AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #1 Skrevet 20. august 2021 Noe jeg kan ha i ei boks som kan stå noen uker. Eller har du tips til noe annet godt? Anonymkode: 5768b...1ef
Arkana Skrevet 20. august 2021 #2 Skrevet 20. august 2021 (endret) Kan jeg komme med et litt annet tips? Bare ignorer hvis det ikke passer deg. I stedet for å bake kjeksene og ha dem stående i en boks kan du lage deigen, trille den til passelige kuler og avkjøle en time i kjøleskap før kulene legges i boks eller pose og fryses. Når du venter gjester legger du bare så mange frosne kuler du trenger på et brett og steker etter anvisning i oppskriften, men legger til to minutter fordi deigen var frossen. Alltid nybakte cookies. Disse fra Gordon Ramsey liker jeg godt: 170 g sukker 170 g brunt sukker 225 g smør 2 egg 370 g hvetemel 1/2 ts salt 1 ts bakepulver 200 g hakket sjokolade, sjokoladebiter eller minismarties Visp smør og begge typer sukker sammen. Visp inn eggene, ett om gangen. Rør inn det tørre og sjokoladen. Sett røre på bakepapirkledt stekebrett (en stor spiseskje, beregn god avstand mellom). Stekes ved 180 grader i 8-10 minutter. La stå på brettet noen minutter før de legges på rist for avkjøling. Endret 20. august 2021 av Arkana 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #3 Skrevet 20. august 2021 Arkana skrev (53 minutter siden): Kan jeg komme med et litt annet tips? Bare ignorer hvis det ikke passer deg. I stedet for å bake kjeksene og ha dem stående i en boks kan du lage deigen, trille den til passelige kuler og avkjøle en time i kjøleskap før kulene legges i boks eller pose og fryses. Når du venter gjester legger du bare så mange frosne kuler du trenger på et brett og steker etter anvisning i oppskriften, men legger til to minutter fordi deigen var frossen. Alltid nybakte cookies. Disse fra Gordon Ramsey liker jeg godt: 170 g sukker 170 g brunt sukker 225 g smør 2 egg 3700 g hvetemel 1/2 ts salt 1 ts bakepulver 200 g hakket sjokolade, sjokoladebiter eller minismarties Visp smør og begge typer sukker sammen. Visp inn eggene, ett om gangen. Rør inn det tørre og sjokoladen. Sett røre på bakepapirkledt stekebrett (en stor spiseskje, beregn god avstand mellom). Stekes ved 180 grader i 8-10 minutter. La stå på brettet noen minutter før de legges på rist for avkjøling. Kor genialt Tusen takk for tips. Deilig med nybaka på kort tid. TS Anonymkode: 5768b...1ef
nocebo Skrevet 20. august 2021 #4 Skrevet 20. august 2021 Arkana skrev (55 minutter siden): Kan jeg komme med et litt annet tips? Bare ignorer hvis det ikke passer deg. I stedet for å bake kjeksene og ha dem stående i en boks kan du lage deigen, trille den til passelige kuler og avkjøle en time i kjøleskap før kulene legges i boks eller pose og fryses. Når du venter gjester legger du bare så mange frosne kuler du trenger på et brett og steker etter anvisning i oppskriften, men legger til to minutter fordi deigen var frossen. Alltid nybakte cookies. Disse fra Gordon Ramsey liker jeg godt: 170 g sukker 170 g brunt sukker 225 g smør 2 egg 3700 g hvetemel 1/2 ts salt 1 ts bakepulver 200 g hakket sjokolade, sjokoladebiter eller minismarties Visp smør og begge typer sukker sammen. Visp inn eggene, ett om gangen. Rør inn det tørre og sjokoladen. Sett røre på bakepapirkledt stekebrett (en stor spiseskje, beregn god avstand mellom). Stekes ved 180 grader i 8-10 minutter. La stå på brettet noen minutter før de legges på rist for avkjøling. Er vel kanskje en 0 for mye i hvetemelet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå