Gå til innhold

Leiger du ut hybel/leilighet med "det lille ekstra"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker om du har noe ekstra som gjør at det er lett å leie ut? tips til hva det kan være?

Anonymkode: bb5be...85f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Men jeg hørte om noen som drev korttidsutleie av rom i eget hus og som tilbydde frokost hver morgen :spise:

Anonymkode: 2c56a...113

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke. Men jeg hørte om noen som drev korttidsutleie av rom i eget hus og som tilbydde frokost hver morgen :spise:

ååå det er ikke verst. Jeg skal leie ut et stort rom i kjelleren og vil gjerne at folk skal trives og kome igjen. Jeg er god på gjærbakst,så kanskje det kan være noe :) ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

ååå det er ikke verst. Jeg skal leie ut et stort rom i kjelleren og vil gjerne at folk skal trives og kome igjen. Jeg er god på gjærbakst,så kanskje det kan være noe :) ts

Aha! :) Ja, eller kanskje du kunne tilby nystekte rundstykker eller brød levert på døren på morgenene (eller på en annen tid på døgnet, alt etter hva som passer best for deg og leietakeren)? 🥰

Gjest Smeltemann
Skrevet

Nei, så lenge det er venteliste på hybler og leiligheter er det ikke noe "ekstra"  Da er det bare å skru opp prisen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg leste litt fort. Har det store rommet som leies ut egen kjøkkenkrok? Hvis leietakeren skal dele kjøkken med deg, og du ønsker å spandere bakverk, er det kanskje mest praktisk å servere bakverket på ditt kjøkken :kaffekopp: 🥞   :kaffekopp:

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

vil gjerne at folk skal trives og kome igjen

Om du i tillegg serverer hjemmelaget syltetøy (og leietakeren liker det) så risikerer du at leietakeren trives så godt at han/hun aldri flytter :hjerter_rundt:

Skrevet

... eller leietaker forsvinner fort som flint - "livredd" menneskekontakt og generelt hyggelige mennesker som skal være så snille og imøtekommende som du virker til å være (positivt ment, du virker som et flott menneskeeksemplar).

Hilser introvert, som liker fred og ro, dvs alenetid og ikke mer menneskekontakt enn strengt tatt nødvendig. Tenkte det var greit å sette perspektiv på ting her, da alle synes dette var så overstrømmende hyggelig (noe det jo er), men ikke alle liker det slik. Noen ganger vil en bare være i fred, og ha et eget sted å være.

Men en introvert vil sannsynligvis ikke leie et rom i kjelleren, da jeg tolker det slik at det er et rom og ikke leilighet/hybel (?). 

Anonymkode: c3b44...2e7

• Liker 4
Skrevet

Hadde flyttet fort hvis huseier kom på døra hver dag. Uansett om det var for å levere ferske rundstykker eller noe annet.

Jeg liker at huseier lar meg være helt i fred. Eneste gangene jeg vil ha noe med huseiere å gjøre er hvis det er noe og ved inn/utflytting.

Har stort sett alltid hatt det sånn alle steder jeg har leid og er veldig fornøyd med det.

Anonymkode: 2c607...9ce

• Liker 3
Skrevet

Hvis du vil korttidsleie et rom med frokost, så kan det være greit å bli med i AirBnB eller lignende

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det, i form av at jeg akseptere betaling i andre former enn penger.

Anonymkode: 9c5fd...0bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

... eller leietaker forsvinner fort som flint - "livredd" menneskekontakt og generelt hyggelige mennesker som skal være så snille og imøtekommende som du virker til å være (positivt ment, du virker som et flott menneskeeksemplar).

Hilser introvert, som liker fred og ro, dvs alenetid og ikke mer menneskekontakt enn strengt tatt nødvendig. Tenkte det var greit å sette perspektiv på ting her, da alle synes dette var så overstrømmende hyggelig (noe det jo er), men ikke alle liker det slik. Noen ganger vil en bare være i fred, og ha et eget sted å være.

Men en introvert vil sannsynligvis ikke leie et rom i kjelleren, da jeg tolker det slik at det er et rom og ikke leilighet/hybel (?). 

Anonymkode: c3b44...2e7

Viktig poeng. Jeg er faktisk sånn sjøl....:) Tenker selvsagt at jeg må se det an....har IKKE tenkt å blande meg unødig. Kan jo stå i annonsa at hvis de ønsker kan de låne f.eks sykkel,turutstyr o.l. Så er det opp til de som leiger om de vil ta kontakt :) ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg gjør det, i form av at jeg akseptere betaling i andre former enn penger.

Anonymkode: 9c5fd...0bb

som hva?

Skrevet
sofie777 skrev (14 timer siden):

Hvis du vil korttidsleie et rom med frokost, så kan det være greit å bli med i AirBnB eller lignende

ja det blir gjennom airbnb. ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg leste litt fort. Har det store rommet som leies ut egen kjøkkenkrok? Hvis leietakeren skal dele kjøkken med deg, og du ønsker å spandere bakverk, er det kanskje mest praktisk å servere bakverket på ditt kjøkken :kaffekopp: 🥞   :kaffekopp:

Det er et stort rom på 36 kvadrat. Ikke kjøkken ( komfyr og kokemuligheter) ,men tenker sette inn lite kjøleskap,mikro,vannkoker, te ,kaffe,kopper og fat....eget bad får de. Tenker å leie ut billig :) ts

• Liker 1
Skrevet

Høres fint ut, TS!

Har du uteplass/hage?

Jeg vurderer å leie ut leiligheten min i en norsk storby, som har hage. Da får leietaker låne hagemøbler og gassgrill, og jeg kan komme (etter avtale!) for å klippe hekken / stelle hagen om våren og høsten.

Tenker at det kan gjøre tilværelsen litt mer hjemmekoselig for en student / pendler som bare leier leilighet midlertidig.

Anonymkode: af6a8...d5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Høres fint ut, TS!

Har du uteplass/hage?

Jeg vurderer å leie ut leiligheten min i en norsk storby, som har hage. Da får leietaker låne hagemøbler og gassgrill, og jeg kan komme (etter avtale!) for å klippe hekken / stelle hagen om våren og høsten.

Tenker at det kan gjøre tilværelsen litt mer hjemmekoselig for en student / pendler som bare leier leilighet midlertidig.

Anonymkode: af6a8...d5e

Tusen takk :) ja har hage og uteplass med gassgrill og bålpanne....og møbler. til og med hengekøye.ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ja det blir gjennom airbnb. ts

Er det Airbnb passer det jo fint å få levert en kurv med bakst til frokost. 

Anonymkode: b9a65...bfd

Skrevet

Ikke begynn med slikt tull og dill. det er umulig å forutse om leietager vil sette pris på det.

Hvis du vil gi noe ekstra gjør du det med skikkelig kontrakt og husleie litt under det du kunne fått.

Skrevet

Jeg gir noen ganger en «innflyttingspresang» type en kurv med godsaker og ting som kan komme til nytte når man akkurat har flyttet.

Anonymkode: 07c5a...63b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...