Gå til innhold

Bluestep eller inkasso?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt refinansiering via bluestep, men er usikker på om det er et smart valg

Det er en lang historie med gammel inkasso, ingenting nytt. Jeg er i stand til å betale regninger i rett tid nå i voksen alder, jeg har også grei inntekt på 700 000.

Jeg eier bolig med eks og har gjeld sammen som har gått til inkasso og videre til namsmann. Eksen har ikke mulighet til å kjøpe meg ut pga. dårlig inntekt. Jeg ønsker å beholde huset da vi har barn sammen og alternativet er å leie leilighet som er dyrere enn boligen.

Kan kjøpe ut eksen og refinansiere gjeld via bluestep, men da må jeg refinansiere boliglån som ikke har gått til inkasso også. Gjelden totalt er 1 229 000, der 850 000 ikke har gått til inkasso og ikke kommer til å gå til inkasso.

Forstod at det er greit å ta lån i bluestep og deretter flytte det til annen , vanlig bank. Noen som har erfaringer å dele? Er det lett å få nytt lån etterpå, når banken ser at nåværende lån er hos bluestep? Jeg ønsker ikke å sitte med så dyre renter helt til huset er nedbetalt. 

Anonymkode: 74454...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er huset verdt?

Normalt er det lavere rente på lån i BS enn på inkassogjeld. Lån i BS kan refinansieres når som helst og har ingenting negativt heftet ved seg. Langt flere enn du tror bruker BS som primærbank for sine lån.

• Liker 1
Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Hva er huset verdt?

Normalt er det lavere rente på lån i BS enn på inkassogjeld. Lån i BS kan refinansieres når som helst og har ingenting negativt heftet ved seg. Langt flere enn du tror bruker BS som primærbank for sine lån.

Takk for svar 😊 Huset har takst på 1 750 000. 

Anonymkode: 74454...1d0

Skrevet

Jeg er takstmann og takserer litt for BS.

Syns det virker som grei skuring å overta hus og gjeld, bli kvitt inkassosaken og refinansiere i annen bank etter hvert. Betjeningsevnen er mer enn god nok og sikkerheten tilfredsstillende for de fleste banker. Fordelen med BS er raske svar/behandling og at de har den risikoviljen de har.

Når inkassosaken er borte fremstår du som en langt mer attraktiv kunde uavhengig årsak til inkassosaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...