AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Jeg som trodde jeg var lur når jeg kjøpte 500g/800g-pakkene med yoghurt, fremfor de firepakningene med små begere. Men så ser jeg at kg-prisen er lavere for firepakningene 🤪 Hva er logikken her? Anonymkode: 634ff...6cf 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Haha, det har jeg også sett. Tenker det er mer prispress fra konkurranse på multipack enn på halvliterne. Anonymkode: 00d1d...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Jupp, galskap. Sikkert priskrig av noe slag. Tocasaus også er kilosprisen ofte lavere på de mindre glassene… jeg har lært meg å sjekke pris HVER GANG jeger på butikken nå. Anonymkode: c7b34...df7 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Ja. Dette har jeg sett også. Gjelder dessverre ALTFOR mange produketer. Det samme gjelder enkelte "refill-pakker" med f.eks. såpe og krydder også. Billigere å kjøpe den med mest embalasje. Anonymkode: 9c1bf...ea6 6
skrue Skrevet 21. august 2021 #5 Skrevet 21. august 2021 Sjekker alltid slikt. Det kan ha å gjøre med hva det selges mest av. Dvs, om en fabrikant selger store serier av noe i små porsjoner i forhold til en med større så kan den faste kostnaden (for utstyr etc) fordeles over flere enheter. Men ofte er det nok også en spekulasjon med i bildet dvs at kunden ikke sjekker eller bryr seg. Kaviar på tube er en type produkt der det hender. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Jeg så denne overskriften på KG rett før jeg gikk i butikken idag. Jaggu var ikke det lille begeret med gresk yoghurt billigere per kilo enn det store 🤪 Anonymkode: a6dbd...596
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Dette er ikke noe nytt. Jeg sjekker ALLTID engetsprisen på varene jeg handler, da ser jeg hva som er billigst. Anonymkode: 53f36...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå