Gå til innhold

Blå alkoholfri drink?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drakk en blå alkoholfri drink i baren på Scandic Lillehammer i sommer. Tror ikke den hadde et spesielt navn, hvis man ba om alkoholfritt fikk man valget mellom rosa og blå drink. Husker også å ha fått servert noe lignende på Kielferga da jeg var 15, så mulig den er ganske vanlig rundt om kring? Jeg er gravid og kjenner nå en skikkelig craving på denne drinken, og lurer på om noen har aning på hva denne kan hete, og hvilke ingredienser man trenger for å lage den? 😅

Anonymkode: 78773...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåfargen er nok fra blå Curaçao. Husker du hvordan den smaker? Kanskje en Isbjørn? Den smaker sitron, blandet av lemonade og sitronsaft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (4 minutter siden):

Blåfargen er nok fra blå Curaçao. Husker du hvordan den smaker? Kanskje en Isbjørn? Den smaker sitron, blandet av lemonade og sitronsaft. 

Finnes det alkoholfri blå Curaçao? 

Anonymkode: ee502...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei ?

Anonymkode: 8ccd9...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Rose's Blue Curacao 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stan skrev (21 minutter siden):

Rose's Blue Curacao 🙂

Aha! Da er jeg med. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stan skrev (1 time siden):

Tenkte også på curacao fordi jeg vet at den er veldig blå, men har ikke smakt det før, så synes det er vanskelig å vite. Leser på nettet at det skal smake appelsin og litt bittert, men det kjenner jeg ikke helt igjen. Drinken jeg smakte var nok veldig barnevennlig, ganske søt, men godt balansert med syre og friskhet. Vanskelig å gi en nærmere beskrivelse 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte også på curacao fordi jeg vet at den er veldig blå, men har ikke smakt det før, så synes det er vanskelig å vite. Leser på nettet at det skal smake appelsin og litt bittert, men det kjenner jeg ikke helt igjen. Drinken jeg smakte var nok veldig barnevennlig, ganske søt, men godt balansert med syre og friskhet. Vanskelig å gi en nærmere beskrivelse 😅

Prøv en Isbjørn. Curaçaoen gir ikke mye smak. Lemonade og sitronsaft kan passe. Jeg har bare prøvd med alkohol, den var søt og frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...