få pynte seg i den aller fineste kjolen i sitt eget bryllup Anonymkode: 53bcf...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Del Skrevet 23. august 2021 Synes du skal velge den kjolen du liker best, se bort fra alder og hvor det er og sånt tull! Du skal gifte deg! Anonymkode: 454d9...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 23. august 2021 #12 Del Skrevet 23. august 2021 Vi hadde brudekjole og dress med vest og alle var i finstasen, da vi giftet oss på rådhuset. Hvorfor skal man kun kunne kle seg sånn i et kristent bryllup? Ingen av oss har noen interesse av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg tenker som så at det er ikke lokalene det kommer an på, og ikke alderen heller. Man blir akkurat like gift om man gifter seg i det kommunale seremonirommet som 38(?)-åring, som om man er 28 og gifter seg i en middelalderkirke. Velg kjole etter hvilken stil du liker og hva du synes kler akkurat deg. Se f.eks på Merete Lingjærde fra Skal vi danse: hun hadde stor, hvit brudekjole i en alder av snart 60. Nå skal det sies at jeg selv er snart 50 og har planer om borgerlig bryllup selv. Jeg har ikke kjøpt kjole selv ennå, men jeg ser etter en brudekjole som ikke er fotsid. Gjerne en knelang modell, a'la den på dette bildet. Anonymkode: 835d1...f8d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. august 2021 #14 Del Skrevet 23. august 2021 skruttveig skrev (13 timer siden): Vi hadde brudekjole og dress med vest og alle var i finstasen, da vi giftet oss på rådhuset. Hvorfor skal man kun kunne kle seg sånn i et kristent bryllup? Ingen av oss har noen interesse av det. helt enig. og borgelig vielse betyr heller ikke at man ikke kan ha stor brullupsfest. Borgelig vielse er også veldig høytidelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 24. august 2021 #15 Del Skrevet 24. august 2021 Maleficenta skrev (7 timer siden): helt enig. og borgelig vielse betyr heller ikke at man ikke kan ha stor brullupsfest. Borgelig vielse er også veldig høytidelig Helt enig med deg også Og det var mye finere for oss å høre teksten hun leste som var om å dyrke kjærligeten og være trofast og snille med hverandre livet ut, ikke bare masse ord om en gud som kommer og stjeler showet i kjerka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå