Gå til innhold

Vaginalkuler til bekkenbunnstrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var usikker på hvor jeg skulle plassere innlegget, så satset på seksualitet. 

Jeg har kjøpt vaginalkuler til opptrening av bekkenbunn. Jeg føler ikke at jeg er vid på noe vis, verken til vanlig eller under sex, men jeg bedriver ikke knipetrening, har fått to barn, har bikket 30... Ja, nå går det vel nedover. 

Jeg kjøpte ei kule for nybegynnere, på 62 gram. Da jeg fikk den i posten, så var den jo monstrøs i størrelse. Som ei stor plomme. Den var vanskelig å få inn enda jeg brukte masse glidemiddel, og jeg fikk ubehag i nedre mageregion på grunn av størrelse (dette skjer om noe blir for stort og jeg ikke er kåt nok, så helt normalt til meg å være). Jeg merka ikke noe direkte til kula da jeg gikk med den, annet enn smerten i nedre mageregion. Eller jo, jeg merka at jeg var "fylt opp", men det er jo bare godt når jeg er kåt og ikke når jeg ikke er det... Da jeg skulle ta den ut, så måtte jeg bruke direkte makt for å få det til. Den var så utrolig diger. Jeg merka ingenting til noen vekt, den var i hvert fall ikke på vei til å falle ut på noe tidspunkt og ja, huff, denne vil jeg ikke bruke igjen. Det fulgte med tre stykker i pakka, hvor de andre er mindre i størrelse (men to stk på hver, i stedet for diger plomme) og de noen gram tyngre. I bruksanvisninga så skal man visstnok ikke begynne hardt på om man ikke har knepet før, og jeg har jo ikke trent. Kjenner jeg kvier meg for å ta noen som helst kuler inn der igjen, jeg har fremdeles vondt i nedre mageregion og det er noen timer siden jeg tok den ut.

Så jeg spør dere som er litt mer drevne med sånt: hvilke kuler brukte du i starten, hvilke bruker du nå? Hvordan fungerer disse kulene for deg som et knipeverktøy? Er det tungt, faller de ut, merker du at du må knipe osv... 

Anonymkode: 2cb49...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du trenger trening? 🙄

Altså, det er så mange som sier at vi må trene etter graviditet, men jeg tror egentlig ikke jeg trengte det… Jeg kjøpte også noen kuler. De var mye mindre og ramla ut uansett hva jeg gjorde, så det fungerte ikke. Jeg brukte i stedet vanlige Kegel øvelser. Når jeg kom på det. (Jeg glemte det vanligvis.) Og så fant jeg ut at det var mye gøyere å trene mens vi hadde sex. 😉

Den plommen høres alt for stor ut for deg. Og er nok beregnet på folk som sliter mer. Den blir jo holdt tilbake av friksjon og ikke av musklene dine. Du kan jo prøve en mindre om noen dager. Bare for å se om den gir deg en utfordring.

Men… helt ærlig… det høres ikke ut som om du trenger å bekymre deg eller trene. 💜

• Liker 1
Skrevet
Fioljenta skrev (6 minutter siden):

Er du sikker på at du trenger trening? 🙄

Altså, det er så mange som sier at vi må trene etter graviditet, men jeg tror egentlig ikke jeg trengte det… Jeg kjøpte også noen kuler. De var mye mindre og ramla ut uansett hva jeg gjorde, så det fungerte ikke. Jeg brukte i stedet vanlige Kegel øvelser. Når jeg kom på det. (Jeg glemte det vanligvis.) Og så fant jeg ut at det var mye gøyere å trene mens vi hadde sex. 😉

Den plommen høres alt for stor ut for deg. Og er nok beregnet på folk som sliter mer. Den blir jo holdt tilbake av friksjon og ikke av musklene dine. Du kan jo prøve en mindre om noen dager. Bare for å se om den gir deg en utfordring.

Men… helt ærlig… det høres ikke ut som om du trenger å bekymre deg eller trene. 💜

Nei, jeg er jammen ikke lenger sikker på at jeg trenger trening. Jeg har bare sett for meg at jeg nå har bikka 30 og litt til, og kroppen er kjent for å begynne sitt forfallende arbeid. 

Jeg husker aldri å gjøre knipeøvelser, jeg har til og med satt påminnelser på telefonen, men det "passer aldri" når jeg blir påminnet og så går det i glemmeboka. Jeg elsker å knipe under sex, så sånn sett får jeg jo unnagjort litt der, men vi har bare sex sånn derre ca ei gang i uka, noen ganger går det litt lenger, noen ganger litt oftere. Jeg har tenkt at det er for lite kniping sett i tidsperspektiv, da man er anbefalt å trene daglig, men kanskje er det ikke for lite (enda). 

Jeg skal prøve en mindre om noen dager, bare for å teste. Går ikke engang det, så gir jeg opp. Kanskje vil kulene (ikke plomma, den er håpløs) fungere i forbindelse med sex i stedet for... Står på pakka at den kan brukes til både og. 

Anonymkode: 2cb49...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...