AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Til dere menn som opplever sextørke i forholdet; er deres egen sexlyst like lav? Tilpasses den partneren? Vi har hatt og har nå en periode med sextørke som med små avbrudd har vart over ett år. I begynnelsen tenkte jeg det skulle være kortvarig, og tilpasset egenkosen etter det - dvs ikke for ofte i tilfelle det plutselig skulle dukke opp en mulighet til erotikk. Med årene øker «ladetiden» på menn. Jeg har vært singel i mange år mellom forhold uten å dekke behovet med korte forhold. Jeg har valgt å nyte egensex i påvente av den rette. Gjerne daglig eller oftere. Men så har da familiesituasjonen og koronaen gjort at jeg både sitter i en sextørke og har tilnærmet null anledninger til å gjøre noe med saken selv. Når man våkner med ereksjon på 4 uken uten tid og sted til å gjøre noe med det, merker jeg at dette tærer voldsomt. Jeg føler det fornedrende å runke etter at samboer har sovnet, kan ikke fordra spørsmålet om «dusjen var deilig» og kunne aldri tenkt meg ta det ut på toalettet på jobb. De er så få at det ville gitt vel mange spørsmål fra kolleger. Og mellom dette har jeg null muligheter til å stikke meg bort på egnet sted uten å få en million spørsmål om hva jeg skal eller hvorfor vi ikke kan gjøre noe sammen (dvs alt mulig annet enn sex). Jeg trodde lenge i fjor vår at felles tid hjemme under koronaen ville gi rom for mer felles hygge. Det eneste som skjedde var at jeg oppdaget at hun fant plass til egenkos. jeg hadde perioder hvor jeg måtte gjøre oppdrag utenfor hjemmet og fant fort ut at slike stunde ble godt utnyttet. Selv befinner jeg meg i en seksuell ørken. Jeg blir mer og mer sur, gretten og oppfarende for hver dag som går. Jeg har aldri skammet meg over sexlysten min eller at jeg koser meg med meg selv, men nå er det faktisk blitt slik at jeg gjør nettopp det når jeg etter uker endelig får anledning til å ta på meg selv. Kroppen slapper av, men jeg skjemmes over måten jeg må gjøre det på. Anonymkode: aa6ec...af3 4
so_what Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 Min egen erfaring er at sexlysten varierer endel. Men det du beskriver her høres veldig dysfunksjonelt ut. Gå til samlivsterapeut! 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Jeg har et annet spørsmål. Menn som lever i langvarig sextørke, hvorfor går dere ikke fra kona? Anonymkode: 2e3ee...afb 9
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Jeg tenker det er fra person til person. Jeg var sammen med en mann som hadde mye lyst og etter 3 mnd som samboere prioriterte han 6 øl frem for kos. Jeg kunne ikke hinte til det engang fordi da fikk jeg nei, men hvis jeg lot være med å si noe så kanskje sjansen var til stede. Alt på hans premisser, jeg måtte bare bli «klar» på 2 min. jeg ble helt «sinnssyk» i topplokket! Tårene trillet når jeg stod i dusjen, følte meg helt nummen når jeg gjorde husarbeid, og hver fysiske berøring bare gjorde vondt i hjertet fordi jeg da kjente på et håp. Så jeg sa ifra om at dette ikke fungerte og så gikk jeg! Livet er for kort! Anonymkode: b813f...257 9
sicario Skrevet 20. august 2021 #5 Skrevet 20. august 2021 Hadde inntil nylig ca 7 år uten at vi hadde sex. Lysten var fraværende hos begge to ja.
sicario Skrevet 20. august 2021 #6 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et annet spørsmål. Menn som lever i langvarig sextørke, hvorfor går dere ikke fra kona? Anonymkode: 2e3ee...afb Fordi sexen ikke var så viktig. Gikk helt fint for oss i ca 7 år uten sex. Sex er ikke så big deal. Var spennende frem til man var et par og tyve. Ettersom man blir eldre så blir sex mindre viktig. Been there, done that liksom. ville heller være med kona resten av livet uten sex, en å gå i fra henne utelukkende for å skulle ha sex med noen andre. 7
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #7 Skrevet 20. august 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Fordi sexen ikke var så viktig. Gikk helt fint for oss i ca 7 år uten sex. Sex er ikke så big deal. Var spennende frem til man var et par og tyve. Ettersom man blir eldre så blir sex mindre viktig. Been there, done that liksom. ville heller være med kona resten av livet uten sex, en å gå i fra henne utelukkende for å skulle ha sex med noen andre. Hadde dere sex med noen andre i disse 7 årene da? Eller ble lysten på andre større? Anonymkode: 61b26...e24
sicario Skrevet 20. august 2021 #8 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde dere sex med noen andre i disse 7 årene da? Eller ble lysten på andre større? Anonymkode: 61b26...e24 Nei og nei. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #9 Skrevet 20. august 2021 sicario skrev (16 minutter siden): Fordi sexen ikke var så viktig. Gikk helt fint for oss i ca 7 år uten sex. Sex er ikke så big deal. Var spennende frem til man var et par og tyve. Ettersom man blir eldre så blir sex mindre viktig. Been there, done that liksom. ville heller være med kona resten av livet uten sex, en å gå i fra henne utelukkende for å skulle ha sex med noen andre. Det er ditt valg, men du går ikke til andre for å «utelukkende ha sex». Med andre kan du få både sex og alt det andre man vanligvis har i et forhold. Å bli ferdig med sexlivet i en alder av 30, 35 og sånn er mildt sagt trist. Anonymkode: 2e3ee...afb 12
sicario Skrevet 20. august 2021 #10 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ditt valg, men du går ikke til andre for å «utelukkende ha sex». Med andre kan du få både sex og alt det andre man vanligvis har i et forhold. Å bli ferdig med sexlivet i en alder av 30, 35 og sånn er mildt sagt trist. Anonymkode: 2e3ee...afb Jeg kan kun snakke for min egen del. Jeg ønsker ikke hverken sex, eller «alt det andre» med noen andre. Da vil jeg heller være med kona å ikke ha sex. Hadde sex vært viktig for meg, så hadde jeg mulig tenkt annerledes. Opplevdes ikke trist for oss. Om vi ønsket å ha sex, hadde vi bare hatt sex. Når man ikke ønsker noe eller ikke har et behov for noe, så oppleves det jo ikke som trist at man ikke har det. Det funket aldeles utmerket i disse årene. Nylig hadde vi sex 3-4 ganger i løpet av en uke. Når neste gang blir aner jeg ikke. Kan bli i kveld, men kan like gjerne bli om et år🤷🏼♂️ 6
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #11 Skrevet 20. august 2021 sicario skrev (44 minutter siden): Jeg kan kun snakke for min egen del. Jeg ønsker ikke hverken sex, eller «alt det andre» med noen andre. Da vil jeg heller være med kona å ikke ha sex. Hadde sex vært viktig for meg, så hadde jeg mulig tenkt annerledes. Opplevdes ikke trist for oss. Om vi ønsket å ha sex, hadde vi bare hatt sex. Når man ikke ønsker noe eller ikke har et behov for noe, så oppleves det jo ikke som trist at man ikke har det. Det funket aldeles utmerket i disse årene. Nylig hadde vi sex 3-4 ganger i løpet av en uke. Når neste gang blir aner jeg ikke. Kan bli i kveld, men kan like gjerne bli om et år🤷🏼♂️ Men snakker dere aldri om det? Siden du ikke aner om det blir om et år eller imorgen? Eller er lysten deres totalt synkeonisert, liksom? Forstår meg ikke helt på dette 😅 hva skjer hvis en av dere har lyst på sex? Sier den parten da ifra og ser hva som skjer? 🤔 Anonymkode: 9e6d6...553 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #12 Skrevet 20. august 2021 Kan du ikke snakke med henne om dette da!? Du er tydeligvis reflektert og glad i kona di, hvorfor snakker du ikke med henne!? Anonymkode: dee5e...d32 3
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #13 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til dere menn som opplever sextørke i forholdet; er deres egen sexlyst like lav? Nei. Så da må det onaneres nesten hver dag. Man blir vant til det. Anonymkode: b252b...bf8 1
Era Vulgaris Skrevet 20. august 2021 #14 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til dere menn som opplever sextørke i forholdet; er deres egen sexlyst like lav? Tilpasses den partneren? Vi har hatt og har nå en periode med sextørke som med små avbrudd har vart over ett år. I begynnelsen tenkte jeg det skulle være kortvarig, og tilpasset egenkosen etter det - dvs ikke for ofte i tilfelle det plutselig skulle dukke opp en mulighet til erotikk. Med årene øker «ladetiden» på menn. Jeg har vært singel i mange år mellom forhold uten å dekke behovet med korte forhold. Jeg har valgt å nyte egensex i påvente av den rette. Gjerne daglig eller oftere. Men så har da familiesituasjonen og koronaen gjort at jeg både sitter i en sextørke og har tilnærmet null anledninger til å gjøre noe med saken selv. Når man våkner med ereksjon på 4 uken uten tid og sted til å gjøre noe med det, merker jeg at dette tærer voldsomt. Jeg føler det fornedrende å runke etter at samboer har sovnet, kan ikke fordra spørsmålet om «dusjen var deilig» og kunne aldri tenkt meg ta det ut på toalettet på jobb. De er så få at det ville gitt vel mange spørsmål fra kolleger. Og mellom dette har jeg null muligheter til å stikke meg bort på egnet sted uten å få en million spørsmål om hva jeg skal eller hvorfor vi ikke kan gjøre noe sammen (dvs alt mulig annet enn sex). Jeg trodde lenge i fjor vår at felles tid hjemme under koronaen ville gi rom for mer felles hygge. Det eneste som skjedde var at jeg oppdaget at hun fant plass til egenkos. jeg hadde perioder hvor jeg måtte gjøre oppdrag utenfor hjemmet og fant fort ut at slike stunde ble godt utnyttet. Selv befinner jeg meg i en seksuell ørken. Jeg blir mer og mer sur, gretten og oppfarende for hver dag som går. Jeg har aldri skammet meg over sexlysten min eller at jeg koser meg med meg selv, men nå er det faktisk blitt slik at jeg gjør nettopp det når jeg etter uker endelig får anledning til å ta på meg selv. Kroppen slapper av, men jeg skjemmes over måten jeg må gjøre det på. Anonymkode: aa6ec...af3 Hva er årsaken til denne sextørken, da? Kommuniserer du med kona di i det hele tatt? Snakker dere sammen om situasjonen, om forventninger, ønsker, savn, og hvordan løse dette? 1
Leiv Skrevet 20. august 2021 #15 Skrevet 20. august 2021 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Hva er årsaken til denne sextørken, da? Kommuniserer du med kona di i det hele tatt? Snakker dere sammen om situasjonen, om forventninger, ønsker, savn, og hvordan løse dette? Hadde jeg visst. Og det gjør meg vel mest usikker på situasjonen . Vi har det jo bra ellers. Jeg bidrar med allt mitt og det gjør hun og. Men da er døgnet slutt. 1
sicario Skrevet 20. august 2021 #16 Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men snakker dere aldri om det? Siden du ikke aner om det blir om et år eller imorgen? Eller er lysten deres totalt synkeonisert, liksom? Forstår meg ikke helt på dette 😅 hva skjer hvis en av dere har lyst på sex? Sier den parten da ifra og ser hva som skjer? 🤔 Anonymkode: 9e6d6...553 Om en av oss vil ha sex, så sier man det bare, eller tar initiativ på en eller annen måte. Vi kjenner hverandre godt og har ikke vanskelig for å kommunisere😊 Samtidig så kan jeg ikke huske at noen av oss har avvist den andre, noen gang på snart 20 år. Det er egentlig ganske vilt når jeg tenker på det. Når en av oss vil og tar initiativ, så får den andre kjapt lyst 😊
Fioljenta Skrevet 20. august 2021 #18 Skrevet 20. august 2021 sicario skrev (1 time siden): Om en av oss vil ha sex, så sier man det bare, eller tar initiativ på en eller annen måte. Vi kjenner hverandre godt og har ikke vanskelig for å kommunisere😊 Samtidig så kan jeg ikke huske at noen av oss har avvist den andre, noen gang på snart 20 år. Det er egentlig ganske vilt når jeg tenker på det. Når en av oss vil og tar initiativ, så får den andre kjapt lyst 😊 Jeg er imponert, sicario. Det høres ut som om dere har snakket sammen, funnet en måte å leve på som dere begge trives med og møter hverandres behov når de dukker opp. Men det som imponerer meg, er at du virker så trygg både i forholdet og i at det dere vil, er helt greit. Bra! Det er så lett å bli revet med og frykte at noe er «feil» når man tror man «ikke er som alle andre». På nett og andre steder blir vi egentlig litt hjernevasket av hvordan ting «burde» være. Da er det lett å få et feil bilde av hva som er «normalt» og glemme å ta hensyn til egne ønsker. Jeg tror mange har lav lyst og tror noe er galt, men det trenger jo ikke å være galt. 💜 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #19 Skrevet 21. august 2021 Snakk med henne! Du sier at hun finner tid til "egenkos", da må det vel være rom for at du skal det også uten å skamme deg over det? Du virker å ha et litt forknytt forhold til onani, du føler det er fornedrende å ta et runk når samboer har sovnet, men kanskje ikke hun synes det. Det er heller ikke sikkert hun mener å påføre deg skam når hun spør om dusjen var deilig. Kanskje hun bare synes det er fint og en god løsning at du kan tar deg en runk i dusjen. Snakk med henne!!!! Dere må ta en prat om solosex sånn at du slipper å gjemme deg i skam som en katolsk skolegutt hver gang du skal runke. Anonymkode: 695a2...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #20 Skrevet 21. august 2021 Jeg ville likt at mannen tok seg en runk framfor utroskap! Anonymkode: 6a0e3...5bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå