AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 hvordan forteller jeg om graviditeten? kjenner jeg gruer meg litt, er redd for å bli mer såret over kommentarene,himlingen med øynene, og vil nesten forberede meg på en slags forsvars «tale» Jeg er gravid med mitt 4. barn. med samme mann forøvrig. Godt gifte på 15 året, og det er en veldig ønsket og planlagt graviditet. vi i kjernefamilien har gledet oss lenge, og barna har også visst lenge at vi prøver på en til. Barna vi har er også aktive, sunne friske og flotte. Så vi er ikke utslitte eller overarbeidet heller. men uansett så er det denne ene i familien som bruker enhver anledning til å ytre sin mening om at egentlig er to barn mer enn nok. trenger vel ikke fler nå, herregud tre er mange, o.l og sier ting ikke direkte til meg, men høyt nok til at jeg skal høre det. .f. Eks Som når yngste barnet har sagt; jeg vil også ha en lillebror, så svarer hun; nei nååå holder det, det går ikke an. Nei nei nei « himle med øya» til opplysning. Vi har mer enn stort nok hus og bil allerede, god økonomi,trygge jobber, og har aldri barnevakt, og savner ikke det heller, så vi er ikke en belastning for noen, vi er alltid de som hjelper resten av familien på alle måter. Anonymkode: b13e4...724
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Fortell om graviditet med glede, ikke på en unnskyldende måte. Hvis noen kommer med noe negativt, så øv deg på en standardfrase av noe slag. Vi gleder oss veldig, eller noe lignende. Gjenta gjebta Anonymkode: c0fee...6f3 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Hva med å ikke si noe? 😅 Og når vedkommende spør fordi mage sier du «ja», og på kommentar om «er ikke 3 nok» sier du «jeg har fått med meg at du mener det gjentatte ganger - derfor jeg ikke har nevnt noe til akkurat deg». Eller «det ba jeg ikke om din mening om». Anonymkode: c3135...e90 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva med å ikke si noe? 😅 Og når vedkommende spør fordi mage sier du «ja», og på kommentar om «er ikke 3 nok» sier du «jeg har fått med meg at du mener det gjentatte ganger - derfor jeg ikke har nevnt noe til akkurat deg». Eller «det ba jeg ikke om din mening om». Anonymkode: c3135...e90 Takk 😊 Anonymkode: b13e4...724
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fortell om graviditet med glede, ikke på en unnskyldende måte. Hvis noen kommer med noe negativt, så øv deg på en standardfrase av noe slag. Vi gleder oss veldig, eller noe lignende. Gjenta gjebta Anonymkode: c0fee...6f3 Gjenta gjenta, uten å skamme meg, takk 😊 Anonymkode: b13e4...724
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: men uansett så er det denne ene i familien som bruker enhver anledning til å ytre sin mening om at egentlig er to barn mer enn nok. Anonymkode: b13e4...724 Kan du ikke bare droppe å ha noe med personen å gjøre? Ikke inviter, ikke besøk... problem solved? Anonymkode: 6c444...73c 1
Gjest BethD Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 Hvorfor bryr du deg? Hold deg unna personen og vær lykkelig!
OlsenHansen Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 De prøver bare å flytte sin egen skam over på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå