Gå til innhold

Når legger deres 3 klassinger seg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min legger seg 19-20  Søndag-Torsdag, kommer helt an på hvor sliten barnet er :) på fredag og lørdag er han oppe til 23, han sover til 730 på hverdagen og 10-11 i helgene.

barnet har ikke mobil ennå og ps4 står i stua, så slik er heldigvis ikke noe problem, men legger han seg 19 så leser det av og til før det sovner, og noen ganger vil barnet ha ipad i senga og barnet får lov til det av og til,men da må barnet være i seng kl 1830 og sitte på ipad til 1930,men det er ikke hver dag.

Anonymkode: dc835...923

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt syv i hverdagen og åtte i helgene. Dette fordi begge barna står opp kl. 5 uansett om det er skole eller ferie. Vi har prøvd å legge de seinere, men det har ført til sure og trøtte barn hele dagen. De rutine mennesker.

De er rimelig ferdige når kvelden kommer 😅

Anonymkode: fa3ae...9aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rundt syv i hverdagen og åtte i helgene. Dette fordi begge barna står opp kl. 5 uansett om det er skole eller ferie. Vi har prøvd å legge de seinere, men det har ført til sure og trøtte barn hele dagen. De rutine mennesker.

den skjønner jeg, da kan man jo ikke være lengre opp hvis de ikke sover.

Min var oppe til 23 hele ferien også

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Mine la seg kl 20 når det var skole dagen etter da de gikk i 3. klasse.

Skrevet

Legger seg 21.00, men sovner nok ikke før 22.00 og våkner ca 08.00 

Anonymkode: 31b4f...7c1

Skrevet

Legger seg 21. Sovner ca 22. Våkner ca 5:45-06:00

Anonymkode: e0856...449

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Misunnelig!

Anonymkode: e0856...449

Skrevet

Min legger seg 23 og sovner greit. Legger jeg tidligere får hun ikke sove. Står opp 730 i uka men kan sove lenger i helgene/ferier.  Søvn har alltid vært vanskelig, så deilig å ha funnet en rutine som fungerer. Hun trenger mindre søvn enn andre. Har ADHD, går ikke på medisiner.

Anonymkode: a6889...a5f

Skrevet

Hun legger seg 20.30 og sovner vel rundt 21. Står opp 7.15 på hverdagene uthvilt og uten mas. I helgene får hun være oppe til 22. Jeg synes helger er for korte til å ha leggetid langt fra det som gjelder i hverdagen, da blir fort mandagene veldig tunge. I ferier er det mer frislipp. 

Skrevet

Kl 8 er vel anbefalt for barn i den alderen, så han legger seg rundt da

Anonymkode: eb1ea...d17

Skrevet

Legger seg som regel 21-21.30 hverdag som helg, var noen dager våken til 23 i ferien. Gutt 8 år. Må ikke vekkes før 07.30, og senest 08.00 to dager i uker da faren har hjemmekontor og er hjemme.

Anonymkode: cf145...622

Skrevet

Han legger seg ca 1930. Han elsker å ligge i senga og høre på lydbok, så han gjør det til kl ni. Da tar jeg telefonen bort, og han har stort sett sovnet da. 

Skrevet

Hun legger seg ca kl 20. Vekkes kl 7. Datteren min på 6 år legger seg samtidig og våkner kl 6. Hun trenger mindre søvn, så det er nok ganske individuelt.

Anonymkode: 3e3c2...6a4

• Liker 1
Skrevet

Min 3 klassing legger seg senest 20.30, gjelder både ukedager og i helgene. Våkner ca rundt 06.30 hver dag🙂

Skrevet

her var det litt forskjellig ja :)  hvis det hadde vert problemer med hverdagen pga mini var oppe til 23 fredag og lørdag, hadde jeg selvagt lagt mini tidligere,men det funker godt :)

etter 20 på hverdager er uaktuelt her, da blir mini super grinete dagen etter

Skrevet

Når starter skolen hos dere med barn som sover til 8 i ukedager?

• Liker 7
Skrevet

Min 8-åring som begynte i 3.klasse nå i august legger seg 20.30. Han våkner ca. 07.00. Skolen begynner 08.30 (vi bor 1 minutts gange unna). Han sovner i grunn ila få minutter etter at vi har lest. Ikke grinete eller vanskelig å få opp om morgenen. 

Har inntrykk av at de fleste (hvertfall blant guttene i klassen, som er de jeg kjenner best), legger seg mellom 20.00-20.30. 

Anonymkode: 6b31d...1d0

Skrevet

Vår 4.klassing går på badet senest kl 20, uansett dag. Hun er i seng ca 2015 og klar for å sovne litt over 2030(spørs hva vi gjør i leggerutinen,  hvor langt kapitlet i boka er osv,). Har etter eget valg på alarm kl 0630. Våkner,  står opp og går på badet. Skolebussen henter 0750, skolen beg 0830. Bruker ca 10-12 min på å gå til henteplassen til buss. Hun trenger god tid om morgenen  hvis ikke går hunni vranglås og alt tar dobbelt så lang tid og det blir bare stress. 

Anonymkode: 1a5a1...347

Skrevet

Vår tredjeklassing trenger helst 11 tiners søvn. Prøver å sovne rundt 20:00 for å våkne til 07:00. 

Anonymkode: 9ad69...736

Skrevet
Sol79 skrev (19 timer siden):

Når starter skolen hos dere med barn som sover til 8 i ukedager?

08.30, og bor bare none få minutter fra skolen så må senest 08.25 hjemmefra 

Anonymkode: cf145...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...